3x1

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

3x1

Bericht door Foxy »

Ge hebt er die 1x9 rijden, of 1x8 en zelf 1x1 (volledig ss dus),

maar is het mogelijk om 3x1 te gaan rijden? (dwz: tripple vooraan en ss achteraan)?
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

moet in principe perfect mogelijk zijn, maar op bruikbaarheid zal het wel niet scoren denk ik. Het verschil tussen de 3 versnellingen zal te groot zijn om deftig te kunnen rijden. Of je zou voor specifieke verhoudingen moeten kiezen om deze dan terug SS te gebruiken, waarmee ik wil zeggen dat je op elk soort terrein een vast verzet zult hebben.

vb: 44-32-22 samen met 16 achteraan
44-16 bij afdalingen, eventueel op platte stukken
32-16 op licht klimmende stukken
22-16 steildere stukken

Veel zal ook afhangen van de jus in de benen.


Maar praktisch hmmmm niet voor mij!
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Bericht door pliepla »

Niet dat ik ooit zoiets gezien heb, maar ik vermoed dat je achteraan een of ander soort kettinggeleider nodig gaat hebben ...
't Lijkt me wel een interessant concept
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Je hebt vanachter een derrie nodig, anders gaat de ketting een pak te lang zijn als hij vanvoor op de kleinste ligt.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Ik zou met een kettinggeleider werken.
Het zou dienen voor strandraces, dus enkel maar de 44 nodig achterwind en de 36 tegenwind en zachtzandpassages. De 22 zou dan dienen voor eventueel heel steile beklimmingen (heuveltjes in duinbergen tijdens strandrace van knokke ofzo).
Dus veel switchen van versnelling zal niet nodig zijn denk ik.

Het concept sprak me vooral aan omdat ik merk dat ik zo goed als nooit schakel achteraan tijdens dergelijke koersen.

Maar als het mogelijk zou zijn, dan is dit een go :p
Orkje
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 18 mei 2008 14:52
Rijdt met: Surly Cross Check, Sandman Gobi

Bericht door Orkje »

Ik heb zo een tijdje gereden, maar dan zonder voorderailleur. Gewoon achteraan een derailleur monteren, de schroefjes volledig indraaien zodat hij niet meer zijdelings beweegt, en vooraan manueel schakelen als het echt nodig is.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Orkje schreef:Ik heb zo een tijdje gereden, maar dan zonder voorderailleur. Gewoon achteraan een derailleur monteren, de schroefjes volledig indraaien zodat hij niet meer zijdelings beweegt, en vooraan manueel schakelen als het echt nodig is.
Hoe doe je dat ?
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

met de vingers he
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Belachelijk idee...de sprongen zullen veel te groot zijn, technisch en lichamelijk....technisch valt op te lossen....

Zeker voor strondraces is 1x9 gescheten...
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

fillebiker schreef:met de vingers he
Eventjes stoppen om de ketting te verleggen tijdens ne strandrace betekend ongeveer 30 plaatsen verlies, dus dat lijkt me niet echt een optie :P
Gesloten