fiets gestolen...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Waarom je mtb niet laten graveren piefkie? ivm beschadiging opt frame ofzo ?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ja, als ze een fiets graveren zitten ze toch wel vrij diep in het frame te schuren. Ik vertouw dat gewoon niet echt.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ik heb de mijne laten graveren toen ik hem net gekocht had, nu bijna twee jaar geleden. Kheb er toen bijgezegd da ze moeste oppasse da dr geen krasse ofzo opkome, en ze ginge goe oplette, twas volgens hen immers ne sjieke bike :roll: twee minute later zag ik mijne fiets terug, heel die bovenbuis (waar binnekabels over lopen) volledig gekrast..
schoon is anders.. en voor de rest, als hij gepiekt wordt, zou k hem dan terugvinden denkt ge ?
stel hij wordt gepiekt op ne tt in Limburg ofzo, gaat de politie van Limburg dan achter ne fiets die uit beveren komt zoeken ?
of wanneer wordt anders je mtb gepiekt ? niet als je ermee naar de bakker rijd neem ik aan, dan pak ik wel een krot om ff me te rije..
Als je ermee naar school rijdt is het al iets anders.. kheb da tot drie jaar geleden ook gedaan #-o kdenk dat er dan weinig oplossingen zijn, immers, op sommige scholen (in beveren toch :evil: ) zijn de fietsstallingen niet de verantwoordelijkheid vd school, dus iedereen kan er zomaar bij, en al zou de school verantwoordelijk zijn, op een school met 1000 lln kan hij zeer makkelijk beschadigd worden, en desnoods gestolen worden door medeleerlingen.. :-? ge kunt hem dan vastzetten met een goe slot natuurlijk. maar, ne maat van mij had ook zijne mtb goe vastgezet (hij kende er niveel van, zoals bijna alle lln) en dus het slot aan zijn voorwiel en aant fietsrek. Wa hadden ze gedaan? zijne kader en achterwiel gepiekt, dus de hele fiets behalve het voorwiel, een voorwiel hadden ze uit ne andere mtb genomen , die wel aan de kader vast was gezet. #-o spijtig om zeggen vind ek da ze..
Ook heb ik eens iemand ne fiets zien pieken, die gast was 25jaar ofzo, twas ne buitenlander (bedoel hier nix mee!) en ik en mijne maat (toen beiden 14) zagen en wisten wa er gebeurde, maar geloof mij, ge moe al veel lef hebben ze die gast dan aan te spreken, 1. als jonge gast doede in u broek 2. die buitenlanders kenne vééél vriendjes dus als ge ene kwaad doet(in hun ogen..) op ne toertoch zou da iets anders zijn, dan zijde direct me 20 man om dr een spel van te maken.. :D

tot daar.. 8)
savage
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 okt 2004 19:25

Bericht door savage »

piefkie schreef:Ik zou mijne fiets dus nooit vastleggen met een cijferslot, dat krijg je echt op 1 2 3 open, en je hebt er geen materiaal voor nodig.
Als je de diefstal aan de politie bent gaan aangeven, dan hoop ik voor jou dat je hun die foto's ook gegeven hebt.
Mijn ervaring met gestolen fietsen is dat als ze gegraveerd zijn, ze meestal wel na een maand of 3 worden teruggevonden. Zonder gravering krijg je ze niet terug.

Er zijn bij mij al 5 fietsen gestolen (gelukkig geen dure)
3 waren gegraveerd, daarvan zijn er 2 teruggevonden.
2 niet gegraveerd, en beiden niet teruggevonden.

Mijn mountainbikes laat ik liever niet graveren maar ik leg ze meestal vast met een kabelslot met sleutel, en laat de fiets meestal niet langer dan 5minuten uit mijn zicht achter.
ja, toen ik de diefstal ben gaan aangeven, heb ik er die 2 foto's ook bijgegeven.
waarschijnlijk is er dan toch nog een beetje hoop dat ik mijn mtb ooit nog zou kunnen terugzien, volgens u.
wel, ik kan alleen maar hopen :P

(toen ik mijn fiets heb laten graveren, is dat wel heel netjes gedaan, geen enkel krasje op mijn frame, maar dat zal natuurlijk altijd wel verschillen)

groeten,
sander
savage
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 okt 2004 19:25

Bericht door savage »

hallo,

ik loof een beloning uit voor degene die mijn CUBE ANALOG terug vindt.
de beloning is €100.

groeten
sander
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

savage schreef:hallo,

ik loof een beloning uit voor degene die mijn CUBE ANALOG terug vindt.
de beloning is €100.

groeten
sander
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 260#344260 ??
Gebruikersavatar
Freshmeat
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 12:40
Rijdt met: -) Orbea Scape Team & Kona Kula Primo
Contacteer:

Bericht door Freshmeat »

ze hebben gisterennacht bij ons onder het tuinhuiske ook mijn onderhoudsmateriaal en mijnen stiefpa zijn vislijn meegenomen, triestige planten zijn zo een mensen, die zoveel willen riskeren voor een buske ontvetter, nen binnenband en een krom geerd :roll:

volgende keer staat hun nog wa te wachten als ik den dienen te pakken krijg, al bij al ma goe dat ze mijnen fiets niet gestolen hebben...
Plaats reactie