Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kazzz »

Deze mss om heel het land te verlichten:

http://www.dhgate.com/product/solarstor ... |275616949" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mojobiker »

kazzz schreef:Deze mss om heel het land te verlichten:

http://www.dhgate.com/product/solarstor ... |275616949" onclick="window.open(this.href);return false;
Van het goede wat te veel denk ik.

This one is just fine: http://dx.com/p/singfire-sf-90-cree-xm- ... 650-172351" onclick="window.open(this.href);return false;

Mojo
Johan-b
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 27 nov 2011 20:12
Rijdt met: Cannondale f29 c3

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Johan-b »

"Collega" fiets(t)ers met oorkens in...
Arghhh, een merdé, rinkelen mee men belleke en niks horen he (of nie willen horen?)

Beetje later een vrouwmens met nen brommer, wist al dat rinkelen geen zin ging hebben, dus heel den tijd in madam haar spiegels...
Doet ze teken dat ze niet harder kan :roll: , da vraag ik ook nie he mens, ik vraag of ge aan de kant wil zodat ik voorbij kan.
Dan maar effe via de baan voorbij gestoken...

Binnenkort terug schoolvolk op men woon-werk route, benieuwd wat dat weer gaat geven.
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door DoubleOne »

Als ik zelf oortjes in heb, heb ik erg veel last van windgeruis. Welke gebruiken jullie?
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door gbv »

DoubleOne schreef:Als ik zelf oortjes in heb, heb ik erg veel last van windgeruis. Welke gebruiken jullie?
ik rij zelf met in-ears, dat zijn er die in de oorgang zitten en niet in de oorschelp. hierdoor heb je nagenoeg geen ruis.
enig probleem is dat ze echt alles van omgevingsgeluid afsluiten. daarom rijd ik ook slechts met één oortje in. :wink:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mister No Chaïn »

Ben ook aan het uitkijken voor een goede lamp, ik moet een kilometer of 3 tussen de velden door. Momenteel heb ik een lampje van 200lm maar dat is echt wel te slap, en batterij gaat heel snel leeg. Voor de rest van mijn traject heb ik een 2e licht op mijn stuur.

Het gemakkelijkste zou zijn als ik het kon kopen om Amazon.uk. Maar je hebt zoveel merken en types, pff. Waar moet ik nog op letten naast de lumen? Of iemand ervaring met een bepaald licht dat ik via amazon kan krijgen? Ik zie door de bomen het bos niet meer :-). Een lamp waarvan ik de lichtstraal kan aanpassen zou mss wel handig zijn.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door NielsVV »

Mister No Chaïn schreef:Ben ook aan het uitkijken voor een goede lamp, ik moet een kilometer of 3 tussen de velden door. Momenteel heb ik een lampje van 200lm maar dat is echt wel te slap, en batterij gaat heel snel leeg. Voor de rest van mijn traject heb ik een 2e licht op mijn stuur.

Het gemakkelijkste zou zijn als ik het kon kopen om Amazon.uk. Maar je hebt zoveel merken en types, pff. Waar moet ik nog op letten naast de lumen? Of iemand ervaring met een bepaald licht dat ik via amazon kan krijgen? Ik zie door de bomen het bos niet meer :-). Een lamp waarvan ik de lichtstraal kan aanpassen zou mss wel handig zijn.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lijkt wel heel hard op het licht verkocht door mtb-led! Zou me niet verbazen moest het dezelde zijn, enkel dan veel goedkoper.
Heb zelf geen ervaring met fietsverlichting van deze, maar hetgeen ik hier lees, zijn de meeste er toch tevreden over.
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door NielsVV »

Gebruiken jullie je 'goede' (=tt mtb) mtb om mee na het werk te rijden of hebben jullie een 2de ww bike?

Ik gebruik op dit moment de stadsfiets van de vrouw omdat ik het alsnog niet over mijn hart krijg om met mijn mtb te gaan.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Ik heb een bike specifiek voor woonwerk-verkeer aangekocht. (Cube Hyde)
Met de mtb naar het werk rijden zou verre van ideaal zijn;
- banden/wielen wisselen, spatborden plaatsen en terug afhalen, lampjes plaatsen en weer afhalen, geveerde voorvork ook niet nodig op woonwerkbike, ...
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door el gordo »

Maaike schreef:Ik heb een bike specifiek voor woonwerk-verkeer aangekocht.
Ik ook, de keuze thuis was;
ofwel een fiets, ofwel een extra auto aankopen.

Er was geen nood om een kostenplaatje te maken, de keuze was snel gemaakt.
Plaats reactie