mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
GuyVdB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 dec 2018 12:22

mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door GuyVdB »

Hallo iedereen,
Heeft iemand ervaring of opinie over een mountainbike T&K Bikes - RSL Limited, in aluminium?
Ik overweeg er een te kopen voor mijn zoon (15) voor 'totaalgebruik' (naar school fietsen, rondfietsen, in de bossen en weiden rondhollen,...)
Graag jullie reacties.
Mvg,
Guy
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door _anonymus_ »

Nog nooit van gehoord, maar als ik even google kom ik op 2dehands.be uit op een fiets die in Zottegem wordt te koop aangeboden aan een veel te hoge prijs:
https://www.2ememain.be/v%C3%A9los/v%C3 ... 27557.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat zal zijn werk wel doen om mee naar school te fietsen, maar 700 euro is echt véél te veel voor zo'n fiets.
De afmontage is echt erbarmelijk, versnellingen zijn niks waard, crankstel is het goedkoopste van het goedkoopste, vork zal meer ballast zijn dan dat hij effectief werkt...
Afblijven dus.
Laatst gewijzigd door _anonymus_ op ma 17 dec 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door _anonymus_ »

Voor dat geld koop je bij een deftige fietsenhandel iets veel beter, deze bijvoorbeeld:
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... 7/p/21576/" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door Free_ltd »

Persoonlijk zou ik daar mijn handen vanaf houden. Voor €700 vindt ge al bikes die Shimano Deore afgemonteerd zijn. Deze afmontage ken ik zelfs niet en ziet er ook niet erg premium uit.

T&K is de naam van de verkoper en in principe geen merk. Lijkt erop dat die fietsen in China koopt en er zijn eigen bestickering op zet. Niets mis mee natuurlijk, maar toch niet aan die prijs.

Edit: zie zelfs dat het voor die prijs geen 'hydraulische' schijfremmen zijn, maar met kabel. En dan nog 26" wielen? Mooi laten staan. Gene zuivere koek
GuyVdB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 dec 2018 12:22

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door GuyVdB »

Heren (en dames, mocht ik die vergeten...),
eerst en vooral enorm bedankt voor de reacties. Het klopt van die 700 EUR op 2dehands, maar een zeer groot lot wordt nu op veiling aangeboden (bieden vanaf...195 EUR). Is zo'n fiets die prijs dan waard? Of blijft het, ongeacht die prijs, gevaarlijke brol?
Guy
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door Fluffy »

Uiteindelijke prijs incl. Veilingskosten is een pak hoger dan de lok prijs die je nu ziet.
Los v/d prijs is het brol waar je continu kosten zal aan hebben. In die prijsklasse kijk je beter naar 2dehands. Aangezien iedereen nu met 29 inch rijdt, kan je top 26 inch fietsen kopen 2dehands voor belachelijk weinig geld. Top fietsen met top afmontage worden in 26 inch gedumpt. Niemand wil daar nog mee rijden want een 29 is de mode trend en rijdt 4% sneller. Voor veel toeristen is die halve km per uur winst genoeg om veel geld te geven aan 29 :D
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: mountainbike T&K Bikes - RSL Limited - Aluminium

Bericht door _anonymus_ »

Als je die voor 195 op de kop kan tikken zal deze om naar 't school te rijden wel voldoen en zal je nog niet al te veel bedrogen zijn. Maar veel meer zou ik er echt niet voor geven.
Plaats reactie