Novatec naven

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kimson
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 21:31
Rijdt met: Scott Scale

Novatec naven

Bericht door Kimson »

Heeft er hier iemand ervaring met de naven van novatec?

Groetjes
Gebruikersavatar
Toon_D
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 22 jul 2008 23:44
Rijdt met: Scott genius 700 Supreme, Cannondale Chase I

Bericht door Toon_D »

Ik heb FunWorks naven, welke schijnbaar Novatec naven zijn met een andere naam erin gelaserd...
De naven zijn licht, mooi, heeeeel onderhoudsvriendelijk, ze zijn dus zo uit elkaar, bollen super, tikken lekker,...
MAAR: na de eerste natte ardennenrit waren alle lagers kapot. Afdichting van de standaard lagers is dus echt enorm slecht. Ik rij nu reeds een jaar met SKF lagers rond (21 euro/stuk) en deze houden het perfect uit, naaf bolt nog als nieuw. Dus na het monteren van SKF lagers vind ik ze echt super! Komt ook nooit speling op.
Maar mijn uitleg is natuurlijk alleen maar zinvol als FunWorks echt wel hetzelfde is als Novatec...
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

ik heb ook juist novatech gemonteerd in men fietsje, bolt lekker licht nieuw uit de doos! beter dan hope pro 2 naafjes... of ze zo lang meegaan en durzaam is moet ik ook nog afwachten, we zullen zien...
Kimson
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 21:31
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Kimson »

Ok, merci mannen.

En hoe zitten de Novatecs qua prijs?

Groetjes
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Der zijn verschillende types dus prijs navenant.
Maar de lichtste ( VR 150 + HR 280 gr) gaan voor < 150 EUR voor een set 6-gaten
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

Best als je de naven krijgt direct open doen en de lagers vol met vet steken en afdichting ook en dan gaan de lagers lang meegaan

1ste set die ik vorig jaar kocht waren de lagers na een 2tal regen tochten kapot ,vol met water

nieuwe set in een winkel waar ze lagers verkopen gekocht vol met vet gestoken en rij nu al sedert november zonder probleem
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Vet : Yup m'ne copain in Teutonenland heeft het ook voorgehad.

Gisterenavond aan het googelen geweest. Der is er een die een set verkoopt à 90 EUR geleverd in B !! op ebay.com.au
Voor die prijs kunt ge wel een setje bouwen, is nog nie de prijs van een vooras.

Wel opletten, ze hebben verschillende types en sommige zijn precies bootankers :roll:
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Re: Novatec naven

Bericht door FONZIE_007 »

zijn er ondertussen nieuwe ervaringen over deze naven?
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Novatec naven

Bericht door jfcb »

Ik heb ze nu een seizoen gebruikt. Kheb ze maar 1 keer open gegooid om te controleren of ik ze eens moest onderhouden, maar eigenlijk was dat niet nodig. Ze bollen nog altijd zoals in het begin. Geen speling of dergelijke. Ze zijn licht, bollen goed en zijn relatief goedkoop. Op ebay vind je wel zo'n setje voor 100 euro. Zo'n 10 jaar geleden hadden deze naven een slechte naam, maar nu heeft het in mijn ogen geen slechte kantjes meer.
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Re: Novatec naven

Bericht door Montieken »

waar kun je deze naven het beste bestellen ? betrouwbare site iemand ?
Plaats reactie