No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

No Tubes Informatie en ervaringen

Bericht door Luc »

Om de 'No Tubes comunity' te versterken :wink: en deze techniek voor iedereen transparanter te maken stel ik voor een topic te onderhouden waarin ieder zijn ervaringen met NoTubes en het luchtdicht maken van traditionele en tubeless banden kan delen. Zo kan je voor je zelf aan de slag gaat met een bepaald type band toch hier al eens kijken of er al wetenswaardigheden te bespeuren zijn.

Minimum informatie om een ervaring te delen zou wel moeten zijn: Merk en type velg, Merk van de vloeistof, Merk en type van de band.
Dit is als opbouwende topic bedoeld dus Pro-Contra's over de NoTubes techniek graag houden in een andere topic AUB.

Ik zal zelf de spits al even afbijten.

Velg: Mavic Crossmax XL UST wiel
Vloeistof: Stan's NoTubes

UST banden:

Shwalbe Fast Fred UST2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader

Michelin Comp Light S UST 2.0: 30 gr vloeistof toegevoegd om perforatielekken te voorkomen
Geen problemen bij montage
Band blijft mooi op druk
Na demontage blijkt de vloeistof volledig 'geabsorbeerd' te zijn door de band.
Ook na een tweede maal toevoegen van vloeistof blijkt die terug geabsorbeerd te worden door de band.
De band wordt dus zwaarder na elke behandeling met de NoTubes vloeistof.
Oordeel: Afrader, vloeistof verdwijnt dus geen nut tegen perforatielekken en band wordt steeds zwaarder

Niet UST Banden:

Algemene aanrader ivm niet UST banden (met dank aan Pieter V.):
Plaats eerst je band met binnenband en pomp die op tot +- 4bar zodat de randen goed in de velgrand schieten.
Maak dan je band aan één kant los zodat je de binnenband er kan uitnemen en het UST ventiel kan plaatsen.
Zorg ervoor dat de andere kant van de band mooi rond de velg gespannen blijft.
Giet de vloeistof in de band en plaats de band volledig op de velg.
Pompen maar !
Lees er natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing v/d vloeistof even op na om te kijken hoe je de vloeistof best verspreid over je band.

Ritchey Zmax Millennium Kevlar 1.9 : 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band verliest na enkele dagen drukt tot 2.0bar, blijft wel wekenlang op die 2.0bar staan
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader

Shwalbe Fast Fred Light 2.0: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft druk verliezen, blijft geen 24 uur op druk
Lucht ontsnapt langs de zeer dunne flanken van de band.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Afrader

IRC Mythos XC II 2.1: 70gr vloeistof toegevoegd
Compressor zeer sterk aangeraden voor montage.
Band blijft mooi op druk.
Na demontage blijkt alle vloeistof nog aanwezig.
Oordeel : Aanrader
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

UST Hutchinson Python Light

weinig continu drukverlies en onplakbare gaatjes, Stan's Notubes vloeistof gebruikt. 1 dosis (met bijgeleverd schepje) en de band verliest geen sikkepit druk.
Nog niet gedemonteerd.
Dicht effectief kleine gaatjes, want hier en daar is een licht latexspoortje te zien, wat erop wijst dat een gaatje gedicht werd.


Geax Mezcal UST

Voor alle zekerheid ook de Stan's Notubes erin gedaan, blijft ook perfect op druk.


Kortom, voor het minieme extra gewicht hoef je het niet te laten en je bent gewapend tegen lekken door doornen en dergelijke. =D>
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).

Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?

Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

yeti schreef: Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Ik heb ze besteld via de website van Stan's NoTubes, verzendkosten vielen wel mee (weet niet meer juist) en ze waren op 4 dagen hier.
Gast

Bericht door Gast »

yeti schreef:Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).

Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?

Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Bij Barracuda in Waver. De set is zelfs vandaag in 24 uur Promo (29 euro). Ze hebben ook een maildienst.
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

tbfkai schreef:
yeti schreef:Ik gebruik de Eclipse vloeistof. Dit in combinatie met crossmax velgen en hutchinson python lite UST / michelin XLS UST. Zeer tevreden van resultaat, en geen montage problemen (ik gebruik wel altijd een compressor).

Ik heb van deze Eclipse vloeistof een paar busjes gekocht in Oostenrijk. Hier vind ik ze echter nergens, en ik heb maar één busje meer over. Weet er iemand waar deze te verkrijgen zijn (liefst Oost- of West-Vlaanderen) ?

Ik zou als alternatief eventueel die NoTubes kunnen gebruiken. Waar is deze te verkrijgen ?
Bij Barracuda in Waver. De set is zelfs vandaag in 24 uur Promo (29 euro). Ze hebben ook een maildienst.
Ik heb wel niet de set nodig. Ik heb enkel de busjes vloeistof nodig. Deze betaalde ik ongeveer 9€ per stuk.
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet het maar ik ga er wel vanuit dat als ze een set verkopen dat ze ook busjes verkopen als naservice, anders #-o
Ik ga hun website niet uitpluizen hè, je moet ook zelf nog iets doen :wink:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Ik heb mijn set bij http://www.Hilset.be gekocht.


Bij mij ligt er Jimmy Light op. Werkt perfect maar je moet wel een compressor gebruiken om de eerste keer op te blazen.

Ik heb ook al eens een Skinny Jimmy UST gecombineerd met het speciale velglint van Notubes : werkt perfect.

Enig probleem bij dit speciaal velglint met geïntegreerd ventiel is dat het eigenlijk ventiel gemakkelijk uit de schacht gedraaid wordt. Bijvoorbeeld als je het plastic bescherkampje van het ventiel draait gebeurt het bij mij regelmatig dat ik het ventiel er mee uitdraai.
Ik heb dit opgelost door het ventiel te borgen met wat sekondenlijm.
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

tbfkai schreef:Ik weet het maar ik ga er wel vanuit dat als ze een set verkopen dat ze ook busjes verkopen als naservice, anders #-o
Ik ga hun website niet uitpluizen hè, je moet ook zelf nog iets doen :wink:
Ik heb dan maar zelf iets gedaan hé =D> . Ze hebben de busjes inderdaad bij Baracuda. Gewoon bij zoeken Eclipse intypen. Kost 8€ per busje. Toch bedankt :wink: .
Gebruikersavatar
Fey
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 13:59
Rijdt met: 29" Scott

No Tubes Informatie en ervaringen

Bericht door Fey »

velg: Mavic x221
vloeistof: latex

niet UST banden:

Ritchey ZED race wcs 2.1
30ml latex + 60ml water
Geen montageproblemen wel compressor gebruikt bij eerste montage.
Ik heb met deze banden een gans seizoen gereden zonder problemen of lekken wel wekelijks bandendruk (2-2.5bar)nakijken en beetje bijblazen.
Bij demontage 2 weken geleden zat er nog een beetje vloeibaar mengsel in de rest was een opgedroogd vlies rondom.

Sindsdien Hutchinson scorpion 1.75 gemonteerd
20ml latex + 40ml water deze zijn wel moeilijker op de velg te krijgen maar met een beetje zweten lukt het wel (ook compressor gebruikt)en tot nu toe geen problemen.

Voor mij geen binnenbanden meer.
Bart
Plaats reactie