opmeten fietspositie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Conrad schreef:Iemand toevallig de laatste tijd nog eens bij crcbikeposition geweest in tielt-winge?

Enige bevindingen?

Thanks

Ben begin van dit jaar langs geweest wegens kniepijn die steeds sneller optrad tijdens een tt.:( :evil:
Fietske laten afstellen en aanpassen, vanaf de eerste rit geen pijn meer en sindsdien toch elke week mijn TT'tje gedaan =D>
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Denk er ook aan mij te laten opmeten en mijn mtb af te laten stellen bij crc. Bullen zou mij iets te ver zijn (2u rijden). Maar ik twijfel nog wat. Heb soms wel wat last van knieën, maar is ook niet altijd. Wat last van schouders en nek na 40km, maar nu ook niet extreem. Is dat voor een 'gewone/recreatieve' mtber niet wat overkill om zich te laten opmeten?
Laatst gewijzigd door Verzetje op do 16 aug 2007 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

Heb mij 2 maanden geleden laten uitmeten bij crc.
Heel tevreden van. Had veel last van pijn in de onderrug. Zadelhoogte was bijna perfect, maar mijn stuurpen mocht 2 cm korter. Pijn is bijna helemaal verdwenen, na 5O km wilt de pijn nog eens opsteken. Maar zit met een lichte kanteling op mijn bekken en het probleem zou van daar voortkomen. :roll:

Dus volgens mij zit je goed bij Piron. :wink: En als je de wachttijd beziet zijn er, denk ik, nog mensen die dat vinden.
Hele vriendelijke vent trouwens. Dat hij graag een babbelke doet is zacht uitgedrukt. :-D
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Verzetje schreef:Is dat voor een 'gewone/recreatieve' mtber niet wat overkill om zich te laten opmeten?
Ik rij ook maar 1 keer per week en heb toch de moeite gedaan zoals hier hoger al vermeld. :oops:
Als je met al die lichte pijn rijd is het toch niet meer plezant en kan na verloop van tijd dit erger worden.
Ga dan maar langs de dokter die je naar de kiné stuurt en je bent al meer geld kwijt. De pijn zal blijven terugkomen door een verkeerde fietshouding en je zit in een mooi cirkeltje. :evil:
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

dirty-two schreef:ik ga 19 februari naar CRC, ben benieuwd of hij en oplossing gaat vinden voor mijn peesontsteking boven/naast/onder knie.....

SPD's steken? indien ja gooi ze weg ensteek TIME ik had dat ook en da was VEEEEEEEEL beter !!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: opmeten fietspositie ?

Bericht door zaskar72 »

Foempes schreef:iemand ervaringen mee ??? ==> http://www.crcbikeposition.be/

ik ben daar geweest met de MTB om na te zien en wat bleek deze was op de zadelhoogte na perfect!! Ikke fier natuurlijk dat alles zo goed stond. De zadel werd 2mm hoger gezet en mijn Re schoenplaatje 3mm meer naar voor #-o ge moet er maar opkomen!
En....de ontdekking vande dag was dat hij ontdekte dat mijn bovenbenen in lengte verschillen nl 1cm!!! Met als gevolg dat ik al een beginnende vorm van scoliose heb. OPLOSSING een steunzool!

De Luc is echt goed ik liet me dan ook opmeten met de aankoop van een RACEFIETS in het achterhoofd. Perfect alles op papier heb dat zo bij mijn dealer binnen gedaan. En bij afhaling was die fiets mega zalig om te bollen.

En als er nu iets is dan bel ik effe en als het iets meer is dan maak ik afspraak hij heeft alle gegevens in pc staan en moet erdan iets aangepast worden hij veranderd dat dan in pc zodat je dossier altijd up to date blijft!!


Zijn geldwaard !!! =D>
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

zal precies toch is afspraak moeten nemen
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

ga ook eens bellen voor juiste opmeting

bert :wink:
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Kga ook eens gaan, maar eerst van dat blok aan mijn been verlost raken #-o
jens007
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 17:32
Rijdt met: scott expert racing

Bericht door jens007 »

heeft er iemand al ervaring met bio racer in tessenderlo ?
ik vind geen info of website op het internet.

groeten, Jens
Plaats reactie