Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
R1Phrankey
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 12:10
Rijdt met: Niner Air 9

Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Bericht door R1Phrankey »

Ik wil de Michelin WildRace'r banden gaan kopen in 26 x 2.0"
Ik zie dat er voor 2011 een nieuw design uit is.

De oude modellen zijn gekend voor hun goede grip, lage rolweerstand, etc. Het profiel is van de XCR Dry2.

Nu voor 2011 is er een nieuw profiel.

Iemand ervaring met deze nieuwe (en ook met de oude ter vergelijking)?

oud:
Afbeelding

nieuw:
Afbeelding
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

R1Phrankey
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 12:10
Rijdt met: Niner Air 9

Bericht door R1Phrankey »

Die test ken ik, beetje vreemde uitslag, met een grote Conti advertentie op het eind..... #-o

Ik ben op zoek naar droog weer banden, heb nu op mijn fiets de X-king liggen, ik ben op de hoogte van de testsieger uit genoemde test. De X-kings zijn een pain in the ass om dicht te krijgen met NoTubes en hebben nog een redelijk grof profiel.

Twee redenen waarom ik op zoek ben naar een goede droogweerband, en de Michelin lijkt mij een goede optie.
Uiteraard zijn andere tips ook welkom, maar het komt er op neer dat ik op zoek ben naar de volgende band:
- weinig rolweerstand
- enigszins een laag gewicht
- goed met NoTubes dicht te krijgen op Crest velgen
- voldoende grip in bochten.

Ik hoop deze eisen te vinden in de Michelins, maar elk ander alternatief is prima.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Der staat Conti op omdat ze de "winnaars" zijn en ook betaald hebben om de test te mogen publiceren. Trouwens als je de link bekijkt dat gaat ge zien dat dit naar de Conti site wijst.

Zo'n test moet ge altijd diagonaal lezen, en deruit halen wat u interesseert.

Zo te zien zijn Michelins niet slecht voor zover ge bepaalde zaken nt als belangrijk beschouwt, in ieder geval zeker nt de band die je zoekt met gering rolweerstand.
Gebruikersavatar
Crashtestdummy
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 15 nov 2010 00:45
Rijdt met: eats mud

Bericht door Crashtestdummy »

Probeer deze (Notubes the raven) eens: voldoen aan al jouw eisen en heb er al veel goeds over gelezen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerre77
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 22:01
Rijdt met: Pro Winner -std

Re: Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Bericht door Jerre77 »

R1Phrankey schreef:Ik wil de Michelin WildRace'r banden gaan kopen in 26 x 2.0"
Ik zie dat er voor 2011 een nieuw design uit is.

De oude modellen zijn gekend voor hun goede grip, lage rolweerstand, etc. Het profiel is van de XCR Dry2.

Nu voor 2011 is er een nieuw profiel.

Iemand ervaring met deze nieuwe (en ook met de oude ter vergelijking)?

oud:
Afbeelding

nieuw:
Afbeelding
Interessant nieuws. Ik zal hem zeker eens uitproberen deze zomer.
Voor mij moesten ze eigenlijk niets veranderen aan het Dry patroon, misschien liever aan de AT/Grip'r opdat die eindelijk eens een echt goeie voorband wordt. Of eens een echt goede modderband.

Prijs/kwaliteit vind ik Michelin nog altijd de beste keuze. Zeker wanneer betrouwbaarheid boven gewicht gaat. Jammer genoeg zijn ze mede door dom kuddegedrag quasi onpopulair geworden.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Bericht door joeke »

Jerre77 schreef:Prijs/kwaliteit vind ik Michelin nog altijd de beste keuze. Zeker wanneer betrouwbaarheid boven gewicht gaat. Jammer genoeg zijn ze mede door dom kuddegedrag quasi onpopulair geworden.
Ik vermoed dat je de vroegere ervaringen waar de zijwanden van de Michelins scheurden als je er nog maar naar keek, vergeten of nooit gekend hebt.
Door deze problemen heeft Michelin heel wat klanten verloren.
Gebruikersavatar
Jerre77
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 22:01
Rijdt met: Pro Winner -std

Re: Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Bericht door Jerre77 »

joeke schreef:
Jerre77 schreef:Prijs/kwaliteit vind ik Michelin nog altijd de beste keuze. Zeker wanneer betrouwbaarheid boven gewicht gaat. Jammer genoeg zijn ze mede door dom kuddegedrag quasi onpopulair geworden.
Ik vermoed dat je de vroegere ervaringen waar de zijwanden van de Michelins scheurden als je er nog maar naar keek, vergeten of nooit gekend hebt.
Door deze problemen heeft Michelin heel wat klanten verloren.
Misschien, maar dan spreken we toch al gauw van 2 bandengeneraties terug. Toch denk ik niet dat dat de hoofdreden is. Een Schwalbe scheurt ook behoorlijk vlug (Vredestein idem, Bontrager ook redelijk gevoelig) en toch worden ze massaal gekocht. Merchandising doet immers veel.

Let op, je gaat mij nooit horen zeggen dat ze DE beste banden maken, verre van. Prijs/kwaliteit vind ik ze toch behoorlijk goed.
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: Michelin Wildrace'r 2010 vs 2011

Bericht door joeke »

Jerre77 schreef:
joeke schreef:
Jerre77 schreef:Prijs/kwaliteit vind ik Michelin nog altijd de beste keuze. Zeker wanneer betrouwbaarheid boven gewicht gaat. Jammer genoeg zijn ze mede door dom kuddegedrag quasi onpopulair geworden.
Ik vermoed dat je de vroegere ervaringen waar de zijwanden van de Michelins scheurden als je er nog maar naar keek, vergeten of nooit gekend hebt.
Door deze problemen heeft Michelin heel wat klanten verloren.
Misschien, maar dan spreken we toch al gauw van 2 bandengeneraties terug. Toch denk ik niet dat dat de hoofdreden is. Een Schwalbe scheurt ook behoorlijk vlug (Vredestein idem, Bontrager ook redelijk gevoelig) en toch worden ze massaal gekocht. Merchandising doet immers veel.

Let op, je gaat mij nooit horen zeggen dat ze DE beste banden maken, verre van. Prijs/kwaliteit vind ik ze toch behoorlijk goed.
Hallo Jerre,

Klopt dat het 2 à 3 generaties terug is. Toen was Michelin de band waar het merendeel mee reed en lek viel.
In onze club, onze fietsenmaker, waren het probleem van scheuren zo moe dat we andere merken hebben geprobeerd.
Bij velen is toen het vertrouwen in de MTB- banden serieus geschonden.
En om dat terug te winnen moet je van serieuze huize komen.
Als richtlijn mag je hetvolgende nemen.
* Om een bestaande klant tevreden te houden kost het je 1 eenheid energie.
* Om een nieuwe klant binnen te halen mag je dit vermenigvuldigen met 7.
* Om een door problemen verloren klant terug te winnen heb je nog meer energie nodig.

Zelf ben ik overgeschakeld op Geax en ben daar zeer tevreden over, maar nu willen ze in België een bepaalde maat niet invoeren.
Als test ben ik overgeschakeld op de Schwalbe Racing Ralph.
Door medische omstandigheden heb ik nog niet met deze banden gereden. Dus dat wordt afwachten.

Ondertussen heb ik 3 Michelins gekregen als cadeau. Ik zal ze zeker eens proberen wanneer de andere niet voldoen of versleten zijn. (2 bikes)
Gebruikersavatar
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 12:26
Rijdt met: c'dale

Bericht door Wilde!Bosnimf »

Bandenkeuze is vaak persoonlijk. Voor mij is de Michelin XC dry2 een schitterende band. Een band voor droog terrein, maar in nieuwe staat (hogere noppen) ook te gebruiken in nattere omstandigheden.
Verbazend veel grip in snel genomen bochten! Een heel lichte band (2.0 folding). Lage rolweerstand. Hoge lekweerstand. Dit is mijn all-rounder. De zijwanden zijn inderdaad veel beter dan enkele generaties terug. Maar toch blijven ze een zwak punt. Ook deze band zal sneller verslijten aan de zijkant dan elders. Maar door een zwakkere lichtere flank heb je ook de bijhorende positieve kwaliteiten er van. Blij te horen dat er weer een nieuwe gelijkaardige band is voor 2011. De WildRace´R 2,0" Advanced geniet mijn voorkeur. Licht 495g en dual compound. De info over deze band op bike-disount is correct voor de XC dry2 en zal dus wel gelijkaardig zijn voor deze nieuwe versie.
Ik bestel deze vouwbanden en laat iets weten.
Plaats reactie