No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Luc
- Mountainbiker
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
- Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
- Contacteer:
No Tubes Informatie en ervaringen
Om de 'No Tubes comunity' te versterken en deze techniek voor iedereen transparanter te maken stel ik voor een topic te onderhouden waarin ieder zijn ervaringen met NoTubes en het luchtdicht maken van traditionele en tubeless banden kan delen. Zo kan je voor je zelf aan de slag gaat met een bepaald type band toch hier al eens kijken of er al wetenswaardigheden te bespeuren zijn.
Minimum informatie om een ervaring te delen zou wel moeten zijn: Merk en type velg, Merk van de vloeistof, Merk en type van de band.
Dit is als opbouwende topic bedoeld dus Pro-Contra's over de NoTubes techniek graag houden in een andere topic AUB.
Ik zal zelf de spits al even afbijten.
Velg: Mavic Crossmax XL UST wiel
Vloeistof: Stan's NoTubes
UST banden:
Shwalbe Fast Fred UST2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Michelin Comp Light S UST 2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt de vloeistof volledig 'geabsorbeerd' te zijn door de band.
Ook na een tweede maal toevoegen van vloeistof blijkt die terug geabsorbeerd te worden door de band.
De band wordt dus zwaarder na elke behandeling met de NoTubes vloeistof.
Oordeel: Afrader, vloeistof verdwijnt dus geen nut tegen perforatielekken en band wordt steeds zwaarder
Niet UST Banden:
Algemene aanrader ivm niet UST banden (met dank aan Pieter V.):
Plaats eerst je band met binnenband en pomp die op tot +- 4bar zodat de randen goed in de velgrand schieten.
Maak dan je band aan één kant los zodat je de binnenband er kan uitnemen en het UST ventiel kan plaatsen.
Zorg ervoor dat de andere kant van de band mooi rond de velg gespannen blijft.
Giet de vloeistof in de band en plaats de band volledig op de velg.
Pompen maar !
Lees er natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing v/d vloeistof even op na om te kijken hoe je de vloeistof best verspreid over je band.
Ritchey Zmax Millennium Kevlar 1.9 : 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band verliest na enkele dagen drukt tot 2.0bar, blijft wel wekenlang op die 2.0bar staan
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Shwalbe Fast Fred Light 2.0: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft druk verliezen, blijft geen 24 uur op druk
Lucht ontsnapt langs de zeer dunne flanken van de band.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Afrader
IRC Mythos XC II 2.1: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft mooi op druk.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Minimum informatie om een ervaring te delen zou wel moeten zijn: Merk en type velg, Merk van de vloeistof, Merk en type van de band.
Dit is als opbouwende topic bedoeld dus Pro-Contra's over de NoTubes techniek graag houden in een andere topic AUB.
Ik zal zelf de spits al even afbijten.
Velg: Mavic Crossmax XL UST wiel
Vloeistof: Stan's NoTubes
UST banden:
Shwalbe Fast Fred UST2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Michelin Comp Light S UST 2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt de vloeistof volledig 'geabsorbeerd' te zijn door de band.
Ook na een tweede maal toevoegen van vloeistof blijkt die terug geabsorbeerd te worden door de band.
De band wordt dus zwaarder na elke behandeling met de NoTubes vloeistof.
Oordeel: Afrader, vloeistof verdwijnt dus geen nut tegen perforatielekken en band wordt steeds zwaarder
Niet UST Banden:
Algemene aanrader ivm niet UST banden (met dank aan Pieter V.):
Plaats eerst je band met binnenband en pomp die op tot +- 4bar zodat de randen goed in de velgrand schieten.
Maak dan je band aan één kant los zodat je de binnenband er kan uitnemen en het UST ventiel kan plaatsen.
Zorg ervoor dat de andere kant van de band mooi rond de velg gespannen blijft.
Giet de vloeistof in de band en plaats de band volledig op de velg.
Pompen maar !
Lees er natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing v/d vloeistof even op na om te kijken hoe je de vloeistof best verspreid over je band.
Ritchey Zmax Millennium Kevlar 1.9 : 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band verliest na enkele dagen drukt tot 2.0bar, blijft wel wekenlang op die 2.0bar staan
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Shwalbe Fast Fred Light 2.0: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft druk verliezen, blijft geen 24 uur op druk
Lucht ontsnapt langs de zeer dunne flanken van de band.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Afrader
IRC Mythos XC II 2.1: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft mooi op druk.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
- Cannonneke
- Mountainbiker
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
- Rijdt met: Scott Spark RC WC
Bericht door Cannonneke »
UST Hutchinson Python Light
weinig continu drukverlies en onplakbare gaatjes, Stan's Notubes vloeistof gebruikt. 1 dosis (met bijgeleverd schepje) en de band verliest geen sikkepit druk.
Nog niet gedemonteerd.
Dicht effectief kleine gaatjes, want hier en daar is een licht latexspoortje te zien, wat erop wijst dat een gaatje gedicht werd.
Geax Mezcal UST
Voor alle zekerheid ook de Stan's Notubes erin gedaan, blijft ook perfect op druk.
Kortom, voor het minieme extra gewicht hoef je het niet te laten en je bent gewapend tegen lekken door doornen en dergelijke.
weinig continu drukverlies en onplakbare gaatjes, Stan's Notubes vloeistof gebruikt. 1 dosis (met bijgeleverd schepje) en de band verliest geen sikkepit druk.
Nog niet gedemonteerd.
Dicht effectief kleine gaatjes, want hier en daar is een licht latexspoortje te zien, wat erop wijst dat een gaatje gedicht werd.
Geax Mezcal UST
Voor alle zekerheid ook de Stan's Notubes erin gedaan, blijft ook perfect op druk.
Kortom, voor het minieme extra gewicht hoef je het niet te laten en je bent gewapend tegen lekken door doornen en dergelijke.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
- Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29
Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).
Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?
Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?
Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Bericht door Gast »
Bij Barracuda in Waver. De set is zelfs vandaag in 24 uur Promo (29 euro). Ze hebben ook een maildienst.yeti schreef:Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).
Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?
Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
- Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29
Ik heb wel niet de set nodig. Ik heb enkel de busjes vloeistof nodig. Deze betaalde ik ongeveer 9€ per stuk.tbfkai schreef:Bij Barracuda in Waver. De set is zelfs vandaag in 24 uur Promo (29 euro). Ze hebben ook een maildienst.yeti schreef:Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).
Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?
Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
- jerommeken
- Mountainbiker
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
- Rijdt met: Electrified Scalpel
- Contacteer:
Bericht door jerommeken »
Ik heb mijn set bij http://www.Hilset.be gekocht.
Bij mij ligt er Jimmy Light op. Werkt perfect maar je moet wel een compressor gebruiken om de eerste keer op te blazen.
Ik heb ook al eens een Skinny Jimmy UST gecombineerd met het speciale velglint van Notubes : werkt perfect.
Enig probleem bij dit speciaal velglint met geïntegreerd ventiel is dat het eigenlijk ventiel gemakkelijk uit de schacht gedraaid wordt. Bijvoorbeeld als je het plastic bescherkampje van het ventiel draait gebeurt het bij mij regelmatig dat ik het ventiel er mee uitdraai.
Ik heb dit opgelost door het ventiel te borgen met wat sekondenlijm.
Bij mij ligt er Jimmy Light op. Werkt perfect maar je moet wel een compressor gebruiken om de eerste keer op te blazen.
Ik heb ook al eens een Skinny Jimmy UST gecombineerd met het speciale velglint van Notubes : werkt perfect.
Enig probleem bij dit speciaal velglint met geïntegreerd ventiel is dat het eigenlijk ventiel gemakkelijk uit de schacht gedraaid wordt. Bijvoorbeeld als je het plastic bescherkampje van het ventiel draait gebeurt het bij mij regelmatig dat ik het ventiel er mee uitdraai.
Ik heb dit opgelost door het ventiel te borgen met wat sekondenlijm.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
- Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29
Ik heb dan maar zelf iets gedaan hé . Ze hebben de busjes inderdaad bij Baracuda. Gewoon bij zoeken Eclipse intypen. Kost 8€ per busje. Toch bedankt .tbfkai schreef:Ik weet het maar ik ga er wel vanuit dat als ze een set verkopen dat ze ook busjes verkopen als naservice, anders
Ik ga hun website niet uitpluizen hè, je moet ook zelf nog iets doen
No Tubes Informatie en ervaringen
velg: Mavic x221
vloeistof: latex
niet UST banden:
Ritchey ZED race wcs 2.1
30ml latex + 60ml water
Geen montageproblemen wel compressor gebruikt bij eerste montage.
Ik heb met deze banden een gans seizoen gereden zonder problemen of lekken wel wekelijks bandendruk (2-2.5bar)nakijken en beetje bijblazen.
Bij demontage 2 weken geleden zat er nog een beetje vloeibaar mengsel in de rest was een opgedroogd vlies rondom.
Sindsdien Hutchinson scorpion 1.75 gemonteerd
20ml latex + 40ml water deze zijn wel moeilijker op de velg te krijgen maar met een beetje zweten lukt het wel (ook compressor gebruikt)en tot nu toe geen problemen.
Voor mij geen binnenbanden meer.
Bart
vloeistof: latex
niet UST banden:
Ritchey ZED race wcs 2.1
30ml latex + 60ml water
Geen montageproblemen wel compressor gebruikt bij eerste montage.
Ik heb met deze banden een gans seizoen gereden zonder problemen of lekken wel wekelijks bandendruk (2-2.5bar)nakijken en beetje bijblazen.
Bij demontage 2 weken geleden zat er nog een beetje vloeibaar mengsel in de rest was een opgedroogd vlies rondom.
Sindsdien Hutchinson scorpion 1.75 gemonteerd
20ml latex + 40ml water deze zijn wel moeilijker op de velg te krijgen maar met een beetje zweten lukt het wel (ook compressor gebruikt)en tot nu toe geen problemen.
Voor mij geen binnenbanden meer.
Bart