Schwalbe banden : tips - raad gevraagd

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Schwalbe banden : tips - raad gevraagd

Bericht door tigrolino »

Heb op mijn (eerste en enige) MTB Schwalbe banden staan.

Vooraan Noby Nic en achteraan Racing Ralph

Tot nu toe heb ik enkel gereden van October tot Maart, dus eigenlijk als wintersport wanneer de parkoers er vettiger bij liggen. Ik dit een juiste keuze ?

Ik ga nu echter intensiever gaan MTBn met dus ook trainingen op de baan oa. Wat is hier aangeraden van banden ?

INu wil ik ook in de zomer TT maar ook Marathons gaan rijden. Welke banden zijn dan aangeraden ?

Voor het simpel te houden zou ik bij Schwalbe willen blijven maar natuurlijk alle goede tips zijn welkom.

Op de fotos van bikes zie ik naast de Noby Nics en Racing Ralphs dikwijls ook Racing Rons. Hoe verhouden deze banden zich in toepassing ?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Renegade
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 16:45
Rijdt met: Granville Pulse V3

Bericht door Renegade »

Mijns inziens zijn de banden ook vaak een persoonlijke keuze.
De Schwalbe's die op jouw MTB liggen zie je heel veel. Denk ook dat velen ze erop leggen, omdat anderen ze ook gebruiken.
Onder het motto, ze zullen wel goed zijn. En dat zijn ze ook begrijp me niet verkeerd.

Zelf heb ik gekozen voor Hutchinson Iguana als winterband zeg maar. Ben er heel tevreden over, super grip in natte/droge en modder ondergrond.

Voor de zomer heb ik 2 keuzes:
De Schwalbe Silento (wel ietsje anders dan de afbeelding) Ook in de breedte van 2.0, maar vanwege het vlakkere loopvlak rijdt het wat beter op de weg en met aan de zijkanten wat meer noppen voor als ik op onverhard wil rijden, om toch wat grip te hebben. Voor mij een goede combi-band.

Als ik echt alleen op de weg ga rijden gebruik ik Ritchey Tom Slick 1.4 Misschien dat ik nog smaller kan, maar deze had ik ook op m'n vorige MTB liggen en door de iets dikker band heb ik toch ietsje meer comfort. Hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Geax Saguaro.
Beste all rounder voor zomer en niet al te modderige winterritten.
Bolt ook zeer goed op asfalt, slijt niet te snel en heeft een goede lekbestendigheid.
Stijnes
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 07 jan 2011 12:27
Rijdt met: cube reaction xt

Bericht door Stijnes »

ik rijd winter zomer met rocket ron en racing ralph in het veld. enkel de bandendruk pas ik aan.

Dagelijks rijd ik met de fiets naar het werk en gebruik ik volgende banden;
- bij nat weer en in de winter: marathon plus schwalbe
- bij droog weer en in de zomer: volle slicks van michelin
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

vredestein Black panter!
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Bericht door tigrolino »

Stijnes schreef:ik rijd winter zomer met rocket ron en racing ralph in het veld. enkel de bandendruk pas ik aan.

Dagelijks rijd ik met de fiets naar het werk en gebruik ik volgende banden;
- bij nat weer en in de winter: marathon plus schwalbe
- bij droog weer en in de zomer: volle slicks van michelin

Wat voor en wat achter van die Ron en Ralph ?
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Bericht door tigrolino »

Renegade schreef:Mijns inziens zijn de banden ook vaak een persoonlijke keuze.
De Schwalbe's die op jouw MTB liggen zie je heel veel. Denk ook dat velen ze erop leggen, omdat anderen ze ook gebruiken.
Onder het motto, ze zullen wel goed zijn. En dat zijn ze ook begrijp me niet verkeerd.

Zelf heb ik gekozen voor Hutchinson Iguana als winterband zeg maar. Ben er heel tevreden over, super grip in natte/droge en modder ondergrond.

Voor de zomer heb ik 2 keuzes:
De Schwalbe Silento (wel ietsje anders dan de afbeelding) Ook in de breedte van 2.0, maar vanwege het vlakkere loopvlak rijdt het wat beter op de weg en met aan de zijkanten wat meer noppen voor als ik op onverhard wil rijden, om toch wat grip te hebben. Voor mij een goede combi-band.

Als ik echt alleen op de weg ga rijden gebruik ik Ritchey Tom Slick 1.4 Misschien dat ik nog smaller kan, maar deze had ik ook op m'n vorige MTB liggen en door de iets dikker band heb ik toch ietsje meer comfort. Hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Raad je mij de Noby NIcs af vooraan bv ? Welke Schwalbe band is beter all-round ?
Gebruikersavatar
Stimorol
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 jan 2011 21:14
Rijdt met: Trek 6700

Bericht door Stimorol »

All-rounder van schwalbe, dan schuiven ze deze zelf naar voor: SMART SAM
Afbeelding

Het is allemaal een kwestie van zelf testen onder verschillende omstandigheden. Zoveel mogelijkheden... Te veel eigelijk !
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Bericht door Terrilpatser »

Op deze site http://www.bikespot.nl/3/eifel/15/bad-munstereifel/
staat bandenadvies van Schwalbe.
Afhankelijk van de weersomstandigheden en het type rijder wordt een band uit het gamma van Scwhalbe aangeraden.

Eigen ervaringen; Nobby Nick en Rocket Ron (achter) is een combinatie waarmee in je de zwaarste omstandigheden wegkunt; modder wordt goed afgevoerd door de grote ruimte tussen de noppen.
Zit je met droog weer dan ruil je deze combo best voor Rocket Ron-Racing Ralph of 2x Racing Ralph, eventueel Furious Fred...
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Bericht door tigrolino »

Terrilpatser schreef:Op deze site http://www.bikespot.nl/3/eifel/15/bad-munstereifel/
staat bandenadvies van Schwalbe.
Afhankelijk van de weersomstandigheden en het type rijder wordt een band uit het gamma van Scwhalbe aangeraden.

Eigen ervaringen; Nobby Nick en Rocket Ron (achter) is een combinatie waarmee in je de zwaarste omstandigheden wegkunt; modder wordt goed afgevoerd door de grote ruimte tussen de noppen.
Zit je met droog weer dan ruil je deze combo best voor Rocket Ron-Racing Ralph of 2x Racing Ralph, eventueel Furious Fred...
Bdeankt ,nuttig.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Ron en een Ralph, is mij niet echt duidelijk uit de beschrijving op de website van Schwalbe.
Alvast bedankt
Plaats reactie