Math Salden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Even een Salden-ervaring die ik het posten waard vind.
Ons ma en pa hebben beide een fiets gekocht bij Salden. Pa een racefiets en ma een damesfiets....samen voor rond de 2500 euro. Nu gaat Pa (twee jaar later) voor een onderhoud met beide fietsen terug en wat krijgt hij als antwoord :"tja, die racefiets, daar heb ik nog wel plaats voor, maar die damesfiets niet. Trouwens, we doen niet meer in stadsfietsen, dus neem 'm maar terug mee." :-? Jawadde, centen binnen en je kan de pot op. Ookal doen ze niet meer in stadsfietsen, ze hebben het ooit gedaan en moeten dan ook de verkochte fietsen onderhouden. Dit vind ik weer typisch Salden. :evil:
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

MS

Bericht door diger »

sorry hoor, maar als lbs moet er toch iets van't hart.

Persoonlijk heb ik totaal niks tegen een MS, Van eyck ed, maar de laatste jaren is er (on)dankzij het internet echt een veldslag aan de gang ivm onderdelen en fietsverkoop aan ongelooflijke prijzen.

Neem nu die massini's van MS, full lx voor een €650 is echt wel goedkoop natuurlijk, maar als vakhandel zijn wij zeker niet zoveel duurder (zelfs zonder echte (na)service gerekend vind ik, vergelijk de modellen van een 2-3 jaar geleden maar met de huidige modellen.
Je moet wel appelen met appelen vergelijken natuurlijk, want die massini's heb ik ook al in mijn reparatiehaken gehad en die zijn echt wel loodzwaar tov een goede merkfiets. Je koopt gewoon een goede groep met een zeer simpele loodzware alu kader en wielen en een redelijke vork. Zo'n toestanden bestaan natuurlijk al veel langer bij elke lbs met een self-name fiets, maar die verkopen voor geen meter, en plotseling omdat zo'n supergrote zaken zoiets aanbieden (omdat ze met hun lage prijzen ook niet genoeg winst draaien) verkopen ze wel ondanks ook de zeer slechte kritiek van de meeste klanten.
We zitten in een toestand waar men een porsche aan't kopen is met een trabant motor erin (of zelfs omgekeerd).
Maar soit, iedereen mag kopen wat die wil natuurlijk, maar de vakhandelaren zijn daarom wel verplicht door hun prijzen voor onderhoud drastisch op te drijven. Dus let op dat je na een jaar of 2 niet veel meer betaald hebt !!
Lots of bikefun voor de rest :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

euh die massini's zwaar ?? ik heb met een minerva en thompson gereden wat beiden toch ook degelijke merkfietsen zijn en de thompson nog meer dan de minerva wss.

Mijne massini weegt trouwens maar evenveel als mijne thompson hoor en dat is nog 11.5 kg wat op zich niet veel is en ik ben ook gene grammenjager want dat interesseert me ook geen botten.

Die 650 € die je aanhaalt is wel als je een oude fiets binnen levert die wel nog rendabel is om te heropbouwen voor de 3 de wereld landen.

Waarom ik naar ginder ging ??, heel simpel
de uitrusting vooral sprong in mijn oog en dankzij de lage prijs dan is een verdere update dan ook weer zo duur niet.

Al de rest doe ik zelf uiteraard dus de bike zal weinig of niet in de atelier staan van een lbs, enkel de vork en de hydraulische remmen zullen al dan niet eens op onderhoud gaan.

Gizmo 8)
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

dat wil ik dus zeggen, zo'n deal vind je ook gemakkelijk bij een goede lbs.

Trouwens Minerva en Thompson zijn niet zo'n superbikes hoor, alleen Thompson gaat nog in topgamma.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

voor dat ik een bike koop doe ik wel wat research hoor en voila mijn keuze lag eerst bij Qube maar daar ze geheel door hun stock zaten en ik niet kon wachten heb ik me deze gelijke gekocht, mss niet van bekendheid maar wel van groep.
maar soit we kunnen zo blijven leuteren he zekers :lol:

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Heb maandag bij Math Salden twee NN's Evo 2008 bestelt, ga kijken wanneer ik ze zal hebben. Is maandag betaald.

Ik hoop tegen zaterdag, wegens t winterweer, maar vrees dervoor.
Nu, ik heb hen bij hen bestelt, bieden deze € 13 goedkoper aan 't stuk dan lbs of andere webshops.

K hou u op de hoogte!
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Bericht door plonsita »

euh, minerva en thompson zitten op dezelfde schitterende kwaliteit als de massinis....

Trouwens daar zit ook scott, specialized, granville, giant,enz bij.

Vergeet aub niet dat heel veel huismerken ENKEL en ALLEEN een dekmantel zijn om OEM te kunnen krijgen.


Ik krijg regelmatig aanbiedingen van alu frames, gelakt, moet wel nog een sticker op, voor onder de 24 euro...het stuk, maar je moet er wel 100 in één keer nemen.

Je moeten hetzelfde eens doen als mij, je gaat naar de drukker, laat er 100 kaartjes drukken "Fietshandel Jos Vanteelbal" en je verzint er een btw nummer op en een hrh

dan ga je naar friedrichs hafen met wat fotos van "je" zaak, fotos die je maakt bij salden of ne andere grote winkel.

Je ogen vallen uit de kast bij de chinese/taiwanese hal op eurobike dan, want dan laten ze zien, achter hun stand tegen de muur...
Daar zie je 3000 euro frames aan de inkoop van 140 euro of minder maar dan zonder "sticker" je moet er wel 500 nemen. Waarom denk je dat je zo gemakkelijk een garantie kader krijgt bij de "sticker merken" ??? het kost hun toch niks....
En die geel menekkes maken ook betere kwaliteit frames, maar die kosten dan wel 300 euro !!!!! Velly expensive, but velly gooood

Wake up and smell the coffee...
Gebruikersavatar
sTTevie
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 10:37
Rijdt met: On One Inbred 650B & 29 / Lynskey M230 & Pro29

Bericht door sTTevie »

Plonsita ... ik weet nie hoe dat 't komt, maar uw posts zijn nog beter dan vroeger :drunk: :lol:
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Tot nu toe géén klachten van salden,heb wel enkel via mails kontact gehad en dadelijk (10min) antwoord terug gekregen. :-?
L3X
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 15 okt 2008 13:02
Rijdt met: Specialized S-Works Epic Carbon

Bericht door L3X »

Heb wel eens wat besteld bij Salden, altijd prima gegaan en ook snel bezorgd. Woon overigens wel in Nederland.
sTTevie schreef:Plonsita ... ik weet nie hoe dat 't komt, maar uw posts zijn nog beter dan vroeger :drunk: :lol:
Zeker weten waar! Mooi voorgevel bij deze dame! =D>
Plaats reactie