Rascisme vs. sociale controle...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door bettes »

Dan spreek je de man toch gewoon aan over zijn evaringen met een bepaald onderdeel op zijn bike... Als hij weet waarover het gaat zal het waarschijnlijk die van hem zijn. Als hij je met bambieogen aankijkt weet je genoeg ;-)
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door whaleshark »

kawa schreef:
whaleshark schreef: Wat ik niet goed versta... is waarom je zo moeilijk moet doen als iemand twijfelt of je met een gestolen MTB rondrijdt...
Mijn vraag is dus: Waarom ga je zo reageren?
Ik heb toch nergens gezegd dat ik moeilijk ga doen als iemand het in twijfel ga trekken dat ik met mijn eigen MTB op pad ben? :-k


Ik vind alleen dat ik me niet moet verantwoorden aan de eerste de beste wannabee rechercheur en zal dat dus ook nooit doen.


Ik denk dat ik het hier nog al ergens gezegd heb... sociale controle is goed, maar je mag niet gaan overdrijven.
En toch spreekt je tweede zin, de eerste nogal tegen...net zoals de zin in je vorige post nl. "Los daarvan, als gij met ne gsm voor mijn neus mij komt fotograferen en ik vraag om dat niet te doen... dan weet ik toch niet zo goed wie er aan het kortste eind trekt..."
Ik vind dat toch " moeilijk doen..."
Soit... dat van Bettes vind ik dan weer een goed idee...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door kawa »

whaleshark schreef:
En toch spreekt je tweede zin, de eerste nogal tegen...net zoals de zin in je vorige post nl. "Los daarvan, als gij met ne gsm voor mijn neus mij komt fotograferen en ik vraag om dat niet te doen... dan weet ik toch niet zo goed wie er aan het kortste eind trekt..."
Ik vind dat toch " moeilijk doen..."
Dat was eerder een antwoord op de privacy discussie...

Ik denk dat je aan het langste eind trekt als er iemand foto's van je neemt terwijl je de persoon vraagt om dat niet te doen. Lijkt mij toch schending van de privacy?
Het gaat dan niet meer om een foto waar je toevallig als passant op te zien zal zijn...
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door mountainsurfer »

als ge hier in gent aan alle allochtone bestuurders van mooie dure wagens gaat gaan vragen of ze die wagen gestolen hebben
ben ge de eerste week nog niet thuis

en volgens de westerse maatschappij zijn die ook niet gekleed voor met zo een dure mooie wagen te rijden
en de meeste gedragen zich ook niet normaal


zou dan ook maar niet naar Qatar of zo op reis gaan
rijden daar met nog duurdere auto's
en zijn gekleed in mijn bedlinnen


????????????????????????????????????????????????,
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="mountainsurfer"]als ge hier in gent aan alle allochtone bestuurders van mooie dure wagens gaat gaan vragen of ze die wagen gestolen hebben
ben ge de eerste week nog niet thuis

en volgens de westerse maatschappij zijn die ook niet gekleed voor met zo een dure mooie wagen te rijden
en de meeste gedragen zich ook niet normaal


zou dan ook maar niet naar Qatar of zo op reis gaan
rijden daar met nog duurdere auto's
en zijn gekleed in mijn bedlinnen


????????????????????????????????????????????????,[/quote]


die zijn niet gestolen... meestal kopen ze die met drugsgeld :wink:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door KrisMaes76 »

mountainsurfer schreef:als ge hier in gent aan alle allochtone bestuurders van mooie dure wagens gaat gaan vragen of ze die wagen gestolen hebben
ben ge de eerste week nog niet thuis

en volgens de westerse maatschappij zijn die ook niet gekleed voor met zo een dure mooie wagen te rijden
en de meeste gedragen zich ook niet normaal


zou dan ook maar niet naar Qatar of zo op reis gaan
rijden daar met nog duurdere auto's
en zijn gekleed in mijn bedlinnen


????????????????????????????????????????????????,
Das een statussymbool voor het gezin, enkel den oudste zoon krijgt een sjieke kar, de rest van de kinders moet maar nen kameraad zoeken die wel oudste zoon is :)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door kawa »

Sunn Xtreme schreef:

die zijn niet gestolen... meestal kopen ze die met drugsgeld :wink:

Van vooroordelen gesproken...
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door mountainsurfer »

@ justin

die vraag ook gesteld als
de biker
2 meter groot en 100kg spieren
met wat piercing en wat tattoos

Afbeelding
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="kawa"][quote="Sunn Xtreme"]


die zijn niet gestolen... meestal kopen ze die met drugsgeld :wink:[/quote]


Van vooroordelen gesproken...[/quote]

geen vooroordelen... is een feit.
als je zie hoeveel duurdere tot dure wagens er in beslag staan van 18-28 jarigen aangaande serieuze drugsfeiten..... als je ziet hoeveel dure wagens 20-28 jarigen kopen bij autohandelaars terwijl ze niet eens gewerkt hebben en helaas cliche - vaak van bepaalde afkomst zijn ... zelf weet ik een Limburgse autohandelaar die Porsche Cayenne, jonge mercedes coupe en bmw modellen heeft.. en vooral een klienteel onder de 27j heeft van helaas - weer cliche - bepaalde origine .. we spreken hier over autos van +30.000e. Hijzelf zegt ook dat het van de pot gerukt is en bijna zeker crimineel geld betreft, ze later vaak ook weer bij het gerecht terugvind en terugkoopt..., maar zaken gaan voor natuurlijk. ook toeval dat bijna 80% van de gedetineerden alochtonen zijn, waarvan de meerderheid vooral onder de 27j - weer o cliche cliche - van bepaalde origine. Verder kom ik geregeld als kind aan huis over de vloer bij bepaalde autohandelaren die loten opkopen van Domeinen.....
W A A N ZI N N I G wat zij tegenkomen van erg jonge ex eigenaars die op "hotel" zitten voor een hele poos. En jij maar werken en lenen (schulden maken) voor een mooie auto.... :lol:
nog een vb :
4 maanden terug met een kameraad voor een wagen gaan zien... stond er een Cayenne van een jaar of 4 oud, gekocht en direct CASH betaald .....door een 22 jarige , een koopje van 41-42000 euro.... geld verdient met hard te werken zeker ? tenzij dealen bij werk hoort ? of zou hij de ezel die geld sch*t hebben ? de kip met gouden eieren ??
Ik ken persoonlijk ook alochtonen die elke dag hard werken, ruim 18j lang maar ondanks alle hard labeur zich toch niet die dure wagen kan aanschaffen en verder doet met zijn 2e hands passat of andere van ruim 10j oud en meer.... ze kunnen het hun niet permiteren, het kan er niet af.

vooroordelen ????
helemaal niet... kwestie van oogkleppen af te doen en realistisch te zijn.
je mag de politiek gerust met de vinger wijzen met hun multi[color=#FF0000]KUL[/color]tureel project dat kompleet mislukt is.
het is ook hun schuld dat steeds meer mensen argwanend staan tegenover hun, omdat ze het allemaal klakkeloos toelaat en vrijbrieven ervoor krijgen.
[b]en nee, ik ben GEEN racist ter verduidelijking.[/b]
:off:


[b]wat fietsdiefstallen betreft[/b]... dat zit in alle lagen van de bevolking. dat kan gaan van een student die van punt a naar b moet en hem daarna klakkeloos achterlaat, of diefstal met als doel financieel gewin, of diefstal voor eigen gebruik ten nadele van de eigenaar. zowel belgen als alochtonen bezondigen zich eraan.
een alochtoon op het perron met een mtb zie je inderdaad niet vaak maar het betekent niet altijd iets verkeerd
hetzelfde zou je vragen kunnen stellen bij een Waal met een mtb... :lol: ook een zeldzaamheid.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Rascisme vs. sociale controle...

Bericht door geertg »

Volledig eens met Sunn Xtreme, de cijfers (die evenwel in de pers meestal verzwegen worden) en de dagelijkse realiteit geven hem gelijk. Het is geen toeval dat de meeste overtredingen van de witwaswetgeving in de autosector worden vastgesteld (cash betalingen).
Met de opmerking m.b.t. de Walen ben ik het niet eens, ik kom bij de tourtochten in Wallonië veel Walen met een mtb tegen maar inderdaad nog geen enkele allochtoon. Ben ik nu racist of realist?
Ik herinner mij nog destijds (veeeele jaren geleden) dat allochtonen zich op de vrije meningsuiting beriepen, nu wij een mening verkondigen (hoelang durven wij nog?) zijn wij plotseling racist.
Ik herinner mij ook nog de tijd dat illegalen zich verborgen uit schrik om opgepakt te worden en teruggestuurd, nu protesteren zij open en bloot op straat.
Wat betreft het onderwerp racisme vs. sociale controle : er bestaat ook zoiets als burgerzin. Chapeau voor uw vraag aan deze persoon, ik geef eerlijk toe dat ik het niet zou durven.
Plaats reactie