CORRATEC Revolution Team

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
The Coastracers
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:23
Rijdt met: Corratec Revolution carbon + S-Works 26 Inch

CORRATEC Revolution Team

Bericht door The Coastracers »

Ik ben op zoek naar een iemand die dezelfde MTB heeft als ik, namelijk een CORRATEC Revolution Team. ( Carbon frame )
Over het rijgedrag van de MTB ben ik zéér tevreden maar niet over de kwaliteit van het frame. ( Heb die aangekocht bij Pini-Bikes in Nederland September 2008 ). Er komen barsten rond de plaats waar het crankstel is op gemonteerd. Ik dacht eerst dat de lak wat beschadigd was dus geheel de fiets laten demonteren en in de carrosserie laten herspuiten. Helaas na enige tijd kwamen de bartsen terug.
Intussen heb ik naar CORRATEC zelf gemaild en gevraagd hoeveel garantie op het kader zit, namelijk 3 jaar.
Vervolgens foto's doorgemaild met de plaatsen van de schade aan het kader is. Helaas nog geen antwoord ontvangen ...
Heeft er iemand dezelfde problemen ?
Graag een reactie
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

kan je zeggen dat je 99% kans hebt dat je naar uw garantie kan fluiten.
waarom?
frame laten herlakken, buiten Corratec om.
eender welke fabrikant zou onder die situatie, de garantie weigeren, wat te begrijpen is en normaal.
U koopt toch ook geen auto, herspuit hem en een week later ga je toch niet klagen bij de garage waar je hem aankocht met een kras in de lak?
die stuurt u ook wandelen...


Verder heeft Corratec de gewoonte, dit soort probleem als 'onmogelijk' te bestempelen, omdat zij beweren dat het op die plaats niet kan misgaan, eze nog nooit een frame hebben gehad dat daar problemen had en / of scheurde.
kortom : Corratec Duitsland heeft de onhebbelijke gewoonte hun garantie beloftes niet na te komen !!!
DIt al vaak vastgesteld bij gedupeerden, oa ook bij een kameraad met een Xbow worldcup frame dat toch wat centen kost.

de fabrikant neemt de beslissing tot garantie of niet. (te Duitsland dus)
meteen eraan toevoegen dat de landelijke distributeurs vaak moeite genoeg doen, maar die dikke Duitsers gaan dwars liggen)

motto van Corratec Duitsland : verkopen als gek, garantie... wat is dat???
The Coastracers
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:23
Rijdt met: Corratec Revolution carbon + S-Works 26 Inch

Corratec Revolution

Bericht door The Coastracers »

Wat de verdeler van Corratec in Varsenare niet gelukt is, heb ik 'voorlopig' toch voor elkaar gekregen. Na zelf heen en weer gemail naar Corratec in Duitsland, ( ik ging een hartig woordje plaatsen op Velofolies 2011 ) heb ik uiteindelijk een telefoon gekregen van de distributeur in Nederland dat de schade niet onder de garantie valt maar dat ze het kader kosteloos willen herstellen op de plaats waar de schades zijn. Ik heb een adres doorgekregen waar ik mijn blanke kader mag naartoe sturen. ( Ceradure Cycling BV )
Als ze toch enkel plaatselijk herstellen had ik ook gevraagd om die volledig te herspuiten + nieuwe decals Corratec. De extra kosten wil ik wel bijleggen, dan ziet het frame er terug nieuw uit. Hier wil ik niet over zeveren.
Tot op heden heb ik daar nog geen prijs voor gekregen.
Hopelijk wachten ze niet tot na Velofolies ...

Ook nog, ik had het frame enkel plaatselijk herspoten, dus niet helemaal.
Iets van een 10 x 10 cm.

Hier het emailadres rechtstreeks Corratec in Duitsland
Het is toch te proberen waard voor uw kameraad !
schoen@corratec.com
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

corratec

Bericht door diert »

Hoi,

Ik ken pertoeval de vorige invoerder van corratec België.
Deze mensen zijn er nu ook mee gestopt omdat corratec is overgegeven aan buitenstaande mensen, hierdoor was de communicatie tussen de invoerder en corratec zelf niet goed meer.
Ook de garantiegevallen lieten meer en meer op zich wachten.
Dit is blijkbaar een groot probleem geworden bij Corratec de laatste jaren.
Ik heb zelf een wordcup team superbow gehad en heb er nooit problemen mee ondervonden maar dit kan ook aan toeval zijn.
Verder hoop ik voor u dat men de garantie nog gaat aaanvaarden maar ik geloof van niet aangezien u hem heeft laten overspuiten bij een andere fabrikant.
toch nog veel succes.
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

oplossing

Bericht door mtbfool »

Dat is in ieder geval goed opgelost van de Corratec Importeur.
Ceradure Cycling is inderdaad de nieuwe Importeur en zij getroosten zich veel moeite voor Corratec.
Zelf ben ik overigens Dealer geworden en ik heb voor de tijd nog geen klachten over en van Corratec.
Mocht er wat gebeuren of klachten zijn dan zou je altijd mij even kunnen contacteren en eens zien wat er dan te doen valt.
Service is belangrijk en goed om een merk uitstraling te geven en alles op een goede manier op te lossen.

Grtz; mtbfool
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

oplossing

Bericht door mtbfool »

Dat is in ieder geval goed opgelost van de Corratec Importeur.
Ceradure Cycling is inderdaad de nieuwe Importeur en zij getroosten zich veel moeite voor Corratec.
Zelf ben ik overigens Dealer geworden en ik heb voor de tijd nog geen klachten over en van Corratec.
Mocht er wat gebeuren of klachten zijn dan zou je altijd mij even kunnen contacteren en eens zien wat er dan te doen valt.
Service is belangrijk en goed om een merk uitstraling te geven en alles op een goede manier op te lossen.

Grtz; mtbfool
The Coastracers
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:23
Rijdt met: Corratec Revolution carbon + S-Works 26 Inch

Bericht door The Coastracers »

Hallo MTBfool, graag eens jou gegevens doorgeven.
Kan misschien nuttig zijn.

Greetz
The Coastracers
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:23
Rijdt met: Corratec Revolution carbon + S-Works 26 Inch

Corratec Revolution

Bericht door The Coastracers »

Om kort nog eens terug te komen op bovenstaande problemen.
Ik raad allesins NIEMAND aan om een CORRATEC te kopen.
De fietsen op zich rijden goed en zien er zeker mooi uit maar vergeet service van CORRATEC, daar hebben ze blijkbaar nog niet van gehoord of doen eigenlijk niks om bij technische schade hun verantwoordelijkheid te nemen.
Ik heb de bovenvermelde schade nu zo gelaten, rij ermee totdat het kader breekt ...
Gebruikersavatar
soene
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 05 apr 2008 16:50
Rijdt met: corratec superbow team 29er , specialized fatboy

Bericht door soene »

mss eens proberen bij 't velokot in lendelede .ook verdeler van corratec.
www.tvelokot.eu
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Bericht door kevinvt »

vrg-bikes bij de Gunther ook een verdeler van corratec =D>
Plaats reactie