Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

Sopje met wat afwas en warm water werk ook uitstekend om de banden aan de binnenzijde te ontvetten!
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

heb ook al gemerkt dat nieuwe banden vettig zijn :-) en ik ontvet deze ook steeds voor ik ze monteer maar het kan goed zijn dat door de nozisch alles eruit is en daardoor de no-tubes het wel heel makkelijk had.
Ik ben tevreden dat mijn banden dicht zijn en dicht blijven dat is het belangrijkste 8)
Josdevos
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 17:40
Rijdt met: Flash 29er

Bericht door Josdevos »

Vandaag kapot ventiel moeten vervangen, manman, wat ne smeerboel is die Nozisch.
Band (Rara Pacestar 2.25) kleefde na aflaten gewoon aaneen en was niet op de velg te krijgen.
Ik wil morgen met die bike rijden en heb dus een andere band (met Notubes) moeten leggen en de Rara met Nozisch helemaal uitgespoeld. Hang nu binnenstebuiten te drogen.

Misschien dat een stevigere band dit probleem die minder makkelijk toeplooit dit niet heeft, maar dan kan ik evengoed met Notubes rijden wat in grote bussen pakken goedkoper is.
Pie Mel
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: do 06 okt 2005 23:46
Rijdt met: Ne snelle

Bericht door Pie Mel »

Dat er evt wat werk aan is om de band schoon te maken heb ik geen probleem mee. Belangrijkste is dat je niet plat rijdt.

Je kan die band zo weer gebruiken hoor - maak hem schoon, droog hem uit en ready to go. Zo doe ik het ook :-D
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

Josdevos schreef:Vandaag kapot ventiel moeten vervangen, manman, wat ne smeerboel is die Nozisch.
Band (Rara Pacestar 2.25) kleefde na aflaten gewoon aaneen en was niet op de velg te krijgen.
Ik wil morgen met die bike rijden en heb dus een andere band (met Notubes) moeten leggen en de Rara met Nozisch helemaal uitgespoeld. Hang nu binnenstebuiten te drogen.

Misschien dat een stevigere band dit probleem die minder makkelijk toeplooit dit niet heeft, maar dan kan ik evengoed met Notubes rijden wat in grote bussen pakken goedkoper is.
ja die nozisch is inderdaad veel smeriger dan no-tubes, no-tubes kan ik er gewoon uitspoelen met water, die nozisch is een en al plakkerige brij die moeilijk uit mijn banden ging. ben toch blij dat ik terug no-tubes gebruik
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Wel jongens dat dit zo hard kleeft dat heb ik toch niet bij mij hoor! Als je je banden goed ontvet aan de binnenkant dan heb je dat niet hoor. Er zal met eender welke vloeistof altijd wel werk zijn om je banden terug proper te krijgen hé :wink:

Het belangrijkste is voor mij wat latex betreft dat het werkt en dat doet het uitstekend met Nozisch! Band erop vloeistof erin wat keren en draaien en geen omziens meer naar, enkel om de 2,5 maand wat bijvullen, zo doe ik het toch en klaar.

Daarom denk ik als je veel met banden wilt experimenteren en elke week er iets anders wilt opleggen je dit er moet bijnemen en ander is het misschien toch beter om met binnenbanden te werken.
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

Ik hoor meer een meer mensen die teruggaan naar NoTubes, dat plakt veel minder. Nozisch is wellicht een heel goed product, maar onlangs nog iemand gehoord die ermee lek stond en de buitenband plakte vast op de velg, alsof die vastgelijmd zat! (pas na lang wringen de band van de velg gekregen- dat heb je niet met NoTubes)

NoTubes is tevens nog steeds de beste anti-lek vloeistof, en blijft langer werkzaam en beriest zelfs niet...
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Bericht door Aardbei »

Zei de vertegeenwoordiger van Sabma - NoTubes :wink:

Ieder spreekt voor zijn winkel zullen we maar zeggen :P

In het verleden vaak genoeg lek gestaan met NoTubes en te voet naar de wagen gemoeten. Sinds ik met NoZisch rijd geen enkele keer. Verder al meer dan één keer de band van de velg gehad met NoTubes, omdat de afdichting tussen band en velg erbarmelijk is. NoZisch zorgt tenminste voor een degelijke verlijming (wat jij ook vermeld), wat het risico op het aflopen van de band ten gevolge van burping aanzienlijk verkleint. Ok, het kan wat werk zijn bij het wisselen van banden, maar dat neem ik er graag bij.

Voor mij geen twijfel : NoZisch !
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

Aardbei schreef:Zei de vertegeenwoordiger van Sabma - NoTubes :wink:

Ieder spreekt voor zijn winkel zullen we maar zeggen :P

In het verleden vaak genoeg lek gestaan met NoTubes en te voet naar de wagen gemoeten. Sinds ik met NoZisch rijd geen enkele keer. Verder al meer dan één keer de band van de velg gehad met NoTubes, omdat de afdichting tussen band en velg erbarmelijk is. NoZisch zorgt tenminste voor een degelijke verlijming (wat jij ook vermeld), wat het risico op het aflopen van de band ten gevolge van burping aanzienlijk verkleint. Ok, het kan wat werk zijn bij het wisselen van banden, maar dat neem ik er graag bij.

Voor mij geen twijfel : NoZisch !
Hallo Aardbei,

Ieder zijn keuze, idd. Ik vind een forum ook niet geschikt voor reclame te maken als "professional", maar ik ben dan ook niet de enige "professional" die hier een merk verdedigt of vertegenwoordigt. Dan mag ik toch ook antwoorden, 't is tenslotte een forum, niet?

Ik vind alleen dat er correctie informatie moet gegeven worden. Als je met een superlicht bandje in de Ardennen tussen de stenen gaat rijden, dan scheurt vroeg of laat die flank kapot, en dan heeft NIETS te maken met het feit of je vloeitsof A of B of C gebruikt.

Ik heb ook al lek gereden met NoTubes, maar 't is wel de vloeistof die het langst vloeibaar blijft (en 't langst werkzaam). Daarom rij ik er al al mee sinds 2004. Op geen enkel moment dat ik lek gereden heb, zou een andere vloeistof me geholpen hebben: als er een scheur in de band zit, heb je nu eenaal gewoon dikke pech, of heb je met te lage druk gereden/ tegen een scherpe steen gereden (flank)... Da's mijn ervaring...

Dat je de laatste tijd nog niet lek gereden hebt is positief; het ene jaar rij je zonder problemen, het ander moment rij je een paar maal lek op een maand. Lek rijden gaat vaak gepaard met de keuze van een fout type buitenband (vaak te licht).

Pas wel op, als de band van de velg loopt, dan zit je met een tolerantieprobleem, niet met een foute vloeistof (of lijm): als de velg te klein is tov de band, dan kan de band er idd aflopen. Indien je dit hebt, moet je een rimstrip monteren of Tubeless band, dan blijft de band wel mooi zitten, zelfs zonder vloeistof.

Groetjes,

Ken
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

Bulkie schreef:
Aardbei schreef:Zei de vertegeenwoordiger van Sabma - NoTubes :wink:

Ieder spreekt voor zijn winkel zullen we maar zeggen :P

In het verleden vaak genoeg lek gestaan met NoTubes en te voet naar de wagen gemoeten. Sinds ik met NoZisch rijd geen enkele keer. Verder al meer dan één keer de band van de velg gehad met NoTubes, omdat de afdichting tussen band en velg erbarmelijk is. NoZisch zorgt tenminste voor een degelijke verlijming (wat jij ook vermeld), wat het risico op het aflopen van de band ten gevolge van burping aanzienlijk verkleint. Ok, het kan wat werk zijn bij het wisselen van banden, maar dat neem ik er graag bij.

Voor mij geen twijfel : NoZisch !
Hallo Aardbei,

Ieder zijn keuze, idd. Ik vind een forum ook niet geschikt voor reclame te maken als "professional", maar ik ben dan ook niet de enige "professional" die hier een merk verdedigt of vertegenwoordigt. Dan mag ik toch ook antwoorden, 't is tenslotte een forum, niet?

Ik vind alleen dat er correctie informatie moet gegeven worden. Als je met een superlicht bandje in de Ardennen tussen de stenen gaat rijden, dan scheurt vroeg of laat die flank kapot, en dan heeft NIETS te maken met het feit of je vloeitsof A of B of C gebruikt.

Ik heb ook al lek gereden met NoTubes, maar 't is wel de vloeistof die het langst vloeibaar blijft (en 't langst werkzaam). Daarom rij ik er al al mee sinds 2004. Op geen enkel moment dat ik lek gereden heb, zou een andere vloeistof me geholpen hebben: als er een scheur in de band zit, heb je nu eenaal gewoon dikke pech, of heb je met te lage druk gereden/ tegen een scherpe steen gereden (flank)... Da's mijn ervaring...

Dat je de laatste tijd nog niet lek gereden hebt is positief; het ene jaar rij je zonder problemen, het ander moment rij je een paar maal lek op een maand. Lek rijden gaat vaak gepaard met de keuze van een fout type buitenband (vaak te licht).

Pas wel op, als de band van de velg loopt, dan zit je met een tolerantieprobleem, niet met een foute vloeistof (of lijm): als de velg te klein is tov de band, dan kan de band er idd aflopen. Indien je dit hebt, moet je een rimstrip monteren of Tubeless band, dan blijft de band wel mooi zitten, zelfs zonder vloeistof.

Groetjes,

Ken
+1
Plaats reactie