Rascisme vs. sociale controle...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door kevx »

Vote for sunn! (o)
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door Marvinator »

Ik vind het toch wat verkeerd van de topicstarter dat hij die gast aanspreekt omdat hij het vermoeden had
dat die fiets niet aan hem toe behoorde.. Hoe kan je nu afgaan op iemands uiterlijk of de fiets die hij bij zich
heeft wel degelijk van hem is, en niet gestolen ofzo?

Ik vind dat je nog vrij veel geluk hebt gehad dat hij alleen maar zei 'ben je een rascist of wat?'
Ik kruip zo vaak met gewone kledij op de MTB om eens even de baan op te rijden als ik niet veel tijd heb om
toch maar wat beweging te hebben. Moest er dan iemand naar me toe komen en mij vragen of ik kan
bewijzen of dat mijn MTB wel is, dan gaat die kerel mogen hopen dat hij sneller kan lopen of fietsen dan ik.


En over rasicsme gesproken, alle anderskleurigen pakken blanken op rascisme als je ze op iets wijst,
ze voelen zich hierdoor sterk, maar in meeste gevallen zijn ze zelf de grootste rascisten.

Ik moet denken aan wat Bart de Wever een tijdje geleden zei:
Ik heb bv nog nooit een Aziatische migrant in Antwerpen ontmoet die mij vertelde dat hij slachtoffer was van racisme'
Spijtig maar hij heeft daar wel 100% gelijk.. en niet alleen in Antwerpen. Ikzelf ben een controlerend ambtenaar (waar en wat precies doet er niet toe)
en kom dagelijk met duizenden mensen in contact van alle nationaliteiten. En het is wel degelijk zo dat mensen met een donkerder kleurtje je 5 op de 10
pakken als zijnde een rascist. Ik heb nog nooit een Aziaat dit horen bovenhalen!
Mijn antwoord als ze mij een rascist noemen is: 'De enige rascist hier, dit ben jij! Ik dien een klacht in tegen je wegens rascisme.' En dan zwijgen ze allemaal,
zelf die met de grootste mond.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door whaleshark »

Je reactie op dit onderwerp raakt kant noch wal...
Dit stukje bvb.:
Quote: " Ik vind dat je nog vrij veel geluk hebt gehad dat hij alleen maar zei 'ben je een rascist of wat?'
Ik kruip zo vaak met gewone kledij op de MTB om eens even de baan op te rijden als ik niet veel tijd heb om
toch maar wat beweging te hebben. Moest er dan iemand naar me toe komen en mij vragen of ik kan
bewijzen of dat mijn MTB wel is, dan gaat die kerel mogen hopen dat hij sneller kan lopen of fietsen dan ik." einde quote.

Je zou dus agressief reageren moest iemand je vriendelijk vragen of het jou MTB is waar je mee rijdt.???

Dan dit stuk...
Quote :"En over rasicsme gesproken, alle anderskleurigen pakken blanken op rascisme als je ze op iets wijst,
ze voelen zich hierdoor sterk, maar in meeste gevallen zijn ze zelf de grootste rascisten." einde quote.

Je vindt het ongehoord dat mensen zo reageren ,als je hen op iets wijst, maar in het eerste stuk zeg je zelf dat je agressief zult reageren...???

In je derde stuk van je betoog, vermeld je dat je dagelijks met duizenden mensen in contact komt???
Je bent ambtenaar, dus max 8h werken per dag, dat maakt 480min, met hoeveel mensen, per minuut, kom jij dan mee in contact???

Neem me niet kwalijk dat ik de laatste zin en de rest van je verhaal, met een grote korrel zout neem... :-"
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door Sunn Xtreme »

precies nogal wat frustraties :lol:
aan u gaan ze dat niet vragen of de fiets van u is vanwege de bleekwatertint.

denk dat de meesten dit wel lezen maar verder hun mening voor zichtzelf houden om niet ongewild te provoceren. dit onderwerp is gewoon gevoelig voor velen, omdat er veel waarheid en helaas ook cliche's zijn.
misschien een verhaal voor "De Buurtpolitie" ?? :-" #-o #-o
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door Dickie »

Zich vragen stellen bij iemands gedrag is heel wat anders dan racisme.
Gebrek aan kennis van de juiste betekenis door diegenen die het zouden moeten kennen als ze het wordt racist in de mond nemen.
Plaats reactie