probleem met vergunning op TT

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

probleem met vergunning op TT

Bericht door werner hermans »

Ik wil een probleem aankaarten i.v.m. de verschillende vergunningen. Ik heb een competitie-vergunning van k.b.w.b (Koninklijke Belgische Wielrijdersbond ) dus ook van w.b.v (Wielerbond Vlaanderen) , ze staan beide op mijn vergunning. Vandaag bij de inschrijving op de TT van Tessenderlo telde mijn vergunning niet omdat deze niet van de v.w.b (Vlaamse Wielrijdersbond) was . Dit was de druppel die de emmer deet overlopen omdat het niet de eerste keer was dat ze er een probleem van maakte. Door mijn vergunning ben ik verzekerd en vind ik dat ik niet de volle pot moet betalen op een TT. Zijn er nog MTBers die dit probleem hebben ?
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Bericht door J!nX »

is da nie hetzelfde als gaan klagen da ge met een klantenkaart van de hubo geen korting krijgt in de gamma??
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

Bericht door werner hermans »

Als je weet waarom ze een paar jaar terug begonnen zijn met vergunningen te promoten en korting te geven op TT's dan weet je ook dat dat niet het zelfde is . Neem jij twee verzekeringen voor bv. je auto ? Ikke zeker niet.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

werner hermans schreef:Neem jij twee verzekeringen voor bv. je auto ? Ikke zeker niet.
Ik ook niet,
en toch zijn er meerdere verzekeringsmaatschappijen.
Zo zijn er ook meerdere wielerbonden, en blijkbaar geeft niet elke bond recht op korting maar ben je toch verzekerd bij ongeval.

Je kan ook bij de Burger King gaan zeuren dat je geen Big Mac menu krijgt..
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: probleem met vergunning op TT

Bericht door joeke »

werner hermans schreef:Ik wil een probleem aankaarten i.v.m. de verschillende vergunningen. Ik heb een competitie-vergunning van k.b.w.b (Koninklijke Belgische Wielrijdersbond ) dus ook van w.b.v (Wielerbond Vlaanderen) , ze staan beide op mijn vergunning. Vandaag bij de inschrijving op de TT van Tessenderlo telde mijn vergunning niet omdat deze niet van de v.w.b (Vlaamse Wielrijdersbond) was . Dit was de druppel die de emmer deet overlopen omdat het niet de eerste keer was dat ze er een probleem van maakte. Door mijn vergunning ben ik verzekerd en vind ik dat ik niet de volle pot moet betalen op een TT. Zijn er nog MTBers die dit probleem hebben ?
Hallo,

Ik vermoed dat de tocht georganiseerd werd op de kalender van fietspromo. Fietspromo erkent je vergunning op dit ogenblik en biedt eigenlijk maar enkel een burgerlijke aansprakelijheidsverzekering aan.
Met je vergunning heb je inderdaad de nodige verzekeringen en ben je zelfs beter verzekerd dan waar ook. Je voldoet volledig aan de regels van BLOSO.
Fietspromo is onafhankelijk en moet de regels, richtlijnen ... van BLOSO niet volgen.

Ik zal je punt doorgeven aan personen die hiermee verdere stappen kunnen ondernmen.

Groetjes,

Joeke
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

Bericht door werner hermans »

De vergelijking Burger King - Big Mac , Hubo - Gamma gaat hier niet op . Je krijgt op een TT korting omdat je via je vergunning verzekerd en niet omdat dat het een klantenkaart is. Heb je geen vergunning dan betaal je meer. Anders kregen de wekelijkse MTBers (zonder vergunnig) toch ook een klantenkaart die rechtgeeft korting en ik dacht niet dat je voor een klantenkaart ergens moet betalen die krijg je dacht ik toch gratis.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Voor de duidelijkheid heeft Wielerbond Vlaanderen ook niets met Vlaamse Wielrijdersbond te maken en omgekeerd. Zijn verschillende organisaties.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Blijkbaar begrijp je het toch niet echt.
Je hebt 3 bonden, voor het gemak bond1 - bond2 en bond3 genoemd.

Bond1 en bond2 geven recht op korting bij een TT, bond3 doet daar niet aan mee.
Dan heb jij pech dat je toevallig bij bond3 aangesloten bent.
Wil je korting op je TT's dan zal je (ook) bij bond1 of bond2 moeten gaan, EN moet de organisatie van die TT ook die korting willen geven.
Gebruikersavatar
rdecoene
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 20 jun 2008 18:42
Rijdt met: Giant Terrago

Bericht door rdecoene »

Langs de ene kant versta ik wel je probleem... maar langs de andere kant vind ik de prijzen van de toertochten zo laag, dat ik er persoonlijk niet over zou vallen.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Dat is toch geen 'korting'???
Eigenlijk is het een extra bedrag dat je betaalt voor die verzekering.
De TT kost bvb 3EUR, dan betaalt iedereen (die een vergunning heeft) 3EUR en wie geen vergunning heeft zou moeten kunnen kiezen. Die betaalt ook 3EUR en rijdt onverzekerd of die neemt een dagverzekering en betaalt 4EUR.

Je kan iemand die met de fiets een TT rijdt toch niet verplichten van een verzekering te nemen? Bij TT's doen ze het dus wel, je sluit je aan bij de bond van de organisatie of je betaalt extra voor een dagverzekering.

Gelijk bij welke organisatie je bent, de club is toch niet verantwoordelijk als jij een ongeval hebt? Daar ben je zelf verantwoordelijk voor door je aan te sluiten bij één van de bonden. En dan is het aan u te zorgen dat je verzekerd bent.

Ik ben met mijn BBR-vergunning eens geweigerd bij een TT ingericht door VWB. Stel dat ik die dag iets voor had, dan had ik toch nog steeds met BBR-verzekering om op terug te vallen?! Waarom dan bijbetalen voor die dagverzekering?
Plaats reactie