winst mtb toertocht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 754
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

winst mtb toertocht

Bericht door schuppe »

STEL ik(we) wil een toertocht organiseren voor het goede doel. wat zou ik(we) daar als winst uithalen om te schenken aan het goede doel?
er van uitgaande dat er max 500 man komt en ik(we) alles voorzie(n) wat er op andere toertochten is!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: winst mtb toertocht

Bericht door madskatingcow »

Hangt van het inschrijvingsgeld af, of je huur moet betalen voor de start- aankomstlocatie, of de overschot van de bevoorradingen wordt teruggenomen en nog het belangrijkste : of je de winst van de drank zelf mag houden of dat deze is voor de eigenaars van start- aankomstlocatie in ruil voor gebruik van de infrastructuur. Het grootste deel van de winst zit over het algemeen in het drankverbruik.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: winst mtb toertocht

Bericht door vedet »

Mispak jullie niet aan het werk, en ook niet aan het aantal deelnemers.
Natuurlijk is er concurentie, wanneer wil je organiseren en zijn er die dag al geen andere toertochten net in de buurt, of toevallig een superpopulaire tocht, het speelt allemaal mee.
En toertochten moeten meestal een beetje reputatie opbouwen, als je de eerste keer 200 mtb-ers aan de start krijgt is dat al heel wat, is dat de moeite waard?
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 754
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: winst mtb toertocht

Bericht door schuppe »

daarom mijn vraag. want als er "maar" 300 euro winst is, kunnen we beter een andere actie kiezen waar minder in steekt.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: winst mtb toertocht

Bericht door Edlisjas »

Vergeet vooral de vergunningen niet! Kost niets maar is een heel karwei. Aanvraag indienen bij bos en groen, kaarten indienen, moeten goedgekeurd worden, vaak krijg je opmerkingen of moet je aanpassingen doen...als dat ok is vergunning aanvragen bij het stadsbestuur. Als de tocht door bijvoorbeeld 3 verschillende gemeentes loopt bij elke gemeente een vergunning aanvragen. Denk ook aan de huur van pijlen, elke “verloren” pijl dient vergoed te worden. Onderschat niet het aantal vrijwilligers die nodig zijn, bevoorrading, fietsbewaking, pijlen hangen, pijlen afnemen, je hebt een heel aantal elastieken nodig.
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: winst mtb toertocht

Bericht door Harrehart123 »

schuppe schreef:daarom mijn vraag. want als er "maar" 300 euro winst is, kunnen we beter een andere actie kiezen waar minder in steekt.
Als je rekent op "maar"300 euro winst voor het goede doel dan zou ik niets organiseren maar met je kameraden elk een paar euro samen leggen.
Geen risico en geen werk.
Onderschat het werk om een TT te organiseren... zonder dat je garantie hebt van een goede opkomst ;-)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: winst mtb toertocht

Bericht door Headshot »

Beter wafels ofzo verkopen dan...
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: winst mtb toertocht

Bericht door vedet »

Je kan ook met een fietsclub in de buurt contact nemen en eens een checklist vragen voor hun toertocht.

‘t Is echt geen gratis geld hoor.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: winst mtb toertocht

Bericht door KWBiker »

Hou er ook rekening mee dat je een oorlogskas moet hebben. Regen tussen 7 en 8 geeft een verschil van 40 % van de deelnemers. We hebben ooit een tocht moeten afgelasten en dan ben je toch blij dat je goede sponsors hebt die achter je staan en dat je geld in kas reserve hebt.

We hebben ook een heel team verantwoordelijken : zaal, bevoorrading, inschrijving, afspuitstand, parkoeraanvraag, afpijling, parking, ...

Misschien is een samenwerking met een fietsclub in de buurt een goed begin.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: winst mtb toertocht

Bericht door Serge R »

https://www.provincieantwerpen.be/conte ... iseren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie