formula oro vs avid elexir

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
barcafan
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:43
Rijdt met: trek EX8

formula oro vs avid elexir

Bericht door barcafan »

ik heb een nieuw complete set AVID Elixir 5 kunnen kopen van iemand die liever een zwarte set had ipv witte . de remmen en schijven waren nog niet gemonteerd geweest .

het was normaal de bedoeling om deze set op een frame te zetten dat ik nog liggen had . maar vond het het wit ook mooi op mijn eigen atb staan .
heb nu mijn formula oro's k18 vervangen door de avids .

vandaag ingereden en een toertje gedaan om ze eens te testen.
want wat ik hier op het forum en andere forums leesde over avid remmen was niet zo denderend . kwa afstelling en kracht , enz .

plaatsing en afstellen ging probleemloos . geen slepende schijven . eigenlijk voldoende ruimte tussen schijven en blokjes .
zeer goede stopkracht en alles perfect te doseren .

nu is mijn vraag . zijn die avids dan zo slecht en toch mijn oude fomula's terug plaatsen . of zijn de avids toch goed ?

groetjes .
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

de mijne (CR's, werking is wss dezelfde) doen wat ze moeten doen, remmen dus!
ze slepen niet en als ze slepen is da op 2 min verholpen!!

ik ben er content van
Gebruikersavatar
COSMOS
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 08:13
Rijdt met: Flanders Gravity 1.0

Bericht door COSMOS »

Heb zowel de Juicy carbon als de Elexir CR carbon remmen zitten en tot nu toe weinig tot geen opmerkingen (de Juicy's enkel telkens afstellen als wielen uitgenomen werden, maar da's zo gefikst). We zullen de goeie gekregen hebben zeker :-D ?
Gebruikersavatar
l.a
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: za 19 jan 2008 15:00
Rijdt met: rocky mountain instinct

Bericht door l.a »

de oro's zijn brol, heb ze ooit op een cube gehad en ik kan er niks goed over zeggen.

de elixir 5 zijn goede remmen , slepen niet vlug, 1 keer ze uitgelijnd zijn moet je er niks aan veranderen. enigste minpunt is dat de blokjes sneller slijten.
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

Hey Barca fan, als jij oro's had en nu die avid's kun je toch zelf zien wat de beste zijn?
Ben zelf ook benieuwd. Ik vind die avid's er ook wel goed uit zien. Heb oro K18 en tot nu toe altijd tevreden geweest van de werking, stopkracht en doseerbaarheid. Alleen het bleeden is een beetje raar. Hiervoor had ik shimano XT, daar was ik helemaal niet tevreden van.
barcafan
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:43
Rijdt met: trek EX8

Bericht door barcafan »

master j schreef:Hey Barca fan, als jij oro's had en nu die avid's kun je toch zelf zien wat de beste zijn?
Ben zelf ook benieuwd. Ik vind die avid's er ook wel goed uit zien. Heb oro K18 en tot nu toe altijd tevreden geweest van de werking, stopkracht en doseerbaarheid. Alleen het bleeden is een beetje raar. Hiervoor had ik shimano XT, daar was ik helemaal niet tevreden van.
de oro's vond ik goed . ik had daarvoor op mijn vorige fiets een setje deore's schijfremmen . de oro's zijn dan wel krachtiger dan de deore's . enkel vond ik dat er niet zo veel plaats was tussen de blokjes en de schijven . ik heb deze week 2 x een kort ritje gedaan om ze gewoon te worden .
de avids stoppen prima . de oro's hadden iets meer bijtkracht .
maar dit kan nog komen bij de avids . ze zijn nog splinternieuw .
remblokjes vervangen gaat bij allebei evensnel .
ontluchten doe ikzelf niet . maar ben nu wel van plan om mij eens een kitje te bestellen voor de avids .
morgen ga ik er mijn eerst toertochtje mee doen en zal dan mijn echte bevindingen laten weten .
de echte test zal binnen een 2 a 3 maanden zijn als de ardennen tt's eraan komen . ( indien mijn knie het volhoud tenminste ).

conclusie tot nu toe . ze zien er mooi uit . ( het wit past ook perfect bij mijn atb )
en ze doen wat ze moeten doen . stoppen .
barcafan
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:43
Rijdt met: trek EX8

Bericht door barcafan »

vandaag tt in lommel ermee gereden .
voor mij zijn ze goedgekeurd .
prima te doseren .
genoeg stopping power .
tot nu toe geen spijt van de aankoop .

:-D
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

ik heb ook de cr's , voorlopig geen klagen van , integendeel
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Avid zijn één van de betere remmen op het moment, alleen vragen ze veel onderhoud.
Gebruikersavatar
TomFeyaerts
Mountainbiker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 17:48
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO
Contacteer:

Bericht door TomFeyaerts »

De reden waarom er zoveel slecht te lezen is over de avid's is omdat de meeste mensen ze niet deftig kunnen monteren en dan vinden ze deze slecht :lol: ik rij zelf met de elexir Rsl remmen en ben supper tevreden
de oro 's zijn ook niet slecht voor het geen ze kosten

grtz
Plaats reactie