No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gast

Bericht door Gast »

Yup. Ik zelf niet, maar ik heb Roel Paulissen toch al voor mij op zijne smikkel zien gaan omdat de band van de velg schoof vanwege te lage druk in de banden. En den deze kon zijn lach natuurlijk niet inhouden. Hetzelfde had Gody Jacobs aan de hand, alleen bleef die wel op zijne bike zitten. Maar anders niets dan lof over het concept, mss alleen nog vrij prijzig. Roel en Gody zouden zelf niets anders meer willen.
Dus goed oppassen met je bandendruk, maar voor de rest een goede grip en een laag gewicht.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

specialized fast track s-works ust:

snelle droogweerband met lage rolweerstand , goede controle in de bochten en goede tractie.

nadeel: lekbestendigheid! dubbele plat gereden
wsh om gewicht te besparen? of pure pech? 1 band geen lekgevonden, maar
verliest toch drukop enkele(dagen plat) ondanks geax anti lek met compressor.
.
Laatst gewijzigd door MacMan op ma 06 feb 2006 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

specialized s-works fast track, UST op crossmax SL, zonder vloeistof

voorband verliest heel snel druk, op een paar dagen staat die volledig plat
achterband verliest ook druk, maar niet zo snel als de voorband

Nog iemand deze ervaring?

Ik ben nog niet zeker of ik ze verder ga gebruiken, dus ik heb er nog geen vloeistof in gegoten (tenslotte ben je toch steeds een deel van die vloeistof kwijt als je je banden wil wisselen).
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Wielen: dt swiss 4.1 velg met eclipse kit ust gemaakt
banden: ritchey wcs zmax millenium

wielen: crosland ust
banden: Geax Barro Mud High Perfomance (niet ust band) met no tubes vloeistof

Bijde combinaties geven geen enkel probleem, lopen niet lek (niet meer dan een normale band) moet ze een keer per maand op druk zetten. Nog nooit lek gereden.

Vind de eclipse kit wel beter, het velglint heeft geen ingebouwd ventiel, als je lek rijdt kan je het eclipse velglint laten zitten en je hebt geen extra velglint nodig. Bij no tubes moet je het velglint met ventiel weghalen en een normaal velglint opleggen om een gewone binnenband te kunnen leggen.
Gebruikersavatar
Foempes
Mountainbiker
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 12:15

Bericht door Foempes »

velgen Mavic XM-819 met ...
banden : Hutchinson Spider & Schwalbe NN, beide UST met een beetje latex als extra ... 0 X lek op 8 maand ........ super !!

binnenkort : gewone NN op Notubes ZTR-velgen met vloeistof uiteraard , ben benieuwd :wink:
king of bling
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 17:40
Rijdt met: specialized s-works sintesi warbird

Bericht door king of bling »

ik heb notubes olympic ztr velgen, met geax Barro marathon vouwbanden.Dit in samenwerking met de no-tubes vloeistof een superlicht en betrouwbaar wielensetje van nog geen 1200 gram.

Dit alles te verkrijgen via erwinbakker@chello.nl
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

king of bling schreef:ik heb notubes olympic ztr velgen, met geax Barro marathon vouwbanden.Dit in samenwerking met de no-tubes vloeistof een superlicht en betrouwbaar wielensetje van nog geen 1200 gram.

Dit alles te verkrijgen via erwinbakker@chello.nl

Onmogelijk. Check uw weegschaal.

Ik heb ook een setje met ZTR-velgen, 240S naven en DT Rev spaken : ik kom op 1395gr.
En dat is gewogen zonder het speciale velglint, zonder banden en dus ook zonder de sealant.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Jawel Jerommeken dat is best mogelijk.
Kijk eens naar zijn emailadres dan snap je het wel :wink:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

@Ivo :
ik blijf erbij dat het niet kan, tenminste niet zoals hij het presenteert : banden,sealant en de wielen samen zouden slechts 1200gr wegen. Alleen de banden wegen samen al rond de 1K.

OK, zo zal hij het in al zijn enthousiasme niet bedoeld hebben maar dan zou ik toch graag eens weten wat voor naven en spaken onze vriend gebruikt.
Gebruikersavatar
MartaSL
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 17:38

Bericht door MartaSL »

Van de site van Erwin Bakker:
Disc sets:
Tune King/Kong supersharf-Alu nipples-C-xray black-Ztr Olympic disc/ZTR 355 1310g 849,-

Hugi 240s Iso/centerlock-Alu nipples-C-xray black-Ztr Olympic disc/ZTR 355 1320g 719,-

Shimano XTR CL-Alu nipples-C-xray black-Ztr Olympic disc/ZTR 355 1380g 619,-

Wordt moelijk om daar onder te komen qua gewicht :drunk:
Plaats reactie