X-king UST of gewoon X-king

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

X-king UST of gewoon X-king

Bericht door The Doctor 46 »

Ik heb juist nieuwe wielen gekocht : Fulcrum Red Metal 1 en ik zou hier graag X-king op monteren . Mijn vraag is nu zou ik voor de X-King UST gaan of voor de gewone met binnen band. Er is weg duidelijk wel een verschil in gewicht. Zijn er hier die ervaring hebben met UST banden ? Soms lees je dat ze beter rollen juist omdat er geen binnenband insteekt, andere zeggen weer dat ze te zwaar zijn.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

neem de racesport versie met latexpap!
rolt beter als ust en binnenband, laag gewicht en ge hebt de bescherming van u melk!
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

ja maar die latexpap schrikt me een beetje af. En lees ook hier op forum dat die banden er moeilijk op te leggen zijn. Denk eerst is met binnenband te proberen en als die versleten zijn , een keer de UST te proberen. En dan zien wat het beste is voor in de zomer de marathons te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

Monteren met latex, gewoon even proberen. De eerste keer een band monteren is een beetje sukkelen. Daarna ga je er veel plezier van hebben.
Op die manier bespaar je toch meer dan 200 gram door geen binnenbanden te gebruiken. En de grammen aan de buitenkant van je wielen, die voel je echt.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

inderdaad je gaat er veel geniet van hebben!
en de x-king racesport is uitgerust met iets betere flanken en met een verstevigde hielrand dus die zijn gemaakt voor gebruik met latex!
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

fillebiker schreef:inderdaad je gaat er veel geniet van hebben!
en de x-king racesport is uitgerust met iets betere flanken en met een verstevigde hielrand dus die zijn gemaakt voor gebruik met latex!

Ik ga dit uitproberen in combinatie met een mountainking II als voorband.
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Samuel schreef:Monteren met latex, gewoon even proberen. De eerste keer een band monteren is een beetje sukkelen. Daarna ga je er veel plezier van hebben.
Op die manier bespaar je toch meer dan 200 gram door geen binnenbanden te gebruiken. En de grammen aan de buitenkant van je wielen, die voel je echt.
Welke latex zou jullie me aanraden ? Ben een redelijk leek op dit gebied.
Tot al bedankt voor jullie input.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Notubes of joe's no flats.

Met misschien een lichte voorkeur naar noflats. Heb de indruk dat deze meer "plakt"
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

florre
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:08
Rijdt met: epic

Bericht door florre »

+ 1 nozisch
Plaats reactie