Als u b.v. een salon of een auto bestelde, dan staat er op uw bestelbon een leveringsdatum of -termijn. Als de verkoper deze datum in belangrijke mate overschrijdt, b.v. met enkele weken, dan gaat hij in de fout. Is er geen leveringsdatum afgesproken, dan zal er moeten geleverd worden binnen een redelijke termijn. Wat redelijk is hangt af van het product, de dienst, de sector, vakantieperiode of niet, enz. De verkoper kan zich er niet van afmaken door in zijn “algemene voorwaarden” b.v. op te nemen dat hij levert wanneer het hem past en dat niemand zich hierover kan beklagen. Dergelijke clausules zijn niet geldig. Als de verkoper dus de leveringstermijn overschrijdt,
gebruik dan model 1 om hem op de spelregels te wijzen.
Ik vind dat je hier toch wel al minimum 2 maand voorbij "redelijk" zit, tis ne fiets, weetwel, geen hightechrocket. Nog niet eens een hyperspeciale fiets, bikes met gelijkaardige specs zie je met 13 in een dozijn. En intussen is model2010 uit, wie weet leveren ze u nog een 2009.Als u een bestelling deed en de levering blijft uit, dan kan u de verkoper eerst aanmanen via model 1. Reageert de verkoper helemaal niet op uw schrijven, dan heeft u wettelijk het recht een einde te maken aan de bestelling, wat er ook mag staan in de algemene voorwaarden op de bestelbon of factuur. De verkoper zal dus binnen een redelijke termijn
moeten leveren. Doet hij dat niet en geeft hij geen gevolg aan uw ingebrekestelling, dan kan u de bestelling kortweg annuleren.
Als ik dan lees dat er iemand in dezelfde thread al van in juli op een vervangkader van dat merk wacht, dan weet ik genoeg ivm de service van dat merk...
Daar is geen deftige uitleg voor, dat is beneden alle peil. "Ja maar we produceren kader/model X maar in die kleur in die week" is imho geen goeie reden om mensen 5 maand op een fiets te laten wachten.Schijfrem schreef:Da´s toch wel behoorlijk lang zenne?boulangierke schreef:ik wacht al van half juli op een nieuwe kader van cube . dus maak u ni druk ;p
Als ik nog even mag toevoegen : een degelijke handelaar zou je situatie zéker wel begrijpen EN probleemloos laten annuleren of iets anders voorstellen/laten kiezen. En een héél goeie handelaar zou uit eigen beweging voorgesteld hebben om iets anders te kiezen wegens "nagenoeg onleverbaar", zeker als je al verschillende keren gebeld/nagevraagd hebt wanneer die moet aankomen.
Ik maak mij bijna kwaad in uw plaats.