Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door Reflex »

mani schreef:Mooie reportage , en ik was erbij. Ik was een van de deelnemers van Transplantoux, voor mij was het een speciale editie. Het was de 5de keer dat ik meedeed met transplantoux(heb een levertransplantatie gehad),maar dit jaar heb ik een paar maanden ervoor de diagnose gehad PTLD(soort van lymfeklierkanker).
Bijna niet kunnen trainen dit jaar , maar toch boven geraakt. En voor Nothing's Impossible , hoed af.
Van dit soort verhalen krijg ik toch ook kippenvel. Jouw prestatie en die van veel mensen die tegenslag hebben in hun leven is minstens net zo knap als de 5 personen die gevolgd zijn. In de drukte van de dag vergeten we wel eens hoe goed we het soms hebben. Dat fietsen en genieten van de mountainbikesport niet vanzelfsprekend is blijkt maar weer. Nogmaals hulde aan de mensen die zo een doorzettingsvermogen hebben.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door MirFlash »

82 en toch nog 125 km in de bergen.
Der zijn die nog gn toertje van 40 km kunnen uitrijden.

Chapeau aan allen en de support crew.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door profi »

mooie reportage en mooie prestaties , vooral respect voor Franske (o)
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door Palmboy »

Ik heb ook deelgenomen aan de Cannibale. Niettemin dat ik blij ben dat dit kan doen, en dat ik die dag 200km gefietst heb, heb ik ongelofelijk veel respect voor iedereen die heeft deelgenomen en minstens één keer de berg is opgeraakt: mensen met een transplantatie of amputatie, oude taaie mensen tot gewoon beginnende fietsers. De kick die iemand voelt als hij een dergelijke col bedwingt na een paar uur afzien en vechten met uzelf is wat dit zo mooi maakt. Kijk bijvoorbeeld naar Sergio die de top van de Stelvio na 5,5 uur toch bereikt. De stoere showman stond er eventjes te vechten tegen de tranen, en uit zijn commentaar achteraf mocht blijken dat hij er geen woord meer uit kreeg en dat hij nog nooit zoiets gevoeld heeft.

In dat opzicht is 2.500 deelnemers dan nog wat aan de lage kant. Iedereen kan het mits de juiste begeleiding, en dat hoeft echt geen bergen geld te kosten van personal coaches, met een beweegprogramma als dat van Sporta ligt het in ieders bereik.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door nothing 's impossible »

Ik vond het een mooie reportage, het verhaal van de hartpatient en zijn zoon, de 82 jarige, dieter in zijn handbike, maar ook de gewone ventoeristen, ...
en ik heb onderweg een hoop mensen gezien met verhalen die minstens even interessant waren als onze verhalen, maar zo werkt TV nu eenmaal niet :-? Interessante dingen oppikken tussen de soep en de patatten kan niet.


Persoonlijk heb ik er een ontspannen weekend van gemaakt, de reportage had voorrang had op het sportieve aspect, dus rustig naar omhoog en genieten in de afdaling!

En, sporta moet eens een MTB marathon organiseren op de ventoux, echt de moeite ginder!!
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door StrammerMax »

Een impressie voor wie één en ander gemist heeft:

Arnout en Dieter in De Zevende Dag 30-06-2013!

De verovering van de Ventoux: de klimmers!

De Verovering van de Ventoux: wie haalt de top?

Dieter Andries

Vive Le Vélo brengt moedige handbikeverhaal van Dieter Andries uit Eernegem

maandag 08 juli 2013 om 09u11

Eernegem - Rolstoelgebruiker Dieter Andries (26) beklom vorige maand met de handbike de Mont Ventoux. Dat deed hij langs de meest steile kant, vanuit Bédoin. Een cameraploeg van Vive Le Vélo was er bij om alles secuur in beeld te brengen. Het resultaat zie je vanavond op Eén.

Dieter Andries raakte in december 2006 verlamd aan de onderste ledematen na een zwaar verkeersongeval. Ruim een jaar na het ongeval begon hij te handbiken en intussen is hij nog sportiever dan voor het ongeval.

“Enige tijd terug kreeg ik een telefoon van Anvasport, een vereniging die andersvaliden aan het sporten zet en waar ik leren skiën heb”, vertelt Dieter. “Ze vroegen me om mee te werken aan ‘Samen naar de top’, een beklimming van de Mont Ventoux om geld in te zamelen voor de andersvalidensport. Twee dagen voor ik vertrok, kreeg ik te horen dat de VRT een filmpje zou maken over de beklimming. Tv-gezichten Freek Braeckman en Bart Schols fietsten mee en waren erg onder de indruk van mijn prestatie.”

Vanavond is zijn glansprestatie dus te zien in Vive Le Vélo, dat op deze Tour-rustdag - en voor de ploeg van Karl & Co vooral een reisdag - volledig in het teken staat van de Mont Ventoux. En straks, op woensdag 10 juli, wordt in Duizend Zonnen een filmpje uitgezonden over de groep waarmee Dieter deelneemt aan handbikewedstrijden. “Zo kom ik nog eens op de televisie,” lacht hij.

(HH)

Meer in De Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Torhout van vrijdag 5 juli.

Afbeelding

Dieter Andries op de handbike met de top van de Mont Ventoux in zicht. "Veel mensen zeiden me vooraf dat ik niet wist waar ik aan begon. Maar ik ben trots dat het me toch gelukt is." (GF)

Bron: http://www.knack.be" onclick="window.open(this.href);return false; - De Krant van West-Vlaanderen - Dieter Andries

Afbeelding

Frans Celen, de 82-jarige deelnemer aan "La Cannibale" uit Herselt.

Bron: De Standaard
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Nothingsimpossible

Bericht door G3rd »

Ik had hem direct herkend de bekende MTB'er.

Mijn vrouwke was ook onder de indruk van de prestatie.
Gebruikersavatar
hondahornet
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: ma 31 mei 2010 12:47
Rijdt met: Thompson Zeus (voor 90% gerenoveerd)

Re: Nothingsimpossible

Bericht door hondahornet »

En vandaag een artikel in "Het Nieuwsblad"( p 17) over Nothing... =D>
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door Christ D. »

Ja N.I. , een autobiografie is in de maak !!

Maar inderdaad alleen maar respekt voor allen die de Ventoux bedwongen hebben !
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Vanavond op één: "De verovering van de Ventoux"

Bericht door den wakkere bakker gits »

nothing 's impossible schreef:Ik vond het een mooie reportage, het verhaal van de hartpatient en zijn zoon, de 82 jarige, dieter in zijn handbike, maar ook de gewone ventoeristen, ...
en ik heb onderweg een hoop mensen gezien met verhalen die minstens even interessant waren als onze verhalen, maar zo werkt TV nu eenmaal niet :-? Interessante dingen oppikken tussen de soep en de patatten kan niet.


Persoonlijk heb ik er een ontspannen weekend van gemaakt, de reportage had voorrang had op het sportieve aspect, dus rustig naar omhoog en genieten in de afdaling!

En, sporta moet eens een MTB marathon organiseren op de ventoux, echt de moeite ginder!!

was idd mooie reportage.
Ge ee die sinaasappel wel lekker snel verorberd :))))))
Plaats reactie