cube besteld

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Magnum_
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 mar 2009 18:14

Bericht door Magnum_ »

Lees maar vanaf pagina 16 *klikhier*. Kweet zo nie, maar ik zou die bestelling intussen al lang geannuleerd hebben en iets anders gekocht hebben.
Als u b.v. een salon of een auto bestelde, dan staat er op uw bestelbon een leveringsdatum of -termijn. Als de verkoper deze datum in belangrijke mate overschrijdt, b.v. met enkele weken, dan gaat hij in de fout. Is er geen leveringsdatum afgesproken, dan zal er moeten geleverd worden binnen een redelijke termijn. Wat redelijk is hangt af van het product, de dienst, de sector, vakantieperiode of niet, enz. De verkoper kan zich er niet van afmaken door in zijn “algemene voorwaarden” b.v. op te nemen dat hij levert wanneer het hem past en dat niemand zich hierover kan beklagen. Dergelijke clausules zijn niet geldig. Als de verkoper dus de leveringstermijn overschrijdt,
gebruik dan model 1 om hem op de spelregels te wijzen.
Als u een bestelling deed en de levering blijft uit, dan kan u de verkoper eerst aanmanen via model 1. Reageert de verkoper helemaal niet op uw schrijven, dan heeft u wettelijk het recht een einde te maken aan de bestelling, wat er ook mag staan in de algemene voorwaarden op de bestelbon of factuur. De verkoper zal dus binnen een redelijke termijn
moeten leveren. Doet hij dat niet en geeft hij geen gevolg aan uw ingebrekestelling, dan kan u de bestelling kortweg annuleren.
Ik vind dat je hier toch wel al minimum 2 maand voorbij "redelijk" zit, tis ne fiets, weetwel, geen hightechrocket. Nog niet eens een hyperspeciale fiets, bikes met gelijkaardige specs zie je met 13 in een dozijn. En intussen is model2010 uit, wie weet leveren ze u nog een 2009.

Als ik dan lees dat er iemand in dezelfde thread al van in juli op een vervangkader van dat merk wacht, dan weet ik genoeg ivm de service van dat merk...
Schijfrem schreef:
boulangierke schreef:ik wacht al van half juli op een nieuwe kader van cube . dus maak u ni druk ;p
Da´s toch wel behoorlijk lang zenne? :(
Daar is geen deftige uitleg voor, dat is beneden alle peil. "Ja maar we produceren kader/model X maar in die kleur in die week" is imho geen goeie reden om mensen 5 maand op een fiets te laten wachten.

Als ik nog even mag toevoegen : een degelijke handelaar zou je situatie zéker wel begrijpen EN probleemloos laten annuleren of iets anders voorstellen/laten kiezen. En een héél goeie handelaar zou uit eigen beweging voorgesteld hebben om iets anders te kiezen wegens "nagenoeg onleverbaar", zeker als je al verschillende keren gebeld/nagevraagd hebt wanneer die moet aankomen.

Ik maak mij bijna kwaad in uw plaats.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wyky666
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 11:41
Rijdt met: Cube Acid 2010 Wit/Rood
Contacteer:

Bericht door Wyky666 »

Magnum_ schreef: Afbeelding

Zelfportret ? :-D
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Bericht door FONZIE_007 »

Heeft er ondertussen al iemand zijn bike ontvangen?
Gebruikersavatar
Wyky666
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 11:41
Rijdt met: Cube Acid 2010 Wit/Rood
Contacteer:

Bericht door Wyky666 »

De fietsenhandelaar heeft 11 geleden men cube besteld en deze is 2 dagen geleden op mijn stoep geleverd. Ik kan niet echt klagen.

Ik zal mss een vrij gewoon model hebben genomen. Cube Acid
crfke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 16:29
Rijdt met: cube reaction gtc pro

Bericht door crfke »

hey ik heb hem :bounce:

de cube reaction gtc pro
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Bericht door FONZIE_007 »

K'heb ze daarnet op de beurs in kortrijk zien staan en het zien er leuke fietskes uit.
crfke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 16:29
Rijdt met: cube reaction gtc pro

Bericht door crfke »

ja inderdaad schieke fiets
Gebruikersavatar
MTBike
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 22 jan 2010 21:00
Rijdt met: Cube Acid 2010

Bericht door MTBike »

Wyky666 schreef:De fietsenhandelaar heeft 11 geleden men cube besteld en deze is 2 dagen geleden op mijn stoep geleverd. Ik kan niet echt klagen.

Ik zal mss een vrij gewoon model hebben genomen. Cube Acid
Heb vorige week vrijdagavond mijne Cube Acid besteld en ben hem gisterenavond al mogen gaan afhalen.

Normaal gezien was de productie pas volgende week voorzien.
frederik claes
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 15:04
Rijdt met: Cube LTD Pro 2010

Bericht door frederik claes »

Heeft iemand de cube ltd pro van 2010 al in het blauw/wit gezien? Op de site van cube lijkt het alsof de kleuren zeer fel zijn maar ik heb de indruk dat het in werkelijkheid meestal nogal meevalt.
Ik ben namelijk van plan een pro te kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de gekleurde en geanodiseerde.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

En ik maak me druk als ik 6 weken op mijne Trek Fuel EX7 moet wachten :-D
Plaats reactie