Canyon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Canyon

Bericht door scaler60 »

Heeft er iemand ervaring hier met de Grand Canyon AL 29
ook met de manier van bestellen en van de kwaliteit
Gebruikersavatar
NHke
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 21 apr 2011 16:42
Rijdt met: Canyon AL 7.0 White

Bericht door NHke »

Ik heb ervaring met Canyon en het bestellen ervan..

Kwaliteit is zeer goed, ook steeds afgemonteerd met degelijke zaken.
Tel al de stukken eens op van de fiets in € op een webshop of LBS, en je zit gemakkelijk aan het dubbele van de prijs.

Dit is het voordeel van Canyon, de importeur en de LBS zijn er hier niet aanwezig.. Tegenover ne Cube ofzo, hier steekt de importeur en de LBS wat €'s in hun eigen zak ;)

Levering gebeurd in een grote zwarte stevige kartonnen doos "Bikeguard" genoemd..

Enige nadeel is soms de levertijd, als de fiets op stock/gemaakt is of niet..
Ik heb op de mijne 5 weken moeten wachten
El Grande
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 17:14
Rijdt met: Merida HFS 4000 Magura HS 33 / Grand Canyon AL 8.9

Bericht door El Grande »

Is daar gaan testen een 'must' of heb je genoeg aan de berekeningen op de site.

Ooit gehoord dat steeds meer een meer fietsenmakers Canyon weigeren. Kan iemand dit bevestigen of is dit overdreven?
blazer
Mountainbiker
Berichten: 628
Lid geworden op: za 04 nov 2006 22:26
Rijdt met: Scott scale 29 expert carbon

Bericht door blazer »

Dan maakt ge da zelf hé , als ge een beetje technische kennis hebt .

Ik kom nooit met mijne fiets bij de fietsenmaker of het moet garantie zijn.

Als ge echt niks zelf kan zou ik geen fiets online kopen .
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Bericht door greenbull »

Inderdaad. Mensen die een Canyon kopen ( ik ook trouwens ) doen alles zelf qua herstellingen en upgrades. Ik kan me best inbeelden dat er fietsenmakers zijn die u de deur wijzen als je met uw Canyon komt aandraven...
Verder wat betreft maatvoering: je moet inderdaad de online tool gebruiken. Blijkbaar bekijken ze de doorgestuurde gegevens nog eens, want ik ben gecontacteerd toen ik mijn fiets bestelde. Ik zat een beetje tussen 2 maten in en had voor de L gekozen. De man van Canyon Nederland raadde me eerder een XL aan. Ik heb hem een paar keer aan de telefoon gehad en ik moet zeggen dat hij toch wel wist waar hij over sprak. Dus bij twijfel kan je best eens bellen.
O ja, nog iets: ik heb net een mededeling gekregen dat er getest kan worden in Malmedy op een event.
Gebruikersavatar
Lonneke
Moderator
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 11:43

Bericht door Lonneke »

greenbull schreef:Ik kan me best inbeelden dat er fietsenmakers zijn die u de deur wijzen als je met uw Canyon komt aandraven...
denk niet dat er zo veel zullen zijn de dag van vandaag of zich kunnen permitteren
trouwens ze kunne je uurloon aanrekenen

bij van eyck oa kan je steeds terecht
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Bericht door cube biker ;-) »

greenbull schreef:Inderdaad. Mensen die een Canyon kopen ( ik ook trouwens ) doen alles zelf qua herstellingen en upgrades. Ik kan me best inbeelden dat er fietsenmakers zijn die u de deur wijzen als je met uw Canyon komt aandraven...
Verder wat betreft maatvoering: je moet inderdaad de online tool gebruiken. Blijkbaar bekijken ze de doorgestuurde gegevens nog eens, want ik ben gecontacteerd toen ik mijn fiets bestelde. Ik zat een beetje tussen 2 maten in en had voor de L gekozen. De man van Canyon Nederland raadde me eerder een XL aan. Ik heb hem een paar keer aan de telefoon gehad en ik moet zeggen dat hij toch wel wist waar hij over sprak. Dus bij twijfel kan je best eens bellen.
O ja, nog iets: ik heb net een mededeling gekregen dat er getest kan worden in Malmedy op een event.
Ja is het O2 "Happy Bike Day's" in Malmedy
Als je nog wil inschrijven moet je wel snel ziin, de inschrijvingen voor zaterdag zijn al afgesloten enkel zondag nog en zonder inschrijving geen testen [-X
Ik heb mij 2 maanden geleden al ingeschreven, ga zondag eens wa fully's en 29er's testen bij hopelijk een mooi lente weertje
Gebruikersavatar
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 01 dec 2010 19:46

Bericht door jacques-de-mtb'er »

als je een canyon bestelt, wordt hij dan rijklaar verzonden of moet je hem dan nog in elkaar zetten?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

stuur erop en wielen erin. Doodsimpel. De rest is gemonteerd.
Plaats reactie