Winterbaanbanden voor woon-werk verkeer

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Flip-poz
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 13:07
Rijdt met: Ghost EBS2 full XT

Winterbaanbanden voor woon-werk verkeer

Bericht door Flip-poz »

Ik heb verschillende topics gevonden omtrent de echte winterbanden, lees, met spikes. Deze banden zijn echt offroad gericht, tenzij er op onze banen overal 20cm sneeuw ligt.

Ik zoek een setje baanbanden dat ik op mijn reserve wielset kan leggen, om bij vriezen, ijzel of sneeuw snel onder mijn bike kan steken, om de dagelijkse 40km vlot én veilig af te leggen.

Ik kwam in andere topics deze tegen:
Continental TopContactWinter II.
Ziet er een snelle band uit, maar grip op een ijzelplek? :-?

Schwalbe marathon winter
Of
Schwalbe snow stud

Ziet er al beter uit dan de Continental. Snow stud ziet er grover uit dan de marathon winter, maar dat heeft misschien juist voordelen?
Maar geven die spikes aan de zijkant geen iritant geluid op asfalt, of op te lossen door max druk?

Nokian W106

Voor mij onbekend, maar hét merk voor spikebanden. Iemand ervaring met deze band?

Of als iemand mij een beter alternatief kan voorstellen om onder mijn velgjes te leggen, laat maar horen! Thx
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik heb ice spikers van schwalbe liggen, en die bollen voor geen meter en die nagels krassen wel maar al bij al heb ik toch liever een high end MTB band met voldoende silica (continental supersonic bvb)
Die continental winterband is waarschijnlijk geen slecht idee?

Bij gewone winterse toestanden een semi-slick, bij veel sneeuw een modderband.

Maar, die ice spikers mogen weg voor een prikje :wink:
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Die conti heeft idd een zalig loopvlak, zelfde principe als hun autobanden.

Ice spikers zijn goed voor in de sneeuw, dat was het dan.
Gebruikersavatar
apoZ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 23:35
Rijdt met: Trek 8500. Trek 1.5.

Bericht door apoZ »

Die topcontact winter lijkt me de ideale band voor de huidige staat van de banen met ijzel, regen, droog, ...
Zijn wel niet goedkoop en een streep offroad kan je daar ook niet mee doen.
Als het sneeuwt heb je daar ook niet veel pak mee.
Een leuk alternatief lijkt me de Raceking van continental, in 2.2 uitvoering: breed contact en op lage druk voor glad ondervlak. Toch wat groeven voor grip offroad en in sneeuw. Stukje goedkoper ook en meer inzetbaar na de winter dan die topcontact...

Spijkerband lijkt me wel iets tof ook. Kan je zoiets alleen op je voorwiel leggen? Zo blijft die toch al stabiel en geraak je toch nog vooruit met iets anders op je achterwiel?
Flip-poz
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 13:07
Rijdt met: Ghost EBS2 full XT

Bericht door Flip-poz »

Niemand ervaring met die marathon winter? Lijkt me tot nu toe de beste band

@ apoz: Ik rij met semi slicks gans het jaar door, regen vormt nooit een probleem, blijven plakken op de baan. Dat de bandjes niet offroad kunnen is geen probleem, woon-werk verkeer gaat bij mij 99.9% over asvalt, en het liefst met zo weinig mogelijk rolweerstand. Het zijn de gladde plekken bij vriesweer en als't sneeuwt waar ik een beetje meer grip wil dan met mijn slicks :-)
Gebruikersavatar
apoZ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 23:35
Rijdt met: Trek 8500. Trek 1.5.

Bericht door apoZ »

Iemand ondertussen ervaring met de topcontact winter op Belgische bodem?
Plaats reactie