Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
wito
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 jun 2003 13:23

Bericht door wito »

altijd met de fiets (racefiets) en als ik niet met de fiets ga dan loop ik wel naar mijn werk
de afstand is 28 km (heen en terug)
ik heb vorig jaar zelfs mijn auto verkocht
met hetgeen ik uitspaar aan diesel en auto-onderhoud enz... + de fietsvergoeding kan ik me elk jaar een bike kopen:-)
Gebruikersavatar
vaast
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 09 jul 2003 22:20
Rijdt met: 3 * Specialized + Scott

Bericht door vaast »

Den deze gaat elke dag met de fiets werken. 10Km enkel. Tijdens het schooljaar eerst de kinderen aan de schoolpoort en de creche afzetten en dan een tochtje dwars door Antwerpen. Vind het wel leuk om tussen al dat verkeer te slalommen. Doe dit met een gewone fiets met drie potvitessen. zo, nu ken je ook m'n trainingsschema.
Ben even snel met de fiets als met de auto, ben alle stress kwijt als ik 's avonds thuis kom, heb nooit files en met de onbelaste fietsvergoeding heb ik een mooie bijverdienste gevonden!

SY
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Als't goe weer is (als het dus niet regent in ons Belgenlandje) dan probeer ik zo veel mogelijk met de fiets naar het werk te gaan alhoewel ik een bedrijfswagen heb. 36km enkel en dan vertrek ik thuis om 6u30 en dan ben ik rond 7u50 op't werk, douche pakke en dan der in vliegen hé. Altijd met de mountenbike, voorlopig nog zonder wegbandjes omdat ik nog aan het uitkijken ben naar een bijkomend paar velgen waar ik dan wegbandjes kan opleggen.
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

mario schreef:mijnen buro ligt op ongeveer 17 meter van mijn bed; als ik met mijnen bike de trappen af zou gaan zou ik mijn vrouwken achter ik hebben denk ik :lol: :lol: :lol:
Zo ver? Mijne 15 meter. Herschuift uwe buro maar wa. :lol:
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Ik ook, enkel als 't goe weer is... Ben rasechte saloncoureur! :)
Heen en terug een goeie 45 km, douche op 't werk.
Kvraag mij wel af of ik in aanmerking kom voor fietsvergoeding als ik maar af en toe met de fiets ga. Kzal nog keer in diene topic over fietsvergoeding moeten gaan kijken zeker?
Don
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 11 jun 2003 19:30

Bericht door Don »

ntd, dat is nu wel al het meest waanzinnigste dat ik ooit al gehoord heb: "mijn werk is te dichtbij om de fiets te nemen". dat kan je toch niet menen?

enfin,

vroeger 40km heen en terug (fietsvergoeding 3500 tov 500 autovergoeding, schone netto opslag nietwaar?)

nu wat dichter bij het werk, nog maar 6 km heen en terug. voor degenen die op het werk niet over de nodige stalling beschikken, slik je trots in en koop jezelf een ouwijvevelo voor 10€ je zal er nog rapper staan dan met den auto.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Ik rij ook alle dagen met de fiets naar het werk 6 km dagelijks. :oops: :oops:
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

vakantiejob bij de post: te voet naar werk (1km enkel) en dan met de fiets uitreiken he. ik weet niet hoeveel km het is maar het is alleszins een goede training (niet rechtstaan op trappers wegens altijd kans op kettingbreuk; torpedorem vraagt zelfs enige kracht om te remmen; ...)
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

vaast schreef:Doe dit met een gewone fiets met drie potvitessen. zo, nu ken je ook m'n trainingsschema.
ahaaaaaa !!! :wink: en daarmee tweedes eindigen in de Hagelandse chronorit !!! welkom vaast ('k had je nog niet opgemerkt)! :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Alle dagen 16 Km enkel met twee bruggen en terug langs de ekerse putten.
Plaats reactie