Afspuitstand toertocht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
bartvdk87
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 01 okt 2011 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed
Contacteer:

Afspuitstand toertocht

Bericht door bartvdk87 »

Goedemorgen iedereen.

Ik heb een vraag eerder gericht aan mede organisatoren van toertochten.

Wij organiseren al verschillende jaren een toertocht.
Hiervoor hebben wij in het verleden een brandslang aangekocht waar we 10 tuinslangen kunnen op aansluiten.
Bij de watergroep vroegen wij hiervoor altijd een grote standpijp om voldoende debiet te kunnen voorzien.
onze toertocht is eind oktober, zeker bij slecht weer werd de goede druk en hoeveelheid slangen wel geaprecieerd door de deelnemers

Vanaf dit jaar krijgen we deze niet meer enkel een kleine standpijp is mogelijk (gewoon standaard kraantje).

Hoe lossen jullie dit op? wat gebruiken jullie? :-k
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Afspuitstand toertocht

Bericht door patje2 »

Ik gebuik als het echt nodig is mijn eigen mobiele afspuitinstalatie anders vliegt de bike gewoon lichtjes vuil in de auto en kuis ik deze thuis voordeel nooit aanschuiven en vlugger op de apre
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Afspuitstand toertocht

Bericht door LuckyIron »

Het blijft inderdaad een moeilijke oefening.
We deden ongeveer hetzelfde als jullie: standpijp huren en aansluiten op zelfgemaakte aansluiting met 6 kraantjes.
Natuurlijk blijf je hier werken met gewoon stadswater en is dit al vrij prijzig geworden.
Dit jaar hebben we gewerkte met gehuurde hogedrukreinigers aangesloten op een groot vat. Verre van ideaal aangezien er te weinig druk zat op het vat om 3 hogedrukreinigers aan te sluiten. We hebben deze dan verdeeld over 2 andere kraantjes (die gebruik maken van grondwater).

Ook wij zoeken dus nog een deftige oplossing om :
1. voldoende slangen te hebben
2. regenwater te kunnen gebruiken
3. kosten drukken

:-D
Plaats reactie