frame nys

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Bericht door radicalbiker »

rollemol schreef:
radicalbiker schreef:Deze lijkt er ook verdacht veel op, niet???

http://www.torpado.it/image.php/_files/ ... (1000x800)
Dit zou hem inderdaad wel is kunnen zijn ! Hier zie ik geen verschillen .
Waar zou men dit merk kunnen kopen in België . Ik ken het niet .
Heel knappe fiets trouwens .
Is het mountainbike merk van Pinarello als ik me niet vergis. :-? :wink:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

is niet dezelfde.
achtertrein buizen zijn duidelijk smaller (ze hebben naar de Cervelo racemodellen gekeken, en BMC wat de mtb betreft), bovenbuis heeft een wat andere vorm naar het zadel toe en de kop is anders ineen gezet.
Colnago werkt aan een nieuw mtb frame..geloof het of niet.

de smalle buizen in de achtertrein is ook een slechte keuze, als ze toch veel rendement uit het frame willen halen. dat leeft als een eslatiek, en kaderbreuken (in de achtertrein langs kettingkant) zijn een groot risico.
bij BMC de frames met breuken,die zulke smalle buizen gebruikten, om de oren.
Trek heeft ook eraan gedacht, maar was reeds na een aantal testfasen ervan afgestapt, wegens teveel breuken en teveel rendementverlies.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Sunn Xtreme schreef:is niet dezelfde.
achtertrein buizen zijn duidelijk smaller (ze hebben naar de Cervelo racemodellen gekeken, en BMC wat de mtb betreft), bovenbuis heeft een wat andere vorm naar het zadel toe en de kop is anders ineen gezet.
Colnago werkt aan een nieuw mtb frame..geloof het of niet.

de smalle buizen in de achtertrein is ook een slechte keuze, als ze toch veel rendement uit het frame willen halen. dat leeft als een eslatiek, en kaderbreuken (in de achtertrein langs kettingkant) zijn een groot risico.
bij BMC de frames met breuken,die zulke smalle buizen gebruikten, om de oren.
Trek heeft ook eraan gedacht, maar was reeds na een aantal testfasen ervan afgestapt, wegens teveel breuken en teveel rendementverlies.

Tegenwoordig hebben de meeste nieuwe frames van die smalle buizen in de achtertrein...
sammeken
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: di 02 nov 2010 23:54
Rijdt met: cube reaction GTC pro

Bericht door sammeken »

rollemol schreef:
radicalbiker schreef:Deze lijkt er ook verdacht veel op, niet???

http://www.torpado.it/image.php/_files/ ... (1000x800)
Dit zou hem inderdaad wel is kunnen zijn ! Hier zie ik geen verschillen .
Waar zou men dit merk kunnen kopen in België . Ik ken het niet .
Heel knappe fiets trouwens .
kijk eens goed naar het balhoofd
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

Sunn Xtreme schreef:is niet dezelfde.
achtertrein buizen zijn duidelijk smaller (ze hebben naar de Cervelo racemodellen gekeken, en BMC wat de mtb betreft), bovenbuis heeft een wat andere vorm naar het zadel toe en de kop is anders ineen gezet.
Colnago werkt aan een nieuw mtb frame..geloof het of niet.

de smalle buizen in de achtertrein is ook een slechte keuze, als ze toch veel rendement uit het frame willen halen. dat leeft als een eslatiek, en kaderbreuken (in de achtertrein langs kettingkant) zijn een groot risico.
bij BMC de frames met breuken,die zulke smalle buizen gebruikten, om de oren.
Trek heeft ook eraan gedacht, maar was reeds na een aantal testfasen ervan afgestapt, wegens teveel breuken en teveel rendementverlies.
Heb je een bron van die BMC frames met breuken? Het is het eerste wat ik er van hoor alleszins. En is het bij hedendaagse frames of bij de eerste generatie carbon frames? Bronvermelding zou mooi zijn als je zo'n dingen zegt, want op internet kan eender wie eender wat zeggen. En zo eender welk merk ophemelen of afbreken.
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Bericht door schwammie »

Sunn Xtreme schreef: ... de smalle buizen in de achtertrein is ook een slechte keuze, als ze toch veel rendement uit het frame willen halen. dat leeft als een eslatiek, en kaderbreuken (in de achtertrein langs kettingkant) zijn een groot risico.
bij BMC de frames met breuken,die zulke smalle buizen gebruikten, om de oren.
Trek heeft ook eraan gedacht, maar was reeds na een aantal testfasen ervan afgestapt, wegens teveel breuken en teveel rendementverlies.
Beste Sunn,
nu ook niet alles over dezelfde kam scheren hé. #-o

Ik kan alleen maar kwijt dat door een smalle (vaak zo goed als ronde) STAANDE achtervork en een massieve (vaak rechthoekige) LIGGENDE achtervork - in combinatie met bvb. een dunnere zadelpen - er bakken comfort 'kunnen' toegevoegd worden aan een hardtail 29'er frame.

Kijk maar eens wat een ommezwaai bij de Specialized Stumpjumper carbon hardtail: een jaar of 2 terug zo "comfortabel" als een drilboor-op-speed, momenteel as-smooth-as-a-hardtail-can-get.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Die BMC frames die problemen geven, zijn de high end frames (de carbon reeksen van de laatse 6 jaar)

Bmc heeft goede frames... maar de carbonreeksen hebben maar 1 zwak punt waar ze ook telkens breken / scheuren.
de aluminiumframes hebben dat niet... die houden het doorgaans goed uit.
(idem de corratec xbow alu frames)

de mensen die ik met carbon bmc frames heb weten rijden , hebben op een uitzondering na, allemaal op die ene plaats een probleem gehad.
nu... het moet gezegd worden dat bmc wel een zeer goede garantie afhandeling heeft en ze zonder problemen werden vervangen.
dat kan van die Duitsers bovenaan genoemd niet gezegd worden.

wie met BMC rijd en dan op een Trek carbonfiets overstapt, merkt vaak onmiddelijk op dat Trek frames een pak stijver zijn op de achtertrein en letterlijk vlotter rijden bij het optrekken, en zeer zeker bij het klimmen.
idem met Look, Orbea, Specialized, ...
BMC scoort qua stijfheid gewoon een stuk minder, door die te flexibele (en zwakke) achtertrein.

Ook die van BMC carbon overstapten naar de bekende concurrerende merken, merkten zeer snel het verschil op. Van hun ken ik niemand die terug naar een carbon bmc wil. ondanks de bijna perfecte garantie service. (een van de weinigen)

goed merk, sterke en goede frames zolang ze niet uit carbon bestaan, wat de mtb betreft.
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

Icebreaker schreef:Bronvermelding zou mooi zijn als je zo'n dingen zegt, want op internet kan eender wie eender wat zeggen. En zo eender welk merk ophemelen of afbreken.
+1 =D>
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

Sunn, de laatste 6 jaar, dan spreek je voornamelijk van de fourstroke fully, want andere modellen zijn als ik me niet vergis nog maar 2 jaar in carbon verkrijgbaar. Hoeveel mensen ken jij die zo een bike hadden? Want eerlijk gezegd, zo dikbezaaid zijn BMC's niet.

Nu, de fourstroke is een fully wedstrijdmodel. Als je over vlotheid bij optrekken spreekt, kan dat ook aan de achtervering liggen. (maar moet uiteraard niet, als ze breken wijst het inderdaad in de richting van een zwak punt) De personen die je kent, wanneer hadden zij zo'n frame? Enkele jaren terug, of ook modellen van dit of vorig jaar bijvoorbeeld?

Als ze allemaal op dezelfde plek breken, lijkt me dat een fabricage/ontwerpfout, die in de volgende reeks opgelost zou moeten zijn. Het zou me dan ook verbazen moesten die problemen er ook nog zijn bij de frames van 2011 of 2012.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

de hardtail carbon team elite en slc01 series. vanaf 2e helft 2006 (seizoen 2007 release enduser)
de fully's , ken geen mensen die ermee rijden.

en afbreken ?
kzeg toch dat het goede fietsen zijn, enkel dat de carbon series een specifiek probleem hebben, en dat hun garantie zowat perfect is ?
een mens kan beter de goede en ook de zwakke punten kennen van frames.
ze kosten geld genoeg, dus mag de potentieele klant ook de zwakke punten kennen, want elke constructeur kent ze wel maar zwijgt ze gewoonweg dood.

om een voorbeeld te geven :
Canyon was een tijd de sponsor van een gekend belgisch wegteam. wel, dat waren zeer goede fietsen.... ze vergaten wel te vermelden dat op 1 seizoen er een halve container vol afval lag, met gebroken en gescheurde frames.
het was niet voor niets dat de meeste renners 3 fietsen kregen, en sommigen kwamen tijdens het seizoen niet eens toe met 3 frames.
Wuyts versprak zich eens bijna tijdens een uitzending, en werd onderbroken door de Cauwer (werkte toen voor Lotto) door een ander onderwerp aan te snijden.
anders wist zomaar eventjes half kijkend Vlaanderen en Nederland hoe het erbij stond. (ja de nederlanders kijken vooral naar onze uitzendingen, oa voor de vele achtergrondinfo die we erbij geven)
Plaats reactie