Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Streets »

Mojobiker schreef:Als ze die f*cking tegenwind maar stilleggen... amaai. 't Ging me vandaag nie af. Sterven op de fiets.
amai ni...
en dan nog veel te warm gekleed ook
grrr.

Streets
Xcarma
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 mei 2008 17:55
Rijdt met: Cube Reaction SL 2012 26"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Xcarma »

Mojobiker schreef:Als ze die f*cking tegenwind maar stilleggen... amaai. 't Ging me vandaag nie af. Sterven op de fiets.
Ik denk dat je mij voorbij gestorven zijt toen. Er was in ieder geval een straffe bergaffer die me rond 17u voorbij stierf tussen Wolvertem en Merchtem.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Thibault »

Ik ben op zoek naar een tweedehands woon-werkfiets; voor zo'n 10km enkele trip per dag.

Dit is de info:

fiets van het merk Chesini

fietskader maat 54

Shimano sora versnellingen en triple cranckstel (27 versnellingen )
wielen met edco naven

Afbeelding

prijs: 200 euro
fiets 4-5 jaar oud


Ik ken hier helaas niets van, geen idee of dit een goede deal kan zijn en ik eens een testritje moet gaan maken...? Iemand advies?
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mojobiker »

Ben daar inderdaad enkele bikers voorbijgereden met een laatste krachtinspanning :-" Maar dood was ik als ik thuiskwam.
Xcarma schreef:
Mojobiker schreef:Als ze die f*cking tegenwind maar stilleggen... amaai. 't Ging me vandaag nie af. Sterven op de fiets.
Ik denk dat je mij voorbij gestorven zijt toen. Er was in ieder geval een straffe bergaffer die me rond 17u voorbij stierf tussen Wolvertem en Merchtem.
hv0805
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 sep 2010 14:14
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.9 LTD | Canyon Roadlite 6.0

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door hv0805 »

Vandaag de eerste dag met de nieuwe fiets (Scott SUB 30) naar Brussel. Net een kleuter die de eerste dag naar school gaat, t' was wennen.
Het stuur is 6 cm breder dan op de MTB, Shifters van Shimano ipv GripShift van Sram (is wel veel beter). Ik zit ook iets rechter en pak dus meer wind (alhoewel die er niet was vanmorgen)
Versnelling vooraan 48,38,28 ipv 44,32,22 die 4 tandjes is een groot verschil.
Geen vering meer op de voorvork, maar dat was de bedoeling. De vorige vorken waren om de 2 jaar versleten (doe 7000-8000 km /jaar).
Ben benieuwd wat de schijfremmen gaan doen als het regent. Op de MTB staan Magura HS33, bij droog weer zeer goede remmen maar bij nat duurt het 1 tot 2 wielomwentelingen voor ze "pakken".
Vanavond nog een paar kleine aanpassingen doen (stuur iets naar beneden draaien, zadel iets hoger....)
De mensen kijken nogal als ik langskom, de fiets valt echt wel op (en dat is maar goed ook in Brussel)
De zadeltas heb ik er intussen al afgedaan en staat te koop http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 3#p1546977 Ik kan mijn zadeltas niet meer monteren wegen te weinig ruimte.

Afbeelding
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door DoubleOne »

Misschien een vraag die hier al beantwoord is of wat overbodig wordt geacht, maar in welke hartslagzone zitten jullie tijdens het woon/werk verkeer, of wordt hier niet echt op gelet?

Vanmorgen zat ik aan 78% van mijn maximale hartslag gemiddeld, over een afstand van 25 km. Is dat iets waar jullie op letten, of is dit niet echt belangrijk op korte afstand?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door el gordo »

DoubleOne schreef:Misschien een vraag die hier al beantwoord is of wat overbodig wordt geacht, maar in welke hartslagzone zitten jullie tijdens het woon/werk verkeer, of wordt hier niet echt op gelet?

Vanmorgen zat ik aan 78% van mijn maximale hartslag gemiddeld, over een afstand van 25 km. Is dat iets waar jullie op letten, of is dit niet echt belangrijk op korte afstand?
Het hangt ervan af; ik rij meestal in recup zone/LSD.
Voornamelijk op maandag ne een langere TT/marathon, of als ik 's avonds nog een andere training heb gepland.
Als je 's avonds niets actief meer doet, kan je van je woonwerk gerust een training maken.
Een langer hoger tempo, of interval, ...

Het is maar wat je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Serge R »

hv0805 schreef: Ben benieuwd wat de schijfremmen gaan doen als het regent. Op de MTB staan Magura HS33, bij droog weer zeer goede remmen maar bij nat duurt het 1 tot 2 wielomwentelingen voor ze "pakken".
Je mag er gerust in zijn dat schijfremmen ook in regenweer functioneren, mits de nodige aandacht in goed onderhoud en cleaning van de skijf zodoende dat er zeker geen residuen achterblijven van olie, siliconen of detergenten.
Xcarma
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 mei 2008 17:55
Rijdt met: Cube Reaction SL 2012 26"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Xcarma »

Vandaag nog eens wind mee van Brussel naar Buggenhout... Doet toch ne keer deugd :D
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Bunga »

Vandaag voor den allereerste keer de fiets genomen naar het werk. 21 km en nikske wind (oef). Het was wel een heel gedoe om ervoor te zorgen dat ik niks vergeten ben. Gelukkig niet moeten terugrijden :) Op zich viel de rit wel mee maar na de TT in Overijse gisteren met 70 km op de teller heb ik het nu rustig aan moeten doen met de bergop. Ik zit aan een 200hm enkele rit maar met extra gewicht zoals mijn laptop. In ieder geval, dit ga ik nog doen (o)
Plaats reactie