GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

TREK 6300 WSD zwart

Bericht door Marvinator »

Vandaag (12/09/2011) tussen 8u en 16u is mijn TREK 6300 WSD (model 2008) gestolen in het station van Oostende ter hoogte van die fietsrekken tussen sporen 10 & 11

Lag goed vast met meerdere sloten aan het fietsrek. Dader is waarschijnlijk ook gefilmd, hangen meedere camera's in de buurt, incl een camera gericht of het fietsrek (politie krijgt deze week de beelden van de nmbs)

foto:

Afbeelding

Moest iemand deze fiets gezien hebben op een verkoop-website of langs de baan, gelieve me te contacteren.
De ultime tipgever of vinder krijgt van mij een degelijke beloning!
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Re: TREK 6300 WSD zwart

Bericht door black levi »

Marvinator schreef:Vandaag (12/09/2011) tussen 8u en 16u is mijn TREK 6300 WSD (model 2008) gestolen in het station van Oostende ter hoogte van die fietsrekken tussen sporen 10 & 11

Lag goed vast met meerdere sloten aan het fietsrek. Dader is waarschijnlijk ook gefilmd, hangen meedere camera's in de buurt, incl een camera gericht of het fietsrek (politie krijgt deze week de beelden van de nmbs)

foto:

Afbeelding

Moest iemand deze fiets gezien hebben op een verkoop-website of langs de baan, gelieve me te contacteren.
De ultime tipgever of vinder krijgt van mij een degelijke beloning!
Hopelijk voor jou kunnen ze de dader identificeren aan de hand van de camerabeelden.Weet het ons eens te melden.
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Bericht door Marvinator »

Ik ben erg benieuwd naar die beelden.. maar ik heb erg weinig vertrouwen in de politie. De inspecteur die de beelden gaat opvragen en bekijken gaf me de indruk dat het hem geen moer interesseert.
Ben ondertussen achtergekomen wie die cameras beheert, dit wordt gedaan door het Security Operations Center van NMBS-Holding (ik werk bij Infrabel op het hoofdkantoor die tot de NMBS groep behoort)
Had gisterenavond nog gebeld met een persoon van het SOC, die kon direct de beelden bekijken. Ik vroeg dan ook of hij even wilde kijken als hij mn fiets kon zien staan op een bepaal tijdstip. Hij gaf me de indruk de beelden te willen bekijken, maar kort erna zei hij dat het eigenlijk niet mag (zijn overste zat er misschien op te kijken). Enkel de politie heeft die bevoegdheid. Hij vond het jammer dat hij een collega niet kon verder helpen zei hij nog. Jammer..

Ik geloof dat ik het recht heb om de beelden zelf in te kijken (dacht het ergens geleden te hebben), dus ik zal dat zeker ook doen.
Ik stel ook de NMBS aansprakelijk voor de diefstal en ik dring aan op een vergoeding voor het verlies van mijn MTB? aangezien NMBS verantwoordelijk is voor de fietsstallingen en bewaking ervan en omdat ik een personeelslid ben (dit op aanraden van onze juridische dienst)

fingers crossed...
duction
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 14 nov 2010 16:24
Rijdt met: bmc speedfox 01 x.9-reba

Bericht door duction »

ik heb reeds 2 fiesen verzekerd tegen diefstal en schade. ben ook nog van plan een 3 de te verzekeren. voor een fiets van ongeveer 1600 euro kost dit 75 euro voor een jaar. omnium verzekerd. is wel 75 euro maar zo ben ik toch al geruster. ook men adress of gemeente waar ik woon toch op men profiel verwijderd en ook men achternaam zodat ze toch niet direct zien waar ik woon en ook zeker geen foto's met gps functie erop zetten.

het is maar even melden.
Gebruikersavatar
pladijs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010 23:04
Rijdt met: Rock rider 9.2+ Challenge Huricane + Galaxy

Bericht door pladijs »

ik vind dat ze fabrikanten van dure merken moeten verplichten met gegraveerde chasis nummers te werken. Telkens dat zulke gestolen fiets
bij de handelaar komt ,kunnen ze deze fiets dadelijk identifieren.
In mijn rockrider 9.2 staat deze nummer er in en telkens ik voor onderhoud
naar Decathlon ga wordt dit nagetrokken want ze krijgen een lijst van de politie of van hun klanten die een gestolen fiets hebben aangegeven.
Een soort van data base rond laten circuleren met nummers die gestolen zijn zou het dieven wel moeilijker maken.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... tolen+dief
Deze dief heb ik zijn tel. nummer kunnen te pakken krijgen en ik bel Mohamed geregeld op s'nachts om te vragen of dat hij nog meer fietsen heeft voor mij =P~ en dat het niet goed is om te stelen. [-X
Die man wordt stillekens aan gek denk ik.....men oogst wat men zaait als men steelt .Voor elke gestolen fiets zou de dader er 3 moeten terugbetalen = geen gevangenis nodig en dat moedigt zulke mensen aan om te werken en niet lui te zijn.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

en blijft die gek de phone opnemen?
bangelijk gevonden =D> =D> =D>
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

duction schreef:ik heb reeds 2 fiesen verzekerd tegen diefstal en schade. ben ook nog van plan een 3 de te verzekeren. voor een fiets van ongeveer 1600 euro kost dit 75 euro voor een jaar. omnium verzekerd. is wel 75 euro maar zo ben ik toch al geruster. ook men adress of gemeente waar ik woon toch op men profiel verwijderd en ook men achternaam zodat ze toch niet direct zien waar ik woon en ook zeker geen foto's met gps functie erop zetten.

het is maar even melden.
welke maatschappij?
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

beetje moeilijke vraag, hoe kan je dan de waarde van een costum fiets schatten ? want je kan zo een bedrag van 5000 euro laten verzekeren(dat je nieuwe krijgt van 4000) terwijl je fiets maar 2500 kost... zou dit wel eens willen weten, volgende fiets word zeker verzekerd en is costum
Gebruikersavatar
pladijs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010 23:04
Rijdt met: Rock rider 9.2+ Challenge Huricane + Galaxy

Bericht door pladijs »

beter een verzekering voor diefstal + schade bij ongevallen een soort omnium. Ik hou me bezig met camera's van alarmsystemen maar alleen politie heeft het recht de beelden te bekijken. Als we de beelden naar de klant sturen heeft hij geen enkel verhaal later voor de rechtbank.
maar mijn dief heeft zijn adres in Oostende maar niet zeker dat het een dekadres is of zijn echte adres.Misschien is hij niet legaal in Belgie.
kijk goed uit in de Frere Orban laan of straat of in de buurt.
Als je een fiets vast legt met een ketting , leg deze dan nooit op de grond maar verwijdert daarvan dan kunnen ze niet zo veel kracht zetten moesten ze met een kettingtang werken.
hansdekiter
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 19:10

Cube LTD 3

Bericht door hansdekiter »

En we gaan door

gestolen

Grijze Cube LTD 3 uit mijn garage te Zeebrugge

luchtje geroken??

Bel en ontvang een beloning voor elke tip

Hans Jacxsens
0486 44 73 46
Plaats reactie