slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Epic schreef:
Mick schreef:Ik heb een tijdje geleden mijn Ritchey Tomslics 1.4 vervangen door de Hutchinson Topslic 1.0 gold en ik ben er meer tevreden over dan van de Ritchey's. (Heeft waarschijnlijk ook te maken met het verschil in dikte!)
Ik heb nog getwijfeld tussen deze twee maar heb toch maar voor de Ritchey's gekozen doordat ik vreesde meer plat te gaan rijden, valt dat nu een beetje mee?
Om zeker te zijn dat ik het over de juiste versie heb, zijn het die "lederachtige" ?
Tot hiertoe ben ik nog niet platgereden.
Dat het die lederachtige zijn dat weet ik niet maar hier is er een foto van:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Het zijn duidelijk die niet, k'ga eens moeten kijken in de winkel welke het precies waren.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

nu wil ik ook de 1.4 banden van ritchey steken op mijn tubelles wielen maar ik krijg mijn oude buitenbanden niet van mijn velgen, heeft
iemand hier een verklaring voor?! :oops:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Zie je ander topic, gelieve wel een discussie te beperken tot één thread - maakt het voor alleman overzichtelijker.
Ik zie dat je favoriete bikeplaats Kluisbergen is, als je hier in de buurt woont zal ik je eens tonen hoe die banden eraf moeten; mail maar of bericht.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Eventjes terugkomen op deze topic.

Ik ben op zoek naar slicks om wat op de baan te kunnen rijden. Ik denk Tom Slicks 1.0 van Ritchey te kopen, maar wat is het verschil tussen "Tom Slick Comp 1,0´´ Drahtreifen" en "Tom Slick Pro 1,0´´ faltbar"?
mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

viperke schreef:nu wil ik ook de 1.4 banden van ritchey steken op mijn tubelles wielen maar ik krijg mijn oude buitenbanden niet van mijn velgen, heeft
iemand hier een verklaring voor?! :oops:
Nog wat groeien? :P
Wat meer van die poeierkes nemen uit die andere topic? :D
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

mieke schreef:
viperke schreef:nu wil ik ook de 1.4 banden van ritchey steken op mijn tubelles wielen maar ik krijg mijn oude buitenbanden niet van mijn velgen, heeft
iemand hier een verklaring voor?! :oops:
Nog wat groeien? :P
Wat meer van die poeierkes nemen uit die andere topic? :D
kmoe idd nog wa groeien :wink:
poeierkes neem ik ni ze, ik ken der die da nemen..
en het is opgelost ondertss ze, nu krijg ek vrij gemakkelijk mn banden eraf en erop.
@ epic; sorry voor de late reactie, nee ik ben ni van kluisbergen of uit die buurt, maar heb er al paar keer gereden en tis toch de max voor hetgeen ik al meegemaakt eb ze (nog ni veel, mer ben nog jong he :D ) :colors:
grzzz 8)
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Neil schreef:Eventjes terugkomen op deze topic.

Ik ben op zoek naar slicks om wat op de baan te kunnen rijden. Ik denk Tom Slicks 1.0 van Ritchey te kopen, maar wat is het verschil tussen "Tom Slick Comp 1,0´´ Drahtreifen" en "Tom Slick Pro 1,0´´ faltbar"?
De pro is vouwbaar ("faltbar"), de comp niet.
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Joybiker schreef:Met de 1" slicks hebt je natuurlijk ook een kleinere afgelegde weg per omwenteling omdat de bandomtrek kleiner is.
Cfr verschil racewiel vs mountainbikewiel (1.0" slicks) m.b.t. de bandomtrek:
-Ik heb het even berekend en kom op een snelheidswinst van circa 2.2 km/h voor de racefiets (bij 25km/h).
-Of: bij gelijke snelheid (25.9 km/h) moet de mountainbiker circa 8 tpm meer omwentelingen maken.
Gebruikersavatar
JefB
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 17:24

Bericht door JefB »

Simber schreef:Vanaf minder dan 1.25 is het aan te raden smalle binnenbandjes te plaatsen. Omdat als je de gewone neemt dan zitten er nog rimpels in de binnenband omdat deze niet volledig opgepompt is. Dat is de enige reden.
Heeft ooit eens een lezersvraag geweest in 02-bikers.
Gaat het knallen als ik een binnenband met range 1.75-2.10 in een tom slick 1.4 steek?
Plaats reactie