Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

Petrol schreef:
Streets schreef:
Petrol schreef:Ik rij nu al bijna 4 jaar met deze BANDJES rond en heb nog geen een keer plat gereden.

Oeps ik zou liegen 1 maal door eigen schuld omdat ik niet optijd de band had nagekeken.

Ik doe enkele rit tussen de 17 en de 24 km, naar gelang hoe mijn muts staat :oops: , naar de haven van Antwerpen.
bandjes zien er wel beestig stevig uit
waarom dan op tijd nakijken?

Streets
Steentjes, ijzerdraadjes ed eruit halen. Anders gaan deze sowieso door "het lekvrij" gedeelte met een lekke band tot gevolg.
Bij mij was er toen een fijn ijzerdraadje door de band gegaan. Van de dikte van 1 draadje zoals bij een remkabel. ](*,)
dit zijn inderdaad degelijke banden! Toen ik als postbode werkte, waren deze ook gemonteerd op onze fietsen. Ondanks de niet altijd even zachtzinnige behandeling geloof ik niet dat er veel platte banden tussen gezeten hebben. Echt professioneel materiaal dus :p
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

ben vandaag eens gaan chronometreren om met de velo naar het werk te gaan: traject Buggenhout-Zellik via Opwijk/Mollem/Kobbegem
25km op de kop in 65min (met MTB-banden erop)
voor een amateur als bibi bijlange niet slecht als je de hevige wind nog meerekent
ben een paar keer content geweest dat ik die dikke banden steken had want er waren een paar serieuze deuken in het fietspad #-o
ik denk niet dat ik er veel profijt ga uithalen met dunne bandjes op?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Daaf schreef:ben vandaag eens gaan chronometreren om met de velo naar het werk te gaan: traject Buggenhout-Zellik via Opwijk/Mollem/Kobbegem
25km op de kop in 65min (met MTB-banden erop)
voor een amateur als bibi bijlange niet slecht als je de hevige wind nog meerekent
ben een paar keer content geweest dat ik die dikke banden steken had want er waren een paar serieuze deuken in het fietspad #-o
ik denk niet dat ik er veel profijt ga uithalen met dunne bandjes op?
waar werk je in Kobbegem?
soms passeer ik daar ook met de fiets
Streets
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

ni echt in Kobbegem maar in Zellik
ik rij gewoon langs daar :-)
das gemakkelijk want langs den delhaize en de voetgangerstunnel onder de steenweg kan ik vrij veilig die drukke baan over
Gebruikersavatar
B-artiest
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: za 24 mar 2007 22:04
Rijdt met: 29er Trek Superfly and 26er Merida Matts Lite-M

Bericht door B-artiest »

Momenteel deze week elke dag naar het werk (maandag niet want had zondag de Serge Baguet classic (125km met de koersfiets) gedaan)

Rustig genieten tegen gemiddelde van 26 km/u (MTB op slicks) over een afstand van 28km

Zalig weerke trouwens.... =D> =D>
PNO
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 12:20
Rijdt met: Nen ouwe trek

Bericht door PNO »

Vandaag voor de eerste keer een deel woon-werk met de fiets gedaan...auto op parking naast E314 gezet in Wilsele en dan met de MTB verder tot in St Lambrechts woluwe... zalig weer, schoon route, 27km'kes op de teller, uurke gefietst :-)

Straks terug, hopelijk zijn men benen dan nog niet moe :-)

Iemand die ong dezelfde weg doet?
PNO
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 12:20
Rijdt met: Nen ouwe trek

Bericht door PNO »

PNO schreef:Vandaag voor de eerste keer een deel woon-werk met de fiets gedaan...auto op parking naast E314 gezet in Wilsele en dan met de MTB verder tot in St Lambrechts woluwe... zalig weer, schoon route, 27km'kes op de teller, uurke gefietst :-)

Straks terug, hopelijk zijn men benen dan nog niet moe :-)

Iemand die ong dezelfde weg doet?
BTW ik rijd met contintal travel protect 26' - 1.75
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

PNO schreef:Vandaag voor de eerste keer een deel woon-werk met de fiets gedaan...auto op parking naast E314 gezet in Wilsele en dan met de MTB verder tot in St Lambrechts woluwe... zalig weer, schoon route, 27km'kes op de teller, uurke gefietst :-)

Straks terug, hopelijk zijn men benen dan nog niet moe :-)

Iemand die ong dezelfde weg doet?
vroeger nog in SLW gewerkt, in het roodebeekpark, de Villa montald.
Het was daar leuk biken, maar een heel stuk verder dan wat ik nu fiets
ik reed toen SLW naar Opwijk
Nu "gewoon" van in Bxl centrum naar Opwijk

Streets
antihero
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 23 aug 2007 15:07
Rijdt met: Bulls 9.5 fsr

Bericht door antihero »

zijn er mensen die het zien zitten om 20 mei (staking nmbs) te fietsen van gent naar brussel ( en 's avonds de omgekeerde weg natuurlijk :-) )
Gebruikersavatar
B-artiest
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: za 24 mar 2007 22:04
Rijdt met: 29er Trek Superfly and 26er Merida Matts Lite-M

Bericht door B-artiest »

Gisteren redelijk druipnat thuisgekomen... #-o

Was wel plezant eigenlijk bij dit warme weer...
Plaats reactie