grote maat BMC /scott

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: grote maat BMC /scott

Bericht door Jarvis »

Ben 1,93 meter en heb een binnenbeenlengte van 1,02 meter!

Heb een Rocky Mountain Vertex HT XL is eigenlijk maar een 20" frame, zadelpen staat op maximum en rij graag op deze fiets maar voor een echt technisch, ruiger parkoers gebruik ik mijn andere fietsen!
Daarvoor gebruik ik mijn Rocky Mountain Element full suspension is een XXL 21,5",zadelpen staat niet op maximum, is een race fully, is mijn Ardennen fiets!
Fiets is meer een allrounder, mijn positie op deze fiets is ook idealer dan op mijne HT Vertex.
Voor het echt ruiger technische werk/terein heb ik een Rocky mountain INSTINCT is een XXL 21,5 lichte ENDURO fiets met dropper post.
Omdat ik een groot lomp ding op ene mountainbike ben, zwaartepunt ligt ECHT hoog voelde ik op ruig/technisch terrein mij niet op mijn gemak op mijne Vertex en Element.
Je gaat over de limieten van deze fietsen waardoor je te grote risico's moet pakken en dat was ik een beetje beu!
Mijn INSTINCT kan bijna alles aan, zelfs veel meer dan ik durf en dat geeft toch wel een zeker gevoel!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: grote maat BMC /scott

Bericht door Speedy G. »

@Jarvis

Welke zithoogte heb jij dan als ik mag vragen?
Ik heb ook binnenbenen van 1,02m met een lengte van 1,91m maar ik pas NOOIT op een Vertex XL.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: grote maat BMC /scott

Bericht door Jarvis »

@Jarvis

Welke zithoogte heb jij dan als ik mag vragen?
Ik heb ook binnenbenen van 1,02m met een lengte van 1,91m maar ik pas NOOIT op een Vertex XL.
Ik heb deze middag eens gemeten op mijn fietsen en ik meet bij elke fiets hetzelfde!
Ik heb een binnenbeenlengte van 1,02 meter dus een zithoogte van 87cm = 1,02 meter -0,175 meter (lengte traparm) is voor mij ok!
Bij mij Vertex wat een XL 20 inch frame is, is de zit buis lengte 508mm, tel daar nog een zadelhoogte van ongeveer 45mm bij dus steekt mij zadelpen ongeveer 317mm uit!
Ik rij met een langere zadelpen van 3T van 420mm lange die op zijn MAX staat!

Wil je mijn fietsen een testen, geef een seintje dan spreken we af en kan je eens testen!
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: grote maat BMC /scott

Bericht door Speedy G. »

@Jarvis,

Dan vind ik persoonlijk dat jij vrij laag zit.
Ik zit namelijk op 890mm met ook 175mm traparmen.
Om die reden heb ik dus een 22,5" frame met zitbuisvan 571,5mm.
Trek daar de zadelhoogte nog vanaf en mijn zadelpen steekt 273,5mm uit mijn frame.

Een kleiner frame durf ik echt niet meer want ik heb er al 2 gebroken.
Plaats reactie