wat kost maandelijks je MTB ke......

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Re: wat kost maandelijks je MTB ke......

Bericht door BEASTY »

beethoven schreef:Gezien de wat hoge kosten van MTB onderdelen welke elkaar toch wat vlot opvolgen is het een simpele vraag

"Hoeveel spendeer jij aan maandelijkse uitgaven" en wat heb je dan voor je geld.

Duw je de bike binnen bij een fietsenmaker of probeer je zelf het werk en hoeveel uren ben je dan bezig aan het ding, kwestie van omrekening enz?
R.vdE.
yep,

als je zelf wilt aan je fiets leren werken dan kan je best veel vragen stellen aan mensen die er wat van af weten vooral uwen fietsboer, wat je zelf doet doe je meestal beter als je het kan #-o

ik denk é als je zo een gewichtsfreak (kwa fiets) bent of altijd het beste wilt zal dat veel geld kosten.

Als je ook echt meer naar de sportive toer op wilt gaan kwa prestatie dan kan je veel geld uitgeven voor drankjes en poederkes en powerbars, dan kost dat ook veel geld.

Maar als je gewoon van de toer wilt genieten en alles op uw gemak afbold,
dan moet dat niet veel geld kosten, dan heb je niet de ligste/beste fiets nodig die er is, natuur als je dat dan wel hebt gaat alles langer mee en is het ook sterker. :wink:

of ben ik niet juist :roll:


gr

THE BEAST
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

idd, je laat het kosten wat jezelf wilt ..
Persoonlijk heb ik enkel ervaring gehad met al reeds zware mtb's (van jaren terug) en kan u zeggen , mijne van 12.5kg voelt als een pluimpje ..
Voor mij persoonlijk, ik wil ook dolgraag het beste, maar is dat ook altijd het lichste? Iets wat goed is gaat in mijn ogen lang mee en is stevig gemaakt ..Als je dan bv leest van LX/XT qua chainsuck(om maar een voorbeeld te hebben) ..toch velen die naar deore/bbb bladen gaan ..
mja ik met mijn deore-systeem nog niets van zulke problemen voorgehad of gemerkt..dan vraag ik me toch af waarom amateurs zoals de meeste van ons hiermee gebaat zijn? puur voor het gewicht , ma toch al zeker niet omdat het lang meegaat heh...
Mja ieder voor zich natuurlijk, maar kvind het toch wat overdreven(voor mezelf heh) als je bv hoort na 1500km is xt/xtr zo goed als versleten ..kzie me niet elk half jaar zoveel geld geven , zelfs al heb ik het , is niets leuks meer aan dan ..ik wil fietsen en niet mijn portefeuille legen !
Nuja koop maar, dan kan ik al die mooie dinges bewonderen op de tt'kes , want kvind het wel echt kwijlen hoor op zo'n fietsjes :drunk:
jaatje
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 20 jul 2006 16:03
Rijdt met: be one

Bericht door jaatje »

Je kunt herstelkosten flink in bedwang houden als je je Bike perfect onderhoudt en kleine herstellingen zelf uitvoert. Daarvoor bestaat een interessante dvd 'BIKE REPAIR'. Zie ook www.beeldtaal.be
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

joris D schreef:Je kunt herstelkosten flink in bedwang houden als je je Bike perfect onderhoudt en kleine herstellingen zelf uitvoert. Daarvoor bestaat een interessante dvd 'BIKE REPAIR'. Zie ook www.beeldtaal.be
Volgens mij heeft er hier iemand aandelen :-)
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Ik doe alles zelf, behalve wielen bouwen (wel repareren) en balhoofden persen.

Ik rij 1 keer peer week terrein 70km en daarnaast 200KM asphalt van april tm september de rest van het jaar de helft

De kosten:
1 x fiets € 3000,- per vier jaar
Daarnaast denk ik dat ik toch gauw een 1000-1500 euro per jaar uitgeef aan onderhoud kleding en specifieke voeding.

Das dus ruim € 2000,- per jaar
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

wasbeer2006, das nog tamelijk veel,
kben 15 en moet elke maand mij beuzen legen om 20 euro te spenderen aan stukken, ben geen rondkijker, mtb=> hardcore
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

vorige week heeft het me +- 350 € gekost , door me nieuw wielenset ..
Wou ze inrijden voor dit weekend en ben er nog niet aan toe geraakt ..
ik moet dan morgen 'zondag' ook nog eens vroeg uit de veren , dus kan ik zelfs gene TT gaan doen :( mja ben wel rond de middag terug thuis, dus dat word baanrijden met de nieuwe velgjes! :drunk:
dus kosten sinds vorige week ..nog compleet niets
lj
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 18:44
Rijdt met: CANNONDALE m900 + FATTY SL

Bericht door lj »

[quote="looneycooney"]idd, je laat het kosten wat jezelf wilt ..
Persoonlijk heb ik enkel ervaring gehad met al reeds zware mtb's (van jaren terug) en kan u zeggen , mijne van 12.5kg voelt als een pluimpje ..
Voor mij persoonlijk, ik wil ook dolgraag het beste, maar is dat ook altijd het lichste? Iets wat goed is gaat in mijn ogen lang mee en is stevig gemaakt ..Als je dan bv leest van LX/XT qua chainsuck(om maar een voorbeeld te hebben) ..toch velen die naar deore/bbb bladen gaan ..
mja ik met mijn deore-systeem nog niets van zulke problemen voorgehad of gemerkt..dan vraag ik me toch af waarom amateurs zoals de meeste van ons hiermee gebaat zijn? puur voor het gewicht , ma toch al zeker niet omdat het lang meegaat heh...

Exact mijn idee.
Herinner me nog een voorval waar een maat van ons de duurste achterderailleur van Sram had gemonteerd. Sram 9.0 of 7.0 of zoiets.
5 km in het veld was het carbonverdingsstuk naar de haaien en hij kon tevoet terug voor z'n meer dan 150 €. =D> =D> =D> :lol:
Is uiteraard wel vervangen onder garantie ma je staat er toch maar.

Vroeger altijd XT want XTR was te duur maar aangezien na elke winter te vervangen dan maar overgeschakeld naar LX en daarmee kwam ik even vlot de winter door.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

idd, voor mijn persoonlijke doelen denkik de beste prijs/kwaliteit :-)
Ik moet enkel nog LX-remhendels bestellen en ik heb een LX/Deore groepke :) crank deore en de rest lx (xt enkel de wielnaven en achterder.)
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

de meesten die ik ken hebben geen vaste group, alles is door elkaar om een vb. te geven:voorder. alivio(om het jaar1)
achterder.(xtr,om de 2 jaar 1)
en zo gaat dit all door elkaar , gewoon om het gene die het meest afziet tmeest te sparen, slim zijn é ;)
Plaats reactie