Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
whacker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 12:43

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door whacker »

Vandaag terug bij een klant waar ik met de fiets kan gaan. Niets zaliger dan toekomen en van de rest horen hoe ze vaststonden in de file :drunk:
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Wat ook zalig is op de moment is dat het om 5h30 al goed licht is en de vogeltjes al vrolijk fluiten :bounce:
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Bunga »

En niet vergeten meewind als je de juiste richting uitgaat. Laatst 44 minuten gedaan ipv 50 wat toch een aardige verbetering is :-D
Xcarma
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 mei 2008 17:55
Rijdt met: Cube Reaction SL 2012 26"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Xcarma »

Bunga schreef:En niet vergeten meewind als je de juiste richting uitgaat. Laatst 44 minuten gedaan ipv 50 wat toch een aardige verbetering is :-D
Maar als ie vlak op uw neus blaast is het minder zalig... Al is het nog een heel deel veiliger dan zijwind.
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door MERIDA TFS900 »

ik doe er 44 per dag alleen is het dikwijls tegen men goesting om met de vroege dan zo vroeg opstaan ;heb he zo wat laten verwateren maar moet dringend terug meer met de fiets naar werk rijden naar turnhout
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen met de fiets naar het werk na twee maand totale inactiviteit, een vijftiental km heen, massa's zweet verworven en op het viaductje net voor den arrivéé ging de hartslag massaal de hoogte in, terwijl je die waarden anders haalt op een flinke helling ](*,)
Het is een begin! regen of niet, ik vond het zalig!
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Serge R »

Hier idem, na 2 maanden inactiviteit door een AC luxatie terug naar het werk mogen rijden.
Met een gevoel zoals een jong veulen voor het eerst in de wei , maar dan wel zeer voorzichtig en moeizaam.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Deze week eens terug een extra lusje toevoegen aan het traject bij het terugkeren naar huis
JasperB
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 20:49
Rijdt met: Cube Acid 29"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door JasperB »

Volgende week start ik ook met het fietsen naar het werk, 21,5 enkel. Wegens verbouwingen heb ik in het weekend en savonds de tijd niet meer om te gaan mtb'en. Er zijn enkele kilo's bijgekomen en de fysiek staat beneden alle peil.
Ik heb niet de mogelijkheid om mij te douchen op het werk, daardoor zal ik het rustig aanpakken. Waarschijnlijk is het beter om dan geen 'koerstenutje' aan te doen aangezien dit het zweet niet echt opneemt. Ik denk dat 'natuurlijke' lichte kleding dan wel wat beter is.
Verder heb ik ook een bagadrager besteld waarop ik mijn rugzakske met mijn gerief op kan monteren.
We zullen zien wat het geeft.
timvdl
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 30 apr 2010 10:51
Rijdt met: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door timvdl »

JasperB schreef:Volgende week start ik ook met het fietsen naar het werk, 21,5 enkel. Wegens verbouwingen heb ik in het weekend en savonds de tijd niet meer om te gaan mtb'en. Er zijn enkele kilo's bijgekomen en de fysiek staat beneden alle peil.
Ik heb niet de mogelijkheid om mij te douchen op het werk, daardoor zal ik het rustig aanpakken. Waarschijnlijk is het beter om dan geen 'koerstenutje' aan te doen aangezien dit het zweet niet echt opneemt. Ik denk dat 'natuurlijke' lichte kleding dan wel wat beter is.
Verder heb ik ook een bagadrager besteld waarop ik mijn rugzakske met mijn gerief op kan monteren.
We zullen zien wat het geeft.
Mijn ervaring leert me toch wel je veel minder rap gaat zweten in een koerstenutje. Een gewoon t-shirt laat de lucht niet door. Is veel warmer... Oké, een koerstenutje neemt mss het zweet niet direct op, maar leg een handdoek opt werk zodat je eventueel het beetje zweet eraf kan vegen.
Plaats reactie