GoPro HERO10 groepje

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

GoPro HERO10 groepje

Bericht door zaskar72 »

Sinds kort bezitter van mijn éérste GoPro. Een HERO10.

Wie ook een GoPro bezit ( eender welk model ) kan in deze groep meepraten om ervaringen te delen.
Voor zover ik weet bestaat er nergens online een chatgroep waar je in het Nederlands kan communiceren.

Laat het ons netjes en vriendelijk houden aub.
Het doel is elkaar te helpen om uit dit toestel te halen wat er in zit.

Bedankt ! =D>
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: GoPro HERO10 groepje

Bericht door zaskar72 »

Ik zal dan maar beginnen met de eerste vragen:

1. Welke video instellingen gebruik je best om een filmpje te maken van je rit ? Er van uit gegaan dat je met meerder batterijen kan werken onderweg. Want uiteraard verbruikt de ene instelling meer batterij dan de andere.

2. Hoe monteer je best je camera op je chest belt voor te filmen tijdens een ritje ? Ik heb het nog niet geprobeerd maar is het niet zo dat als je je camera gewoon monteerd je niet echt de weg filmt die je effectief ook ziet maar meer de grond ? Moet je de camera dus niet op z'n kop monteren of zo ?

3. Als je dan een filmpje hebt, waar kan je dat dan bewaren ? Bewerken ? ... ? Ik ben wel lid van de GoPro club ( allé ik noem dat zo :lol: ) dat kost $49.99/y maar je hebt wel veel voordelen.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: GoPro HERO10 groepje

Bericht door tipi »

Net een Gopro 8 gekocht. Nog niet veel gebruikt maar wel geleerd dat je de camera op het harnas naar de hemel richt om de beste resultaten te halen. Videobewerking nog niet gebruikt. Bij veel licht maken de instellingen niet veel uit denk ik
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: GoPro HERO10 groepje

Bericht door Den jjag »

Hoi,
Wie dit forum volgt weet dat ik hier regelmatig filmpjes plaats.
Momenteel film ik met de GoPro 6 (?) in combinatie met chest mount.
Om toch de meeste trillingen tegen te gaan heb ik er ook nog eens een gimbal op gemonteerd.
En, inderdaad om "rechtdoor" te filmen, ondersteboven monteren. Heb niet graag dat ze men knieën zien... :(
Om met de gimbal te filmen en de balans te vinden moet ik hem ook ondersteboven monteren. Nadeel van de gimbal: je hoort hem lichtjes zoemen.
Video instellingen: ben ik momenteel nog een beetje aan't zoeken. Volgende keer ga ik eens met 4G proberen.
Om niet te veel moeten knippen en plakken, zet ik telkens op en af. Voordeel: je komt toe met één batterij. Nadeel: soms te laat om snel een mooi stukje te filmen.
Waarom chest mount? - mooiere beelden vind ik, je ziet de armen en het stuur (actie)
-bij plaatsing op het stuur ben ik al enkele camera's verloren geraakt wegens afgebroken mounts. (Snelle afdalingen)!

Voor het monteren gebruik ik een eenvoudig programma dat reeds op men computer stond (bij "foto's" - video editor.)
Je kan er knippen, plakken, teksten plaatsen, tot zelfs muziek op plaatsen. Opletten, je mag niet eender welke muziek plaatsen.
Let wel, er kruipt wel een beetje tijd in. Om een TT goed te monteren ben je enkele uurtjes zoet.
Je computer moet het ook aankunnen om al deze bestanden aan te kunnen.
Groetjes, Guido
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: GoPro HERO10 groepje

Bericht door Philippe1 »

Gopro Hero 7

Gopro chest mount maar het plaatje dat tegen je borst komt onderzijde uitvullen met 2 cm zodat de cam hoger richt.

Instellingen

2.7 K 50 frames
Protune ON
Supervieuw
low light Auto
stabilisatie Auto
shutter Auto
EV Comp -0.5
white Balance 5000K
iso mix 100
iso max 1600
sharpness Medium
Color Flat
Raw audio Medium
Mics stereo

Beelden bewerken (kleur/contrast/helderheid) en muziek toevoegen doe ik met KDENLIVE. gratis prog ( zie Youtube)
De meegeleverde batterij wordt beter met het gebruik, heb twee reserve batt maar nooit nodig gehad.
Andere instellingen (bvb 4k) kunnen de batt duur verminderen.
Al je opnames moeten ook "verwerkbaar" zijn op je PC / laptop. Mijn laptop is ongeveer 5j oud en deze instellingen krijg ik nog relatief goed verwerkt, ook omdat Kdenlive elke file omzet in een lagere resolutie die makkelijker te verwerken is. Muziek en kleurcorrecties etc doe ik als laatste, net voor het renderen.
Minpuntje bij de hero 7 (andere modellen ook) is de stabilisatie. Vertikaal is die goed maar ook horizontale bewegingen, bvb een rij bomen in een bocht , gaat ie willen corrigeren en doet de beelden schokken/verspringen.

voorbeeldje :
Plaats reactie