probleem met vergunning op TT

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Guke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: do 03 jul 2008 23:38
Rijdt met: Scutt 20

Bericht door Guke »

Ik kan deels freezy zijn standpunt begrijpen maar het probleem dat zich hier voordoet is niet enkel en alleen dat er 3 bonden zijn.
Maar ook het probleem van controle kijk van mij mag je onverzekerd rond rijden maar dan moet je ook niet komen klagen mocht je iets voor krijgen door het parkoers een gevaarlijke situatie ofzo en dit dan op de organisator gaan proberen te steken.
Want als je de mogelijkheid gaat geven voor onverzekerd te rijden omdat je bv bij een andere bond zit dat er sommige gaan zijn die niet bij een bond zijn daar ook op gaan inschrijven.

En je kan het nog anders bekijken kwa dag verzekering . Deze word 9/10 via een bond afgesloten dus de leden betalen via de bond . De niet leden die onder een andere rijden en ook het korting tarief nemen die brengen minder in de kas. Zij betalen enkel voor de versnaperingen maar de verzekering blijft wel even duur per ingeschreven deelnemer.
Dus inplaats van dat de deelnemer zonder dagverzekering die niet bij de steunende bond zit betaalt voor de versnapering gaat er een deel van dat geld naar de verzekering.
(kan het compleet verkeerd zien hoe het in mekaar zit sorry daarvoor )

Dus als het een goede tt is, is het die extra euro zeker waard en zoals ze zijde neem dan een koek of banaan meer :wink:
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

freezy schreef:Dat is toch geen 'korting'???
Eigenlijk is het een extra bedrag dat je betaalt voor die verzekering.
De TT kost bvb 3EUR, dan betaalt iedereen (die een vergunning heeft) 3EUR en wie geen vergunning heeft zou moeten kunnen kiezen. Die betaalt ook 3EUR en rijdt onverzekerd of die neemt een dagverzekering en betaalt 4EUR.

Je kan iemand die met de fiets een TT rijdt toch niet verplichten van een verzekering te nemen? Bij TT's doen ze het dus wel, je sluit je aan bij de bond van de organisatie of je betaalt extra voor een dagverzekering.

Gelijk bij welke organisatie je bent, de club is toch niet verantwoordelijk als jij een ongeval hebt? Daar ben je zelf verantwoordelijk voor door je aan te sluiten bij één van de bonden. En dan is het aan u te zorgen dat je verzekerd bent.

Ik ben met mijn BBR-vergunning eens geweigerd bij een TT ingericht door VWB. Stel dat ik die dag iets voor had, dan had ik toch nog steeds met BBR-verzekering om op terug te vallen?! Waarom dan bijbetalen voor die dagverzekering?
Hallo,

Even een toelichting zodat appels met appels en peren met peren worden vergeleken.

Als organisator ben je verplicht een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering te hebben. Zie wetgeving verenigingen.

2 van de 3 bonden, namelijk VWB en WBV zijn officieel erkend en worden gesteund door BLOSO. BLOSO legt hier ook verplichtingen op naar verzekeringen. Vandaar de lichamelijke ongevallen- en de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering naar de deelnemers toe. De deelnemer heeft de keuze niet van zich al dan niet te verzekeren.

BBR is (nog) niet officieel erkent. Dit om 2 redenen.
Enerzijds zijn ze enkel nationaal en sport ligt onder de regionale bevoegdheden.
Anderzijds heb je bij de BBR de keuze enkel BA of BA + LO. In 't laatste geval ben je dus in orde. Enkel een BA verzekering is onvoldoende voor
BLOSO.

Afhankelijk van je ongeval kan het zijn dat ook de organisator verantwoordelijk wordt gesteld. Zoiets is iets voor advocaten, ... .

Daar in het verleden al het een en 't ander is gebeurd met serieuze gevolgen voor organisatoren, deelnemers, ... , werden een aantal verplichtingen opgenomen.

Groetjes,

Joeke
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

Bericht door werner hermans »

Die 50 cent of 1€ is misschien niet veel maar in percentage op het inschrijvingsgeld is dat wel veel en als dat geld dat je dan teveel zou moeten betalen omdat je geen klantenkaart :-D hebt naar de organizerende club zou gaan , dan zou ik er nog mee kunnen leven maar dat is niet zo. Het gaat dus naar de bond.
Jimpie
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 sep 2005 09:10

euro's

Bericht door Jimpie »

Voor die met euro's en euro-centen teveel; Gelieve op mijn rekening te storten.

Elke euro die teveel is is teveel en kan je uitgeven of sparen aan wat je zelf wilt.

Ik wil een leuk parkoer en geen catering.
Je ziet het dikwijls, commentaar op degene die prijs te hoog vinden, maar wel hun zakken vullen, zodat er niets meer overblijft voor de latere.
Zij bepalen dan ook nog eens de kwaliteit van de tocht.
Maar die wat later vertrekt om niemand in de weg te rijden heeft niets meer en betaald toch ook.
Gebruikersavatar
Benneke
Mountainbiker
Berichten: 2202
Lid geworden op: za 13 okt 2007 16:13
Rijdt met: Isaac Impact/Ridley Ignite

Bericht door Benneke »

freezy schreef:
Benneke schreef:Da moet ne velo van duizenden euro's hebben, en dan klagen over nen euro te veel betalen #-o
Die euro kan mij nie schelen, van mij mag iedere goede TT 5EUR kosten. Ik zal nog niet zagen. Maar ik geef mijn euro dan liever aan de club zelf dan aan de bond.

En Benneke, wat mijn fiets kost is mijn zaak!

Ik bedoel in het algemeen :wink:
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Op de tochten van fietspromo is er geen persoonlijke verzekering meer alleen nog BA.
Ge moet maar ne keer lezen op de inschrijvingskaart die je moet invullen.
Bij de tochten van fietspromo kregen alleen de leden van VWB 0.5€ vermindering wanneer zij hun lidkaart bij hebben,al de rest betaalt 3€,behalve de -15 jarigen die 1.5€.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Benneke schreef:

Ik bedoel in het algemeen :wink:
Dan is 't goed! Want zo kostelijk is mijne velo nu ook nie :lol:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: euro's

Bericht door Sunn Xtreme »

Jimpie schreef:Voor die met euro's en euro-centen teveel; Gelieve op mijn rekening te storten.

Elke euro die teveel is is teveel en kan je uitgeven of sparen aan wat je zelf wilt.

Ik wil een leuk parkoer en geen catering.
Je ziet het dikwijls, commentaar op degene die prijs te hoog vinden, maar wel hun zakken vullen, zodat er niets meer overblijft voor de latere.
Zij bepalen dan ook nog eens de kwaliteit van de tocht.
Maar die wat later vertrekt om niemand in de weg te rijden heeft niets meer en betaald toch ook.
zie uitleg JOEKE.

hij heeft dat perfekt verwoord. Zeer duidelijk uitgelegd hoe het komt die verzekering 'VERPLICHT' is van de organisatie. en is ook door de wet opgelegd aan hun.
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Re: euro's

Bericht door chuck »

sunn xtreme schreef:
Jimpie schreef:Voor die met euro's en euro-centen teveel; Gelieve op mijn rekening te storten.

Elke euro die teveel is is teveel en kan je uitgeven of sparen aan wat je zelf wilt.

Ik wil een leuk parkoer en geen catering.
Je ziet het dikwijls, commentaar op degene die prijs te hoog vinden, maar wel hun zakken vullen, zodat er niets meer overblijft voor de latere.
Zij bepalen dan ook nog eens de kwaliteit van de tocht.
Maar die wat later vertrekt om niemand in de weg te rijden heeft niets meer en betaald toch ook.
zie uitleg JOEKE.

hij heeft dat perfekt verwoord. Zeer duidelijk uitgelegd hoe het komt die verzekering 'VERPLICHT' is van de organisatie. en is ook door de wet opgelegd aan hun.
JOEKE heeft dat helemaal niet goed verwoord. Het klopt namelijk niet. De uitleg van Lucky7 klopt wel. Bij Fietspromo heb je geen verzekering lichamelijke ongevallen (dat is al jaren zo). Dat VWB leden 50cent minder betalen dan niet-VWBers verandert daar niets aan.
CU
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Hallo,

Net wakker om naar de buienradar te kijken. Nog even wachten om te biken.

Fietspromo is een onafkhankelijke VZW die niet voldoet aan de regels van BLOSO en dus ook geen steun van BLOSO krijgt.

Eender welke organisatie is wettelijk verplicht om een BA verzekering te hebben.

De organisatoren die aangesloten zijn bij een door BLOSO erkende federatie federatie (VWB of WBV), hebben hierdoor ook voor de deelnemers een Lichamelijke ongevallenverzekering. Hierdoor komt dit prijsverschil. En dit prijsverschil dient wel degelijk voor de verzekering.

Volgende vraag?
Welke verzekering heb je het meest nodig? BA of LO?
In 90% LO. Een BA is enkel wanneer je een ongeluk veroorzaakt. Deze verzekering betaalt de schade aan de derde partij, dus niet jezelf.
Een LO verzekering betaalt je eigen medische onkosten terug bijvoorbeeld na een valpartij.
Vandaar ook dat BLOSO deze verzekering oplegt aan de federaties.

Groetjes,

Joeke
Plaats reactie