XTR disc vs Hope Tech

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

G-m@n. schreef:ik zou mijn race ook eens moeten ontluchten of dergelijke, heb pas op een andere fiets gereden met die remmen en die gingen stukken beter. welke blokjes gebruikte jij dave?

XTR zien er idd gelikt uit, en remmen doen ze zeker zo goed als de hope (had wel de vorige xtr).
Ik gebruikte altijd de originele gesinterde.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

Afbeelding 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

G-m@n. schreef:
kawa schreef: Moeilijk...... maar ik heb nog wel ff.....
tegen dan zijn er weer nieuw :wink:
ik ging voor de xtr moest ik nu kiezen.
Zo snel gaat het daar ook niet he... of zouden ze in de lente van 2012 alweer nieuwe XTR's hebben?
En als dat zo is, dan mag ik blij zijn dat ik er nu geen bestel he.
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

ik heb 4 jaar met hope mono mini gereden, zeer tevreden van geweest. Nu met XTR's en veel spijt dat ik die hopes toen verkocht heb ... deze waren VEEEEL beter dan de XTR's die ik nu heb.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

COSMOS schreef: Heb ook nog nooit problemen gehad met vastgelopen zuigers of onmogelijk te plaatsen nieuwe remblokken. Preventief onderhoud en schoonmaken kan al veel helpen!
Prijs uzelf gelukkig :wink: Maar daar gaan we niet over uitwijden.

Mijn ervaring van fietsen die tijdens de Happy Bikedays Hopes hadden gemonteerd, hadden alledrie naar mijn mening te weinig remkracht. Ook de fietsen van vrienden vind ik te weinig remkracht hebben. Ieder zijn voorkeur maar ik moet met ene vinger vlug stil komen. Daarom dat mijn keuze Shimano zou zijn. Remblokken doen ook veel. Ik heb nu ECB zitten, maar vond de BBB's beter.

Als ik de verschillende meningen hier lees, denk ik dat je beter zelf eens kan rijden met een fiets die Hopes heeft liggen en kijken of je dit aangenaam remmen vindt.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

kawa schreef:
G-m@n. schreef:
kawa schreef: Moeilijk...... maar ik heb nog wel ff.....
tegen dan zijn er weer nieuw :wink:
ik ging voor de xtr moest ik nu kiezen.
Zo snel gaat het daar ook niet he... of zouden ze in de lente van 2012 alweer nieuwe XTR's hebben?
En als dat zo is, dan mag ik blij zijn dat ik er nu geen bestel he.
Neen, eerst is de dura ace weer aan de beurt.
Dus nog zeker 2j wachten.
Gebruikersavatar
Toon_D
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 22 jul 2008 23:44
Rijdt met: Scott genius 700 Supreme, Cannondale Chase I

Bericht door Toon_D »

Hope all the way! Een tijdloze oerbetrouwbare rem die tegen een stootje kan!
Ik heb ze al 1,5 jaar. Nog nergens speling op de hendels, geen lekken, nog niet moeten ontluchten, en al een paar keer goe op gevallen!

Ijzersterk zijn ze: (niet voor gevoelige kijkers) :wink:
http://spokemagazine.com/2010/04/07/hand-brake/
Niels DB
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: di 17 jan 2012 21:38
Rijdt met: Ozonys Curve V5

Bericht door Niels DB »

ik heb nog een hope m4 trial achterrem liggen met carbon lever, amper €180, terwijl hij nieuw €250 is. :-) , amper 230gr!
En hope heeft echt veel macht, mijn gedacht!
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Bericht door locust »

hope heeft minder remkracht, ik dacht dat hierover op bikeradar curves te vinden waren.

Maar als ik mijn hope mono-mini indruk blokeert ook mijn wiel. Dus aan 'meer' remkracht heb je zelden iets.
Reden voor mij om voor hope te kiezen: gevoel, slijtage van de blokken, onderhoudsvriendelijk en alle stukken kan je zelf vervangen jaren na datum.
Mijn vriendin rijdt met de hope techX2 en ik vind dat die nog een trapje beter zijn dan mijn oude remmen.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Ik rijd al jaren met XTR, schijfremmen, wielen, centerlock, dual shifters, etc. Op meerdere bikes. Nooit, maar dan ook nooit problemen! XTR is voor mij TOP!

Nu ne jonge Turner Sultan gekocht van Stevy, met nogal wat Hope onderdelen... amai mijn botten. Die bike is van mei 2011. Bike heeft volgens Stevy (en ik geloof hem) nog geen 500 km gedaan. Ziet er ook prachtig uit!! (zelf nog gene meter mee gereden) De groeven van de body vol puggen getrokken, nooit gezien. Das precies peperkoek. Cassette (10 speed) was er niet meer af te krijgen, dus die is ook vernield met demontage, body dus om zeep. Ja, als dat Hope is, dan hoeft het voor mij niet... ik ben het beter gewend...
Ik twijfel nog: ofwel een (zware stalen) body monteren op de Hope 2 achternaaf of ineens mijn wielen opnieuw laten spaken met XTR naven (licht, beresterk en vaarwel problemen)
Plaats reactie