Trainen met een fysiek zwaar beroep

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door degregge »

Ik werk bij een bierhandelaar dat is ook elke
Dag met bakken en vaten( 70kg) sleuren, soms gewoon
In de kelder zetten maar soms naar boven lopen via trappen of trapkes af en dit 6 op 7.

Voor dat mijn dochter geboren was ging ik ook nog elke woensdag avond 30 a 40 km gaan rijden, en op zondag gewoon een TT gaan rijden.
Maar nu dat de dochter er is, is dat iets moeilijker geworden.
Maar qua mijn fysiek voel ik dat wel da ik die avond niet meer ga rijden. Dus als de klein wat ouder is herbegin ik er terug mee
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door Christ D. »

Dit brengt herinneringen terug.

Ik was ook een stukadoor tot +/- 2003 , toen gestopt wegens teveel rugklachten.
Bij mij waren het nog zakken van 40kg :lol:
Meestal als de afstand te doen was reed ik met de fiets naar het werk , zo had ik al wat km's in de benen tot aan het week-end. Reed toen ook redelijk wat marathons in de ardennen.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door Christ D. »

vani schreef:Ik zou op de werkdagen gewoon hersteltrainingen doen en in het weekend eens wat zotter :-)
Voila.
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

Wrr zou ik moeten herstel trainingen doen in de week, ik train zowel d1 d2 in de week , wat heb je aan hersteltrainingen om dan zot te doen in het wekend, hoe bouw je dan een basis op. Ik ben met mij vraag gewoon es nieuwsgierig naar andere mensen met een zwaar beroep en hun training methode. Ikzelf heb totaal geen last met trainen na m'n werk, integendeel ik krijg er nog meer energie van
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

Christ D. schreef:Dit brengt herinneringen terug.

Ik was ook een stukadoor tot +/- 2003 , toen gestopt wegens teveel rugklachten.
Bij mij waren het nog zakken van 40kg :lol:
Meestal als de afstand te doen was reed ik met de fiets naar het werk , zo had ik al wat km's in de benen tot aan het week-end. Reed toen ook redelijk wat marathons in de ardennen.
Dan mag ik nog niet klagen met m'n 25 kg zakken :-) . Als de werf op een redelijke afstand is ga ik ook geregeld eens met de fiets maar toch probeer ik een 2 keer in de week te trainen. Het enige wat soms lastig is is de maandag na een zware tt de trappen doen, dan voel je de beentjes goed . Zoizo vrees ik dat ik met de tijd hetzelfde als jou zal voor hebben want er is bij mij ook al lichte artrose in de nek vastgesteld. Maar zolang het gaat blijven we plakken, zowel op het werk als op de terras na een tt :-)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door Christ D. »

smokey_fluppe schreef: Maar zolang het gaat blijven we plakken, zowel op het werk als op de terras na een tt :-)
Ik geef zelfs toe , dat ik het soms mis. het overal eens komen , buiten zijn . Maar het werk op zijn eigen niet echt :lol:

Blijven plakken op terras , ja dat gebeurt ook wel eens , schol !!
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door cube-rider »

Ik werk ook redelijk wa, maar zeker niet 6 op 7 en train naar doelen toe.
Ik rij regelmatig chrono's in de Ardennen en dan train ik naar zo een chrono toe, behalve de laatste week (supercompensatie).
Dan train ik gem. 4 à 5 keer per week.
Nu als ik een doel heb, bestel ik me via Energylab een trainingsschema op maat, daar train je goed en efficient en niet elke training hard. Daar zitten intervals, extensieve duurtrainingen, souplesse trainingen en training op de rollen bij, dus genoeg keus om je trainingsweek in te delen. (je kan je trainingen zelfs verschuiven)
Probeer het eens voor een week of 8, het is 1€ per week.

Gr.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door witte555 »

Ik werk als arbeider in een aluminium bedrijf,mijn werk beschouw ik niet als echt zwaar maar ben toch heel de dag goed bezig.
Heb wel altijd de vroege,sta elke dag om 05h op om dan rond iets voor 15h terug thuis te zijn.
De meeste zullen denken,tof elke dag om 15h thuis en dat klopt ook wel maar ik zie er wel vanaf dat ik elke dag zo vroeg op moet.
Ik kom regelmatig thuis of beter gezegd meestal dat ik geen fut meer heb om een toertje te doen.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door dago »

Ik ken da. De week van de vroege op om 4u40en vertrek met fiets tegen 5u20. 12 km op ongeveer 25minuutjes. Dan werken tot 14 u en een toerke bij tot 15u10. Dochtertje halen van school om 15u40. Wat opruimen thuis, eten maken, met dochter bezig zijn, afwassen, meeting met de vrouw dan is het direct 18 of 19u. Dan is mijn bobijn in de winter ook af. In de zomer bij lange warme avonden gaat dat veel beter.
Plaats reactie