Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Ik heb ook een regen broek voor op de koersfiets een goed aansluitend ding. Maar ik geef toe dat feitelijk niet veel uithaalt omdat je er flink in zweet. Simpelste is nog altijd een reserve koersbroek mee te nemen en een plastiekzakje voor als u kleren toch nog nat moesten zijn.

Voor de rest alles proberen open te hangen en op de MTB heb ik ook spatbordjes staan wat toch ook weer scheelt qua vuile kleding.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door R1ALAIN »

Ik rij eveneens met de moto het ganse jaar door met een dik lederen racepak en daaronder thermisch ondergoed (broek en shirt).
Zoals gisteren, dan rij ik met een soort licht speciaal textiel broek en vestje (0,5 mm dik) van het merk BERIK onder mijn lederen pak. In principe moet het boven het lederen pak, maar alles spant en het is veel werk om u daar in te wurmen. In de MotoGP dragen ze zoiets, meestal doorzichtig.
Hiermee blijf ik droog, behalve mijn botten en sokken. Deze staan dan voor een blazertje en zijn droog tegen 's avonds.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

G3rd schreef:
Voor de rest alles proberen open te hangen en op de MTB heb ik ook spatbordjes staan wat toch ook weer scheelt qua vuile kleding.
Da's net het probleem... wij hebben 2 kleedkamers voor in totaal 1000 personen. :wink: Heel wat passage dus en zoals ik eerder zei, verschillende collega's zijn al kledingstukken kwijt die ze lieten drogen op de verwarming in de kleedkamer of gewoon aan een kleerhanger aan de buitenzijde van hun kastje hingen. Ik ben er dan ook niet gek op om mijn spullen daar zomaar te laten liggen.
R1ALAIN schreef:Ik rij eveneens met de moto het ganse jaar door met een dik lederen racepak en daaronder thermisch ondergoed (broek en shirt)...
.
Ik heb mijn waterdichte binnenvest maar opnieuw gemonteerd in mijn textielvest. Want straks de late dienst op en het ziet er alweer triestig uit...

't Gaat toch nog wat zoeken worden om alles georganiseerd te krijgen wil ik streven naar 75-80% woon-werk met de fiets.
Gebruikersavatar
Edmond
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 13 aug 2013 13:16
Rijdt met: Scott Scale 920

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Edmond »

Onze weergoden zijn ons inderdaad niet aan het sparen deze week! Ik heb deze week een excuus om niet met de fiets te gaan omdat ik de nacht heb :-D Anders is het ook zoals iedereen hier behelpen met wat kan op het werk! Een drooglokaal of iets dergelijks is ook bij ons op het werk een groot gemis!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mister No Chaïn »

freezy schreef:Sommige riskeren het om de kledij aan de buitenzijde van hun kleerkast te hangen drogen maar zelfs bij ons in de kleedkamer verdwijnen er soms kledingstukken... :roll:
Dus bij de politie stelen ze je kleren?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

Laat het me zo zeggen: rotte appels heb je overal... er moet er maar 1 zijn en dat is 1 teveel...
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mirlong1 »

Gezien het huidige weer : heeft er soms iemand ervaring met volgende regenrboek?

Craft Performanec rain pants.

Thanks,
John
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

De mensen die vragen naar een regenbroek, fietsen jullie met jullie 'casual' kleren?
Of toch met fietskleren?

Als ik met mijn fietskleren fiets, die worden niet echt nat eigenlijk. (Dan heb ik het over de broek.)
Mijn zeem zelf is nooit nat. Ik rij wel met spatborden, dus dat help waarschijnlijk al.
Met mijn lange broek of beenstukken heb ik ook altijd warm genoeg. Die nemen geen water op en laten eigenlijk ook weinig of niets door. (Of zo ervaar ik het toch.)

Blijkbaar worden er bij ons toch ook kleren die op het gemeenschappelijke rek hangen gepikt.
Deze morgen hing er een briefje, 'aan de persoon die anoniem en ongevraagd mijn loopschoenen meenam, ...'
Ik veronderstel wel dat ik dat probleem niet meteen ga hebben, ik kan me niet voorstellen dat die venten zich in mijn broekskes en truikes gaan wurmen.
Kenno
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 29 sep 2009 19:46
Rijdt met: Cube Analog met RockShox SID en XT remmen en een Trek X500

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Kenno »

Kenno schreef:Omdat ik mijn mountainbike wil houden voor 't mountainbiken is het tijd voor een woon werk verkeer fiets! Ik ben gewoon van drie maal per week met de fiets te gaan (20 km enkel) en wil dit in de toekomst proberen opdrijven naar vijf maal per week.

Momenteel heb ik een oude fiets om mijn verplaatsingen in 't stad te doen. Als deze het begeeft dan wil ik mijn woon werk fiets gebruiken dus met andere woorden spatborden zijn een must. In die categorie doet mijn LBS in Trek, Giant en Koga.

Wat zouden jullie voorstellen? Prijsgewijs lijkt Trek mij in de middencategorie te zitten. Wat denken jullie van een Trek X500 (http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/to ... /x500_blx/#" onclick="window.open(this.href);return false;) of een Trek500SL (http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/to ... 00_sl_blx/#" onclick="window.open(this.href);return false;)?
R1ALAIN schreef:Wat heb ik geleerd door de jaren heen:
Alles doen met dezelfde fiets. Switchen tussen MTB, koersfiets en woon-werk-trekking-city fiets zorgt op termijn alleen voor problemen.
Vroeger had ik ook voor elke situatie een bepaalde fiets: verschil in positie (cranks, geometrie, hoogte, maat, schoenplaatjes, overbrenging...enz) zorgden dat ik ergens toch wel wat last had. Alle fietsen werden zo goed als mogelijk opgemeten en afgesteld (bijna tot op de mm), toch was er gevoelsmatig een verschil.
Ben daarmee gestopt: nu alles met de MTB (2 x 29"): zelfde type pedalen, zelfde schoeisel, zelfde houding, zelfde overbrenging, zelfde positie. Er wordt enkel geswitched met de wielen.
Thanks R1ALAIN! Ik wil een tweede mountainbike zeker en vast overwegen maar ik ben niet zeker of het mijn verwachtingen zal inlossen. Met het oog op het gebruik in 't stad zijn spatborden, lichten en een slot toch absoluut minimum voor mij. Heb momenteel ook geen tijd om die dingen te gaan uitzoeken en te gaan monteren dus zou graag kopen en fietsen.

Verdere feedback (van jou, maar ook van anderen!) wordt zeker en vast geapprecieerd!
Bassie_1985
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: za 16 jul 2005 21:29
Rijdt met: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Bassie_1985 »

reservebanden aangeschaft, Lezyne mini pomp handmatig/co2 (ik vraag mij wel af hoeveel 16g patronen er nodig gaan zijn om een 26x2,2 band volledig vol te krijgen). Ik hoop dat dat pompje wat degelijk is :-D Nu nog waterdichte schoenen vinden en het is in de sjakos.

Ah ja weet iemand een goed verlichtingssysteem? niet te grote brol/goedkoop maar ook niet te zot. De gulden middenweg dus :lol:
Plaats reactie