wielerterroristen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

J.E. schreef:
Te Voet schreef:
amon schreef:ik erger me ook vaak on de wielerterroristen en ze moeten zelf nog niet in groep zijn, voorrang regels kennen ze niet en hoffelijkheid al helemaal niet

vandaar dat ik zoveel mogelijk stroken neem zonder asfalt (tenzij der schone wijven tussen zitten natuurlijk)
my point beeing als ik op de baan kom neem ik wel het fietspad als er een is en anders zorg ik ervoor dat ik de auto's niet hinder, merk hierboven trouwens op dat men in groep netjes met maximum 2 naast elkaar mag rijden....
Nu met 4 is toch een versperring van de volledige rijbaan of niet?
Waarom is dat "zo erg" dat iemand in een wagen eens moet vertragen?
Efkes gas los, en terug optrekken... Da's dan de wereldramp zé....
En wa bezielt u eigenlijk om dit op een fietsforum aan te kaarten??? Ik zou eerder zeggen dat ge over 't feit zou beginnen dat ge als fietser DAGELIJKS vogelvrij zet op't fietspad. En als er achteruit nen koning wagen uit zen garage/oprit komt en ge hierdoor in't beste geval gehinderd wordt, het beste wat ge kunt krijgen een "Sorry ik heb u niet gezien" is.....

Dank zij die groep fietsers op de weg is de gemiddelde chauffeur tenminste verplicht om wa wakker te zen achter zen stuur.... Ge zou die fietser eerder dankbaar moeten zijn!
wie spreekt er hier over het feit dat er een probleem zou zijn met even vertragen en terug optrekken?
Daar gaat het nu net niet om... Er is nu eenmaal een zeker hautain gedrag aanwezig bij baanwielrenners die ervoor zorgen dat zij de zaken kapot maken voor de rest van de fietsers.
Feit is dat de meeste mountainbikers zich wel aan de wegcode houden en rechtstreeks over dezelfde kam worden geschoren als die verzuurde venten(vandaar mijn aankaarting op een fietsforum). Er zijn regels en die gelden voor iedereen en niet enkel voor de koning auto die jij blijkbaar beschouwd als de hel op aarde.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

Wow, dat lijkt hier precies de regering #-o #-o #-o

Volgens mij hebben alle partijen hier een stukje gelijk en een stukje ongelijk.

Deze discussie is al een paar tientallen keren gevoerd op dit forum... BHV zal sneller opgelost zijn dan dit.

Mods, slotje aub.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Als ik dat hier lees heb ik de indruk dat die wielertoeristen volgens de meeste van jullie alles mogen. Ze hebben Te voet gehinderd zodat hij blijkbaar niet doorkan (dat hij er een halfuur achter zat zal wel bij wijze van spreken zijn: tussen de regels leren lezen gasten).
Heb het ook al meegemaakt dat ze achter zich kijken eens goed lachen en de auto helemaal niet doorlaten.
Ik vraag me af of het voor een groep wielertoeristen dan zo moeilijk is om te roepen: "auto!" dan kan iedereen inschuiven en zoveel werk en moeite is dat niet.
Ge zijt niet altijd in uw recht met uw koersvelo'ke, denk daar ook maar eens aan!
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Zeur nu toch eens niet achter een slotje als't u niet aanstaat.
Vrijheid van spreken,niet?
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Te Voet schreef: wie spreekt er hier over het feit dat er een probleem zou zijn met even vertragen en terug optrekken?
Jij, want het is een ramp voor u om even achter die fietser te blijven.
Daar gaat het nu net niet om... Er is nu eenmaal een zeker hautain gedrag aanwezig bij baanwielrenners die ervoor zorgen dat zij de zaken kapot maken voor de rest van de fietsers.
Wat maken zij "kapot"? De vrijgeleide voor auto's?
Feit is dat de meeste mountainbikers zich wel aan de wegcode houden en rechtstreeks over dezelfde kam worden geschoren als die verzuurde venten(vandaar mijn aankaarting op een fietsforum).
Wegrenners zijn volgens mij niet verzuurd. Of het moet zijn omdat er weeral eens een auto hun naar het leven stond...
Er zijn regels en die gelden voor iedereen en niet enkel voor de koning auto die jij blijkbaar beschouwd als de hel op aarde. Van wanneer zijt gij der toe "geroepen" om er op toe te zien of fietsers "de regels" volgen?
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

J.E. schreef:
Te Voet schreef: wie spreekt er hier over het feit dat er een probleem zou zijn met even vertragen en terug optrekken?
Jij, want het is een ramp voor u om even achter die fietser te blijven.

even ok, hun ganse tocht? neen dank u

Daar gaat het nu net niet om... Er is nu eenmaal een zeker hautain gedrag aanwezig bij baanwielrenners die ervoor zorgen dat zij de zaken kapot maken voor de rest van de fietsers.
Wat maken zij "kapot"? De vrijgeleide voor auto's?

het onderling respect misschien door hun je m'enfou gevoel zorgen ze voor meer en meer frustratie en agressiviteit

Feit is dat de meeste mountainbikers zich wel aan de wegcode houden en rechtstreeks over dezelfde kam worden geschoren als die verzuurde venten(vandaar mijn aankaarting op een fietsforum).
Wegrenners zijn volgens mij niet verzuurd. Of het moet zijn omdat er weeral eens een auto hun naar het leven stond...

uiteraard volhouden jongen

Er zijn regels en die gelden voor iedereen en niet enkel voor de koning auto die jij blijkbaar beschouwd als de hel op aarde. Van wanneer zijt gij der toe "geroepen" om er op toe te zien of fietsers "de regels" volgen?
[/color]

wanneer ikzelf hinder ondervind van het niet volgen van de regels heb ik het recht om dit aan te kaarten. Da gij u omgekeerd zwaar in uw gat gebeten voelt is u zaak
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Da is mss door't feit dat dien jongen al met haken en vijzen aan elkaar hangt door pipo's die met hun otto's gen rekening houden de zwakke fietser.
valepijn
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 01 mei 2009 13:35
Rijdt met: flanders

Bericht door valepijn »

Nu kan ik eens niet zwijgen ze, het feit dat fietsers in groep rijden en dat ik daar effe achter moet blijven daar heb ik totaal geen probleem mee.
Maar er zijn van die gasten die denken dat een auto maar moet zorgen dat ze er niet tegen rijden en dat omdat zij hun aan het amuseren zijn dat een ander ook niets anders te doen heeft zodat ze ervoor zorgen dat ge er nooit voorbij gaat tenzij dat ge uw eigen leven en dat van andere weggebruikers (waaronder zijzelf) riskeert.
En dan nog een paar andere ergernissen aan wielerterroristen:
- gasten die afsnijden bij een blinde bocht en u frontaal tegemoet komen (en sommige die dan nog tekens doen dat gij de zot zijt omdat ge niet uitwijkt)
- groepen die uit elkaar vallen in kleinere groepjes van minder dan 5 man maar die toch allemaal schoon in het midden van de weg blijven rijden
- en vooral van die klootzakken die als je wilt voorbijsteken effe naar het andere vak gaan zodat je er niet voorbij kan

En ja ik rijd ook graag met de fiets maar ik probeer er zo veel mogelijk voor te zorgen dat ik mijzelf en andere weggebruikers zo weinig mogelijk in gevaar breng en dat ik de anderen zo weinig mogelijk hinder
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Wel ik rij op de baan, met de fiets, met de koersfiets,met den otto en met de mtb(soms) ;-).
Ik stoor mij aan iedereen die in mijne weg rijdt maar ik rij soms ook in de weg...
Zo zijn we allemaal denk ik ... misschien niet elke keer maar ik denk dat er weinig zijn die nooit verkeerd hebben gereden en er zijn er zeker ook weinig die zich nooit aan zoiets hebben geërgerd...
Het zij zo ;-)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Nu ben je der al hun "ganse" tocht achtergebleven????

Respect? Van wanneer hebben auto's respect voor fietsers?

Uw Frans is blijkbaar even goed dan uw Engels... Ik heb zeker géén je m'en fous houding. In tegendeel, ik krijg het koud vuur, als er weer eens een heilige "mountainbiker" (want wegfietsers zen terroristen volgens u.... moet ge me nog eens uitleggen trouwens waarom dat terroristen zijn...) de zwakke auto weer eens in bescherming moet nemen....

En jazeker gij hebt het recht dit "aan te kaarten", maar ik zal altijd proberen te reageren op deze betuttelende opmerkingen. Het is een beetje zoals een jager zou zeggen: "Ik mocht da konijn afschieten! Die mogen hier nie lopen!" Afbeelding
Gesloten