slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

slicks op MTB

Bericht door shiva »

Ik zou ook wat meer op straat willen bollen en vraag me af of je daar slicks kunt opleggen.
Ik heb immers een deftige MTB en zie het niet zitten om nog eens zoveel geld neer te leggen voor een koersfiets. Het kader is heel licht en de groep is XT. Dus ... .

Je blijft natuurlijk met de voorvork zitten, wat niet bevorderlijk is voor de stijfheid, maar ja.

Is het mogelijk? Of niet aangewezen?

En hoe zit het met de remmen? Ik heb magura's HS33. Moeten daar dan andere op?

merci
Gebruikersavatar
Jerre
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 mei 2002 02:00
Rijdt met: Granville mahone xc upgr marzo mxc en hs33

Bericht door Jerre »

Gewoon andere bandjes leggen. bv de Tom Slicks van Ritchey (2 versies 1.0 en 1.4 geloof ik). Voor de rest moet je niets veranderen.
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

ja, maar misschien dome vraag, maar kan je daar geen koersfiets tubes opleggen?
zo'n mtb slicks moeten toch nog veel weerstand geven?
Gebruikersavatar
Jerre
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 mei 2002 02:00
Rijdt met: Granville mahone xc upgr marzo mxc en hs33

Bericht door Jerre »

nope, MTBs hebben kleinere wielen dan koersfietsen dus die banden gaan niet passen.

Die mtb-slicks vallen goe mee hoor. Gewoon de 1.0 versie nemen en keihard oppompen. Je zal wel merken dat je dan veel lichter rijdt.
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Met welk een zou jij een lange baantocht rijden: met de MTB met slicks of met koersfiets?

Koersfiets van 20.000 nieuwprijs. 10 jaar oud.

nadeel: minderwaardig afgemonteerd en ZWAAR

En een MTB-2001 van 90.000 bef nieuw.
voordeel: afmontage ok, nadeel voorvork, dikke banden.


Wat zou jij kiezen?
Laatst gewijzigd door shiva op di 26 nov 2002 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jerre
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 mei 2002 02:00
Rijdt met: Granville mahone xc upgr marzo mxc en hs33

Bericht door Jerre »

als de koersfiets nog deftig bolt en je bent zeker dat je zonder vodden van punt a naar b geraakt: de koersfiets.


Je kan het natuurlijk zelf uitproberen he. slicks kosten ongeveer 16 euro het stuk plus dan nog de binnenbandjes dus voor minder dan 50 euro ben je gesteld he.
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

als ik ervan uitga de de MTB op jouw maat gekocht en afgemonteerd is, zou ik niet aarzelen en kiezen voor de MTB, tenzij de koersfiets ook perfect op je maat is afgesteld, wat ik vermoed niet het geval is
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ik rij met Ritchey Tomslicks 1.4 op de baan met de MTB en rij geregeld tussen de 100 en de 150km met gemiddelden tussen de 32 en 34 km/h samen met een paar vrienden die met de koersfiets rijden. Ik heb nog nooit problemen gehad om te kunnen volgen dus veel verschil maakt het niet uit of je nu met een koersfiets rijdt of met een MTB met slicks.
Greetz Mick
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

In de zomer stop ik ook slicks (Vredestein 1.1) onder m'n MTB.
Heb er een paar afzonderlijke hoge velgen voor. Ik steek er meestal 6à7kg in. Plaats er wel smalle binnenbandjes in.
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Ik heb top slick van hutchinson (1.0), en ik denk niet dat da nog veel meer wrijving oplevert dan koersbandjes. Ge moet daar 6 bar in pompen (recommended), dus ik denk dat da wel een redelijk rendement heeft.

Enige nadeel is dat da wel bikkelhard is en dat uw gat daar serieus van begint zeer te doen bij langere tochten (zeker als ge een bikkelhard kader hebt zoals ik, dat alles doorgeeft) maar ik denk dat ge hetzelfde probleem hebt bij ne koersfiets.
Plaats reactie