Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

met de fiets naar het werk

Bericht door beethoven »

Beste medebikers, 'k ga alle dagen met de fiets naar het werk.al is het maar 5 km hier in het Gentse, maar op mijn werk zijn er wel die van Geraardbergen komen zomer-winter, regen of niet daar heb ik wel bewondering voor. En bij mijn ministerie hebben ze nooit gehoord van een vergoeding, t'is dus niet de vergoeding die het doet wel en intresse.
Voornaamste is, ik doe mee. R. VdE.
Bö Hanssön
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02

Bericht door Bö Hanssön »

viper schreef:Ik woon op een 20-tal km van Brussel, waar ik werk.
...
Ook leuk om sneller dan met de wagen de 20 km af te haspelen. Het is wel echt gevaarlijk in het centrum, vroeg of laat word je omvergereden. :(
Woon nu op +/- 10 km van mijn werk (Koekelberg <-> Evere). Ik doe het gemiddeld 1 keer per week. Geen douches op kantoor. Toch fameus klimmen bij momenten (Kruidtuinlaan, Leuvensesteenweg) - toch zeker als je bijna in een kostuum verondersteld bent te verschijnen op je werk. Als het regent ga ik zeker niet met de fiets. Veel te gevaarlijk in Brussel.

5 jaar geleden aangereden geweest door een wagen: botsing gebeurd op grondgebied St.-Joost, fiets lag op grondgebied Brussel en ik lag op grondgebied Schaarbeek. Politie weigerde PV op te stellen. Niks dan miserie. Een half uur later werden dan beide wielen van die fiets gestolen. Al mijn automobiele collega's krijgen een omnium terugbetaald door de werkgever, maar als fietser kun je het dus schudden.

Afgelopen zomer onderuit geschoven met mijn slicks op de tramsporen (neen, niet met mijn wielen in de sporen maar lichtjes geregend en mijn voorwiel is gewoon over het spoor gegleden). Geluk dat er geen bus of tram achter mij kwam of ik zat hier nie meer.

Trouwens, Viper, jij bent toch niet dienen typ die elke dag door de Vrijheidslaan rijdt (Magura-remmen)?
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

ik ga dagelijks met bike naar werk, wel met reserve bike en niet de dure stuff...bike dagelijks daardoor n 10-tal km, door weer en wind, midden in t stad van brussel (werk aan sainctelette)...en ik moet zeggen, het doet me altijd ongelofelijk deugd!!!
lyot
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Nishiki Accelerator
Contacteer:

Bericht door lyot »

ik geraak zowaar gemotiveerd door wat ik hier lees..Ik ga na nieuwjaar ook terug beginnen met de fiets naar het werk te gaan.. Leuven-Brussel, dus best wel te doen als het tenminste niet regent, want dat haat ik. En 't verdient inderdaad een lekker centje bij..Da's mooi !
Gebruikersavatar
karlh
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00
Rijdt met: TREK LIQUID30 + TREK 8500sl

Bericht door karlh »

lyot schreef:ik geraak zowaar gemotiveerd door wat ik hier lees..Ik ga na nieuwjaar ook terug beginnen met de fiets naar het werk te gaan.. Leuven-Brussel, dus best wel te doen als het tenminste niet regent, want dat haat ik. En 't verdient inderdaad een lekker centje bij..Da's mooi !
Lyot, ik ben ook begonnen met enkel te rijden als het goed weer is. Nu rijd ik gewoon alle dagen met de fiets naar het werk. Je koopt u na een tijd een goede regenvest (gore-tex-vesten zijn een aanrader) van je fietsvergoeding en je kan alle dagen blijven rijden. En trouwens je wordt er hard van. Ik haat het nog altijd om in de regen rijden.
Gebruikersavatar
mello
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 okt 2002 10:05
Rijdt met: Thompson zeus lx- manitou mars super elite
Contacteer:

Bericht door mello »

Als ikke naart school rij kom ik elke morge ene tegen mee nen MTB, kort aan het rond punt waar da groot chemisch bedrijf BP ligt, das in Geel hé

Mss iemand vant forum?

Greetz
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

met de fiets naar het werk

Bericht door beethoven »

Beste bikers,
Ga eens kijken voor een goede regenvest in een adventure-winkel of waar ze scouts benodigheden hebben. Maar hier in het Gentse is De Geest een echte aanrader. En kwaliteit gelijk Gore-tex levenslang garantie maar wel duur in aanschaf. Ja je moet ze vergelijken en afwegen wat voor u belangrijk is . De regenjas die ik draag voor te trainen komt van bij Zeeman geen dure, wel waterdicht wat het voornaamste is, want bij een val, en dit doen we wel eens kan het best zijn dat de jas duur of niet op de vuilnisbelt beland. :wink: R.VdE.
Gebruikersavatar
karlh
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00
Rijdt met: TREK LIQUID30 + TREK 8500sl

Bericht door karlh »

mello schreef:Als ikke naart school rij kom ik elke morge ene tegen mee nen MTB, kort aan het rond punt waar da groot chemisch bedrijf BP ligt
ikke niet, ik kom van Balen en rijd tot aan het ziekenhuis in Geel en BP is aan de andere kant van het "stad" :wink:
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Bericht door gedewe »

Beste Bikers ,

ik denk van na nieuwjaar met de fiets te gaan werken , is gezond , goedkoper , enz.

Wel gevaarlijker , want als het doker is zien ze je blijkbaar niet zo goed.

Voor mij is het wel ongeveer 20 km gaan en 20 km terug .

Dus goeie trainging 40 km fietsen iederen dag .

Bij te slecht weer neem ik den trein .

Groeten vanuit Wervik
Gebruikersavatar
DWDken
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 30 okt 2003 17:38
Rijdt met: Flanders

Bericht door DWDken »

Niet vergeten je kan je fietskilometers woon-werkverkeer ook nog eens fiscaal aftrekbaar zijn van de belastingen door ze in te brengen als werkelijke beroepsonkosten en dit eveneens voor 0,15€/km en max 100 km/dag.(deze moeten dan wel hoger uitkomen dan je forfaitaire beroepsonkosten). Dwz als je ervoor in aanmerking komt 0,30€/km = 0,15 €/km belastingvrij van de werkgever rechtstreeks in je zak en nog eens 0,15€/km fiscale aftrek dmv de werkelijke beroepsonkosten op de belastingsbrief.

Bron : http://minfin.fgov.be/portail1/nl/presse/fiets.pdf
Plaats reactie