XTR disc vs Hope Tech

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
budnaked
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 15:33
Rijdt met: 29 On One *bulls Coperhead 3 dsc full xt

Bericht door budnaked »

ligt ook van de rijdergewicht af welke remset Shimano of hope te kiezen

Zwaarder dan 85kg zou ik zeker kiezen voor Shimano

Shimano bijt wat meer bij kortere rembediening, waar hope beter doseerbaar is maar wielen wat moeilijker lockt.

Bij mij moet het gewoon stoppen als ik wil =D>

Is maar wat je van je fiets verlangt eh hoe hij reageert
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

@Kona88: Magura is minerale olie :wink:

'k Heb geen ervaring met de nieuwe XTR's, en volgens de artikels die ik gelezen heb, zijn ze meer dan in orde, dus indien uw keuze naar de XTR's dan kan je gerust zijn!

Ik rij met Hope X2 (Mini hendel en Tech hendel) en daar ben IK tevreden over, zowel over hun remkracht, dosering als naservice en de looks mogen er ook zijn. Als iets stuk is kan je elk afzonderlijk onderdeel vervangen en deze zijn gemakkelijk te vinden bij oa CRC en dit gedurende lange tijd, ook al worden ze niet meer geproduceerd. Out of the box heb je wat werk om ze goed af te stellen (uitlijnen, afregelen, ontluchten,...), maar éénmaal dit in orde heb je geen omkijken naar.

Btw. de combi M4 (voor) en X2 (achter) ga je nergens nog te kort aan remkracht hebben ;-)
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

RigolleM schreef:@Kona88: Magura is minerale olie :wink:

'k Heb geen ervaring met de nieuwe XTR's, en volgens de artikels die ik gelezen heb, zijn ze meer dan in orde, dus indien uw keuze naar de XTR's dan kan je gerust zijn!

Ik rij met Hope X2 (Mini hendel en Tech hendel) en daar ben IK tevreden over, zowel over hun remkracht, dosering als naservice en de looks mogen er ook zijn. Als iets stuk is kan je elk afzonderlijk onderdeel vervangen en deze zijn gemakkelijk te vinden bij oa CRC en dit gedurende lange tijd, ook al worden ze niet meer geproduceerd. Out of the box heb je wat werk om ze goed af te stellen (uitlijnen, afregelen, ontluchten,...), maar éénmaal dit in orde heb je geen omkijken naar.

Btw. de combi M4 (voor) en X2 (achter) ga je nergens nog te kort aan remkracht hebben ;-)


ja tuurlijk weet ik :bounce: :bounce: :bounce: k was dus ook bezig over avid (was mss niet helemaal duidelijk voor u) :drunk:
inno
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: do 01 nov 2007 13:07
Rijdt met: tomac aotomatic 120

Bericht door inno »

Hope X2
super remmen
Gebruikersavatar
COSMOS
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 08:13
Rijdt met: Flanders Gravity 1.0

Bericht door COSMOS »

kona88 schreef: moeten ze ontlucht worden is veel meer geknoei dan hij hope of shimano ;)
Geef mij maar m'n Avid's om te ontluchten! Het 'proces' neemt iets meer tijd in beslag, maar ik vind de ontluchtingstool veel handiger. Geen geknoei en zeer weinig olie die verloren gaat. Ik vind die 2 spuiten en aansluitstukken wel heel handig.
Heb ook nog nooit problemen gehad met vastgelopen zuigers of onmogelijk te plaatsen nieuwe remblokken. Preventief onderhoud en schoonmaken kan al veel helpen!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Ontluchtingstool? Waarvoor heb je dat nodig?
Zowel bij Shimano als Hope gebruik ik het volgende:

- siliconeslangske (die oa gebruikt wordt bij aquariumpompen)
- opvangreservoir (petflesje, blikje,...)
- injectiespuit (oa te vinden bij apotheker)
- 8mm steeksleutel

Behalve de steeksleutel die ik voor andere doeleinden al liggen had, kostte mij dit misschien € 5 :wink:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Bericht door Edlisjas »

Ik kan voorlopig enkel over de looks oordelen. Op mijn Salsa heb ik een setje Tech X2's en die doen wat ik ervan verwacht.
Ik heb ook een setje XTR trail remmen in huis maar nog niet mee gereden. Ik moet zeggen dat die remmen er verdomd mooi uitzien.

Verder heb ik ervaring met de Tech M4 en de Race. Als ik moet kiezen gaat mijn voorkeur uit naar de Race. Die zien er het slankst uit en liggen zeer goed in de "vinger". Ik heb nog nooit remkracht te weinig gehad met hope remmen. Ook niet in de Roc d'azur die ik met Tech X2 remmen gereden heb.

Er zit ook redelijk wat verschil in remblokken, wat het remgedrag ook beïnvloed.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik zou mijn race ook eens moeten ontluchten of dergelijke, heb pas op een andere fiets gereden met die remmen en die gingen stukken beter. welke blokjes gebruikte jij dave?

XTR zien er idd gelikt uit, en remmen doen ze zeker zo goed als de hope (had wel de vorige xtr).
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Edlisjas schreef: Ik heb ook een setje XTR trail remmen in huis maar nog niet mee gereden. Ik moet zeggen dat die remmen er verdomd mooi uitzien.
Ik was overtuigd dat ik Hope Tech's zou gaan kopen, totdat ik die XTR Trail remmekes eens tegoei ben beginnen bekijken...

Hope is heel mooi, maar ik denk dat een full XTR groep ook iets heeft he..

Moeilijk...... maar ik heb nog wel ff.....
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

kawa schreef:
Edlisjas schreef: Ik heb ook een setje XTR trail remmen in huis maar nog niet mee gereden. Ik moet zeggen dat die remmen er verdomd mooi uitzien.
Ik was overtuigd dat ik Hope Tech's zou gaan kopen, totdat ik die XTR Trail remmekes eens tegoei ben beginnen bekijken...

Hope is heel mooi, maar ik denk dat een full XTR groep ook iets heeft he..

Moeilijk...... maar ik heb nog wel ff.....
tegen dan zijn er weer nieuw :wink:
ik ging voor de xtr moest ik nu kiezen.
Plaats reactie