No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
kogaboy
Mountainbiker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 07 aug 2004 03:33

Bericht door kogaboy »

is dit echt nodig met ust die vloeistof ?? want heb net op mijn crosslands hutchinson python gelegd zonder enige vloeistof toe te voegen
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Met UST (of tubeless) banden is dit niet nodig. Tenzij als extra anti-lek bescherming.

Ik heb net een lekke band gehad met Notubes : de Notubes vloeistof was na 4 maanden opgedroogd waardoor het product het lek (van een nagel) niet meer kon dichten. Mijn fout want ik had er niet genoeg product in gedaan.
Ik denk ook dat de goeie werking afhankelijk is van het soort band dat je gebruikt : hoe poreuzer de band hoe sneller het product zal opdrogen. En een Jimmy Light is licht maar ook fragiel en poreuzer.

BTW : ik rij met gewone banden, geen UST, op gewone velgen, zonder biba.
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Heeft er al iemand de Continental Explorer (niet UST versie) uitgeprobeerd zonder binnenband ?
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

yeti schreef:Heeft er al iemand de Continental Explorer (niet UST versie) uitgeprobeerd zonder binnenband ?
Dat bolt goed ja. Ik rij er nog wel niet zolang mee rond (dikke maand), maar het is een courante combinatie die nog heel wat anderen gebruiken.
Gebruikersavatar
Fey
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 13:59
Rijdt met: 29" Scott

Bericht door Fey »

Ik ga me een paar lichte wieltjes laten spaken (mavic XC517 met sapim laser) en ga waarschijnlijk ook voor de Continentals Explorer Supersonic en de Twister.
Gewichtswinst ongeveer 150g per wiel! :)
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Kurt schreef:
yeti schreef:Heeft er al iemand de Continental Explorer (niet UST versie) uitgeprobeerd zonder binnenband ?
Dat bolt goed ja. Ik rij er nog wel niet zolang mee rond (dikke maand), maar het is een courante combinatie die nog heel wat anderen gebruiken.
Kurt rijd jij tegenwoordig ook met No-Tubes ?

Zoals je zegt een combi die wel wat gebruikt word, ikzelf rijd er vooraan mee en achteraan een escape

No tubes niet gebruiken wanneer er al een gat in je buitenband zit, best ff dichtplakken met een rustinneke, 2 maal al gebleken dat je wel degelijk verder kan maar na een tijd (bij mij na 150km bij thierry na 10km) zal het gat niet meer dichten, waarom is me nog een raadsel
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

beginnersvraag: heb je speciale velgen nodig om tubeless te kunnen rijden? Voordeel van tubelessbanden is dat je met lagere druk kan rijden en minder snel platte band hebt.. Klopt dit? Nadelen: beetje omslachtig om erop te leggen
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

phille schreef: Kurt rijd jij tegenwoordig ook met No-Tubes ?
Toch op de winterbike. De velgen van de vorige wielen (mavic 517) waren om zeep en dan maar tesamen met de nieuwe velgen (DTSwiss XR4.1) ineens de Notubes mee gemonteerd.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

stilldro schreef:beginnersvraag: heb je speciale velgen nodig om tubeless te kunnen rijden?
Als voor het klasssieke tubeless systeem (UST) kiest wel ja. Het notubes systeem daarentegen laat je toe om tubeless te rijden met gewone velgen en banden.
stilldro schreef:Voordeel van tubelessbanden is dat je met lagere druk kan rijden en minder snel platte band hebt.. Klopt dit? Nadelen: beetje omslachtig om erop te leggen
voordeel van tubeless is idd rijden met lagere druk zonder de verhoogde kans op platte band en vooral op snake-bites!
bijkomend nadeel is ook het meergewicht.

Het opleggen van de banden went wel. Ik herinner me nog dat ik er de allereerste keer 2uur over deed. Mijn buurman kwam zelfs kijken waarom ik zo aan 't vloeken was ;-). 't hangt ook een beetje af van welke combinatie velg-band je gebruikt... Eventueel zeep gebruiken en desnoods plastieken bandenlichters.

Misshien ook eens de zoekfunctie gebruiken?
Gebruikersavatar
MartaSL
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 17:38

Bericht door MartaSL »

Even een oud interessant topic nieuw leven inblazen. 8)
Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen?
Plaats reactie