Advies voor bandenkeuze - tips?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Advies voor bandenkeuze - tips?

Bericht door Terrilpatser »

Ik rij momenteel redelijk wat wegkilometers naar het werk met Rocket Ron en Racing Ralph (beiden 2.25").
Om de snelheid wat te verhogen maar ook nog wat grip te behouden tijdens de boskilometers ben ik op zoek naar andere banden.

Dacht aan deze setup:
voor: Michelin Wildrace'r 2.1" of Rocket Ron 2.1"
achter: Schwalbe Sammy Slick 2.0" of Maxxis Flyweight 1.95"

De voorste banden hebben iets meer grip omdat dit in mijn ogen belangrijker is bij bochtige afdalingen.

Wat zijn de ervaringen met deze banden en de mening over deze setup?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ik doe woon-werk met Furious freds. En zoals nu in de zomer duik ik tijdens de terugweg al eens een bos in of een pad op. Het zijn nu wel 2.0 UST's maar de volgende worden 2.25.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

achter bontrager xr0 1.9/2.1 voor conti race king 2.0/2.2
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

hy

Bericht door trainingsbeest »

sammy slicks zijn heel goede banden

de michelins zijn ook goed ma slijten snel
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

RoRo 2.1 in 26" is gn goei idee. Beter met de 2.25 blijven.

Maar slijten wa rap toch op de baan.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

iemand ervaring met notubes the crow Voor en the raven Achter ? Ik ben nl ook op zoek naar bandjes die goed bollen op de baan maar toch nog genoeg vertrouwen geven offroad, lichtgewicht en notubes te leggen.

ik heb nog 2 maxxlite 310's liggen die ideaal zullen zijn voor de woon-werk kilometers maar off-road (ardennenmarathons) :-?

momenteel liggen er 2 RoRo's op in 2.25 waar ik voorlopig al m'n ritten mee doe.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

@ terrilpatser: Waarom niet de immens populaire setup RoRo - RaRa of mss RaRa - FF

de RaRa in 2.1 is goed te doen, de RoRo in 2.1 vond ik nogal "wiebelen" in 2.25 vindt ik die super qua grip
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Bericht door Terrilpatser »

Momenteel liggen er RoRo-RaRa 2.25 op, wat ik persoonlijk wat veel rolweerstand vind voor het woon-werk parcours.
Met furious fred heb ik geen goede ervaringen, veel lek.
Ga er van uit dat Sammy Slick hiervoor beter is.

Hoe zien jullie de Sammy voor en achter? Volgens mij geeft dit de grip in de bochten helemal weg.

Als ik samenvat wat ik lees:
- Michelin Wildracer: verslijt nogal snel
- Rocket 2.1: niet veel stabiliteit om van voor te gebruiken

Wat is dan een goede voorband voor mijn traject?
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

Chimaera schreef:iemand ervaring met notubes the crow Voor en the raven Achter ? Ik ben nl ook op zoek naar bandjes die goed bollen op de baan maar toch nog genoeg vertrouwen geven offroad, lichtgewicht en notubes te leggen.

ik heb nog 2 maxxlite 310's liggen die ideaal zullen zijn voor de woon-werk kilometers maar off-road (ardennenmarathons) :-?

momenteel liggen er 2 RoRo's op in 2.25 waar ik voorlopig al m'n ritten mee doe.
ik denk dat je beter the crow achteraan kan leggen en the raven vooraan,

ik heb gelezen dat the raven een band is met iets meer zijnop en dus ook grip in de bochten dan de crow... dus in mijn ogen ietsje meer idealer als voorband.

ik heb zelf nog niet met the crow gereden, dit is enkel info van het net. :-D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Hans wynants schreef:
Chimaera schreef:iemand ervaring met notubes the crow Voor en the raven Achter ? Ik ben nl ook op zoek naar bandjes die goed bollen op de baan maar toch nog genoeg vertrouwen geven offroad, lichtgewicht en notubes te leggen.

ik heb nog 2 maxxlite 310's liggen die ideaal zullen zijn voor de woon-werk kilometers maar off-road (ardennenmarathons) :-?

momenteel liggen er 2 RoRo's op in 2.25 waar ik voorlopig al m'n ritten mee doe.
ik denk dat je beter the crow achteraan kan leggen en the raven vooraan,

ik heb gelezen dat the raven een band is met iets meer zijnop en dus ook grip in de bochten dan de crow... dus in mijn ogen ietsje meer idealer als voorband.

ik heb zelf nog niet met the crow gereden, dit is enkel info van het net. :-D
The Raven van voor was bij mij niet zo'n geslaagde combinatie, weinig grip in de bochten. Als achterband is hij ideaal, massa grip op lage druk, en weinig rolweerstand. Vooraan leg ik meestal een BP Xtrac of Conti RK!
Plaats reactie