Da was het dan ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

goof schreef:ik ben meer en meer uw tegenovergestelde richting aant uitgaan.
Vroeger heel fervent jeeprijder, nu meer en meer mountainbiker.
Reden: ge moogt nergens mee rijden, alle grote ritten a la Crusardenne, FOC trophy, CAK trophy,... zien helaas al niet meer, en de overblijvende legale terreinen zijn ook op 1 hand te tellen :-?
Heb mn samurai wel nog altijd, en ga af en toe toch nog eens rijden, alst te fel kriebelt :)
Zit ook op suzuki forum: maarten :wink:
Ik begrijp wat je wil zeggen, het is inderdaad moeilijk om legale plaatsen te vinden om ff te gaan offroaden.

Betreffende het mtb heb ik echter geen keuze ...

4x4 heeft altijd wel wat in m'n bloed gezeten en nu ik door m'n knie een tweede auto nodig had, was de keuze van een 4x4 cabrio snel gemaakt ... kwestie van iets extra te hebben als tweede wagen ...

Ben.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ben Lee schreef:4x4 heeft altijd wel wat in m'n bloed gezeten en nu ik door m'n knie een tweede auto nodig had, was de keuze van een 4x4 cabrio snel gemaakt ... kwestie van iets extra te hebben als tweede wagen ...

Ben.
Zo bekijk ik het ook, als er dan toch een tweede koekenblik moet komen, kan het er maar best één zijn waar je wat plezier aan hebt.

(geen moto overwogen? ook plezant 8) )
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

kawa schreef:
Ben Lee schreef:4x4 heeft altijd wel wat in m'n bloed gezeten en nu ik door m'n knie een tweede auto nodig had, was de keuze van een 4x4 cabrio snel gemaakt ... kwestie van iets extra te hebben als tweede wagen ...

Ben.
Zo bekijk ik het ook, als er dan toch een tweede koekenblik moet komen, kan het er maar best één zijn waar je wat plezier aan hebt.

(geen moto overwogen? ook plezant 8) )
Wel aan gedacht, maar ik moet m'n kindjes geregeld naar 't school brengen ... misschien ook ooit ...

Nu eerst wa geld pompen in m'ne vitara ...

Ben.
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

veel plezier met je nieuwe hobby Ben
en dat je knieën het verder nog lang mogen uithouden zodat je toch nog wat van sport/ontspanning kan genieten
groeten,
Gert
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Ben Lee schreef:
sunn xtreme schreef:oorzaak van de knieproblemen gevonden na grondig onderzoek?
Slecht gebouwde knie ... chronisch probleem dus ... geen oplossing voor.
ouch... dat is minder geluk hebben.... is inderdaad weinig an te doen. Operatie ook niet, omdat je al ver de groei voorbij bent (helpt bijna enkel met jonge kinderen tss 3 en 9 jaar)
misschien nog wel mogelijk van op de baan te fiesten , ZONDER kliksysteem a la spd, look, time etc....
je knie kan dan wel vrij bewegen naar zijn biomechanisch patroon. Als je eens zin hebt om te fietsen, kan het wel, maar altijd zonder kliksysteem!
de gewone pedaal maw, of misschien nog het oude haaksysteem met riempje.
oja.. voor de toekomst : bv GLUCASIM (chronodroitine en glucosamine) creme en vooral oplospoeder nemen om het kniegewricht en kraakbeen soepel te houden.
het probleem bij dit soort gevallen is, dat met de tijd het stroefer gaat en het kraakbeen gaat uitharden (droger worden), wat voor nog meer irritatie en problemen kan zorgen op lange(re) termijn.
Heb zelf een kraakbeenletsel (al bijna 5j), is in 3 delen gebroken) aan de enkel, niet laten opereren wegens 'mooie' breuk en dankzij chronodroitine en glucosamine.
tussen de beurlijnen is er colageen gekomen door herstel van het lichaam, maar dat is veel harder dan kraakbeen en dus niet bepaald soepel. de Chronodroitine en glucosamine houden het allemaal soepelder, duidelijk voelbaar.
is het nu veel soepelder dan 2.5j terug..Toen staken er ontstekingen aan de pezen de kop op door het harder worden van het kraakbeen.
zeker sporten werd ondermijnd.
Kgeef je deze tip, omdat je anders in de toekomst er echt problemen mee gaat krijgen, zelfs al lig je constant in de zetel.
Gebrui k Glucasim oplospoeder smorgens en savonds, de creme ook op die momenten aanbregnen ter hoogte van het probleem (de knie in uw geval)
het oplospoeder elke dag blijven herhalen.... dit is LANGE TERMIJN WERK !!! maar rendeerd wel.
vrij verkrijgbaar bij de apotheek, en is een effectief goed middel.
Op internet en de natuurwinkel vind je ook veel spullen van dat, maar helaas is de dosis zo laag of is het gewoon rotzooi dat het weggesmeten geld is.
van de firma Biocar is er ook een goed product, maar kan niet direct op de naam komen.

Veel plezier gewenst met je nieuwe hobby ;)
Gebruikersavatar
Donny
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 23 apr 2008 09:08
Rijdt met: Merida TFS-900 Magura

Bericht door Donny »

Bij mij is het ook omgekeerd...
Ik heb m'n Land Rover weggedaan omdat ik er toch bijna nergens nog legaal plezier mee kon maken. Een roadbook werd ook alsmaar moeilijker. Ik heb enkele toffe dingen gedaan (Cinq Pilliers, Marquenterre) en heb me nu op de MTB toegelegd om toch nog buiten te komen...
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Bericht door Lust »

...sterkte...
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

veel succes met de modder en tot in't veld!

Denk eens aan al die arme mountainbikers die achteraf door uwen drek moeten ploeteren!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

sunn xtreme schreef:[Gebrui k Glucasim oplospoeder
Efkes gegoogeld maar geen Glucasim gevonden tenzij bij http://www.e-drugstore.be.

Ik gebruik Biocondil oploszakjes met Chondrodinges : 1200mg en D-glucosamine 1500mg.

De doos is bijna leeg. Koop ik dezelfde of zijn er betere ?
Thanks !
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

vind ik spijtig dat ge der mee kapt :( (maar gezondheid boven alles).
veel suxes met de jeep en oppassen voor moutenbikers é, of zij voor u :lol:
Plaats reactie