Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen Tips om rechter te zitten

Tips om rechter te zitten

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 11 sep 2019 09:09
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Met lange benen en een kort bovenlichaam ga je toch echt wel beter een maatje kleiner van frame. Zeker als je zoals hier eigenlijk vrij dicht op de overgang tussen 2 maten zit

Bericht wo 11 sep 2019 09:31
kevx Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Bronto Reverend/lynskey Pro/Niner Air9 RDO
Iedereen zou zich moeten laten opmeten. Ben ik direct mee akkoord. Maar mijn fietsmeting kostte me +200euro... Dus ik kan me voorstellen dat iemand die niet veel fietst dit nie laat doen(of mag laten doen van de madam) :)

Bericht wo 11 sep 2019 09:46
kevx Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Bronto Reverend/lynskey Pro/Niner Air9 RDO
kenny schreef:
Met lange benen en een kort bovenlichaam ga je toch echt wel beter een maatje kleiner van frame. Zeker als je zoals hier eigenlijk vrij dicht op de overgang tussen 2 maten zit

Ja je hebt gelijk... Klonk eerst precies raar om iemand van bijna 1,90m op een large te zetten.

Bericht wo 11 sep 2019 11:03
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

kevx schreef:
Iedereen zou zich moeten laten opmeten. Ben ik direct mee akkoord. Maar mijn fietsmeting kostte me +200euro... Dus ik kan me voorstellen dat iemand die niet veel fietst dit nie laat doen(of mag laten doen van de madam) :)

Als er klachten zijn, zie starttopic, dan is een fietsmeting goedkoper dan de gevolgen...
Ik had ook klachten: rug, schouders, knieën,... Voor de knieën was het al te laat, 2 jaar minstens wekelijks een TT met verkeerde positie gereden. Had onsteking op beide knieën kon niet meer pijnloos fietsen.
Op advies van de kinesist een fietsmeting laten uitvoeren, om te voorkomen dat ik terug onstekingen kreeg in beide knieën.
Kort samengevat: framemaat was OK (56" voor racefiets - M voor MTB), zadel te laag, zadel te ver naar voor, stuurpen te lang, stuur te kort, schoenplaatjes verkeerd, kortere cranks...

Mij heeft het indertijd iets meer dan €100 gekost bij Bulen, excl. verplaatsing, hotelovernachting en shopping in Maastricht :-)

Vandaag rij ik volledig pijnloos en de opmeting (afstellingen) van toendertijd pas ik nog altijd toe op mijn nieuwe fietsen, behalve stuurlengte en stuurpenlengte voor MTB.

Vorige

Keer terug naar MTB algemeen