Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
johan1983be
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 jun 2013 11:17
Rijdt met: Cube Acid 26'er

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door johan1983be »

eL Tee schreef:
Streets schreef:, ik parkeer mijn fiets en zal uw auto op kant zetten, voor er hier nog tegen rijden
Hoe goed bedoeld ook, NOOIT doen!

Zelf heb ik ooit eens bij een ongevaletje gestopt om te vragen of alles in orde was, of ik iets kon doen.

Ze hebben me beschuldigd als de oorzaker van hun ongeval, me voor de rechter gedaagd, en ik ben schuldig bevonden. En dat terwijl ik niks ermee te maken had: het ongeval gebeurde voor me...

Gevolg: zolang ik geen betrokken partij ben, kan iedereen de pot op, hoe egoistisch dat ook moge klinken. En eigenlijk is dat verre van mijn natuurlijk doen/zijn.
Da vind ik toch maar raar hoor! Hoe beweren ze dan dat jij de oorzaak bent van het ongeval en hoe heeft de rechter dit dan hard kunnen maken om je schuldig te bevinden?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Streets »

johan1983be schreef:
eL Tee schreef:
Streets schreef:, ik parkeer mijn fiets en zal uw auto op kant zetten, voor er hier nog tegen rijden
Hoe goed bedoeld ook, NOOIT doen!

Zelf heb ik ooit eens bij een ongevaletje gestopt om te vragen of alles in orde was, of ik iets kon doen.

Ze hebben me beschuldigd als de oorzaker van hun ongeval, me voor de rechter gedaagd, en ik ben schuldig bevonden. En dat terwijl ik niks ermee te maken had: het ongeval gebeurde voor me...

Gevolg: zolang ik geen betrokken partij ben, kan iedereen de pot op, hoe egoistisch dat ook moge klinken. En eigenlijk is dat verre van mijn natuurlijk doen/zijn.
Da vind ik toch maar raar hoor! Hoe beweren ze dan dat jij de oorzaak bent van het ongeval en hoe heeft de rechter dit dan hard kunnen maken om je schuldig te bevinden?
idem
Maar die auto zelf verzetten, zou ik misschien ook niet doen,....ge weet nooit wie er dan nog tegenknalt en gij zit er juist in ...:(

Streets
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Stevig windje gisteren en vandaag.
Deze morgen kwam ik op een bepaald moment aan een rij omgevallen bomen/takken. Over de eerste twee was ik al overgeklommen toen ik zag dat de derde echt de hele weg (jaagpad Dender) versperde. Ik stond zowat met m'n handen in m'n haar (/helm) van "Euh, en nu?". Gelukkig kwam er op dat moment nog iemand achter mij die gewoon direct begon met takken af te breken tot we een gaatje hadden waar we door konden kruipen.

Ik blijf wind mee/tegen minder vervelend vinden dan die verraderlijke zijwinden.
Is er een manier om NIET elke keer bijna van de fiets geblazen te worden?
(Behalve niet buiten komen met de fietsop een dag als deze.)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kawa »

eL Tee schreef: Gevolg: zolang ik geen betrokken partij ben, kan iedereen de pot op, hoe egoistisch dat ook moge klinken. En eigenlijk is dat verre van mijn natuurlijk doen/zijn.

Laat ons hopen dat die mening enkel telt indien er geen gewonden zijn?
Zou me anders toch vragen beginnen stellen bij uwe nick... voor zoverre die gekozen is in adhv van uw beroep dan toch...
Kenno
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 29 sep 2009 19:46
Rijdt met: Cube Analog met RockShox SID en XT remmen en een Trek X500

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Kenno »

Ik vraag mij af hoe de meesten hun woon - werk ritten integreren in hun trainingen? Gaat dit überhaupt? Zelf rijd ik maandag en woensdag met de fiets naar 't werk. Een enkele rit duurt een dik uur - te kort dus om echt conditie op te bouwen...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

Doe er 21 enkel, voor een late dienst of na een gewone dagdienst durf ik een lus extra doen zodat ik er 40 heb. Woon-werk zal nooit de ideale training zijn want je zit toch meestal met een rugzak of wat andere spullen. Ik zie het gewoon als het dagelijkse 'uurtje' (iets langer dan) sport.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door _anonymus_ »

Met een uurtje fietsen zal je meer conditie opbouwen dan met niet fietsen...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

_anonymus_ schreef:Met een uurtje fietsen zal je meer conditie opbouwen dan met niet fietsen...
Maar door een jaar lang iedere dag 2x20km te rijden ga je geen marathon van 100km met 4000htm's uitrijden... En dat is wat de meeste zich waarschijnlijk afvragen, hoe kan je die training van 20km toch indelen dat je er op één of andere manier iets van profijt kan uithalen naar langere ritten toe.

Je kan zeggen, ik warm 7-8km op, doe dan 5km lang zeer intensieve sprints tot maximum (15sec sprinten-30sec losrijden) en opnieuw 7-8km losrijden. Eerlijk gezegd, ik heb dan weinig zin om meteen in gang te schieten op 't werk. Idem 's avonds bij het naar huisrijden. Meestal ben ik blij als ik thuiskom, die extra spielerei hoeft er zelfs niet bij na een lange werkdag. Maar dan komt weer die vraag: draagt die korte rit van 20km aan langeduurtempo iets bij?
johan1983be
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 jun 2013 11:17
Rijdt met: Cube Acid 26'er

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door johan1983be »

ikzelf varieer hierin. Meestal probeer ik op een lage hartslag te rijden en ik doe echt mijn best om deze onder controle te houden.
Eén van de routes die in neem is ideaal voor interval (bergop,af,op,....) maar heeft als minpunt dat het over de N3 hier gaat, waar bij spits toch wel wat verkeer is.?

Mijn route enkel is tussen de 26 en 30 km enkel.
stijnmtb
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 01 okt 2008 22:10
Rijdt met: custom granville & cannondale race fiets

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door stijnmtb »

Ik plan dit jaar, waar mogelijk, een deel van mijn traject met de fiets te doen (90km enkel) waarna ik mijn rit met de trein verder zou zetten. Nu is mijn voornaamste vraag hoe jullie dit precies aanpakken ivm je kleding alsook zweet(?) en haren.

Ik ga bijvoorbeeld dagelijks werken in kostuum. Kleden jullie je dan om op het werk? Ter plaatse douchen? of hoe gaat dat gedeelte juist?
Plaats reactie