Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

Na een aanvaring met een onder de modder verstopte steen in Ardennes Trophy.. Nozisch did the job.! Bijpompen en kon gelukkig weer door. =D>
Afbeelding
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

World Champion marathon 2011 : Christoph Sauser + NoZisch :-D
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Nu weet ik weer waarom ik de protection versie heb :) Alhoewel ik daar vorig jaar ook een gigantische scheur in getrokken heb :(

Wel sterkt dat nozisch dat dicht gekregen heeft!!!
Ghizz schreef:Na een aanvaring met een onder de modder verstopte steen in Ardennes Trophy.. Nozisch did the job.! Bijpompen en kon gelukkig weer door. =D>
ApriliaRacerke
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 08:29
Rijdt met: Specialized Epic Fsr Expert

Bericht door ApriliaRacerke »

Hey,

Even een vraagje van een grote amateur hoor...

Wat is nu het voordeel bij dit voorbeeld?

Ik heb Continental Speed King supersonic 2.1 banden liggen op m'n Epic (velgen DT swiss X430, ik heb geen idee of die Tubeless zijn of niet... wel zie ik een geel velglint...).
Dit met Michelin Aircomp C4 latex binnenbanden.
(Met het doel het draaiend gewicht toch zo laag mogelijk te houden).

Stel nu dat ik dezelfde banden behoud, de Michelin binnenbanden eruit kieper en Nozisch product gebruik.

Op welke punten win ik dan? Gewicht? Rolweerstand? andere?

Alvast heel hartelijk bedankt om dit even voor me op te helderen!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Die DT Swiss 430 velgen zijn nog niet tubeless ready. Je moet er een Eclipse ( = idem aan die van DT Swiss) tubeless conversiekit in monteren.

Pas dan kan je beginnen met het monteren van je banden zonder binnenband.

Voordelen :

- minder rolweerstand (tot 15%), dit komt omdat het samendrukken van een binnenband ook energie kost.
- minder roterend gewicht (lichter dan combinatie met binneband).
- lekvrij door het anti- lek middel (bv NoZisch of Eclipse).
- meer grip & comfort : doordat je op lagere druk kan rijden
- geen last van snakebites (fenomeen waarbij de binnenband gekeld raakt tussen buitenband en velg door bv tegen een steen of boomwortel op te rijden, en er twee sneetjes in de band ontstaan).

Kort samengevat : niks dan voordelen :wink:

Ik heb nog enkele Eclipse tubeless conversiekits voor een prikje te koop, klik. Montage kan ik altijd voor je doen.
ApriliaRacerke
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 08:29
Rijdt met: Specialized Epic Fsr Expert

Bericht door ApriliaRacerke »

Hallo,

Bedankt voor de verduidelijking!

Als ik het goed verstaan heb kan je dus iedere band gebruiken op deze manier.

Vb voor de Nobby Nic zie ik veel verschillende versies:

- Nobby Nic Evolution UST Tubeless 2011 - 610 gram
- Nobby Nic EVO 26x2.25 Couleur 2011 Tubeless ready - 540gram
- En dan nog eens de gewone Nobby Nic - 480 gram

Kan je hier eender welke gebruiken? Indien je verplicht bent een Tubeless ready of een tubeless te gebruiken verlies je toch wel 't voordeel van 't gewicht?

Bedankt!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

In principe kan je idd elke band gebruiken.

Wel is het zo dat Schwalbe enkel nog TL- ready en Tubeless banden maakt.

De Nobby Nick 2.1 TL-ready weegt 475 gram, de 2.25 uitvoering weegt 545 gram. Ik denk dat jouw gewichten verkeerd zijn. Bij Schwalbe weegt een TL-ready slechts 5 gram meer dan de 'oude' niet TL-ready modellen. Bijgevolg zijn die vervallen uit het gamma.

Geen gewichtsnadeel bij Schwalbe dus :wink:
ApriliaRacerke
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 08:29
Rijdt met: Specialized Epic Fsr Expert

Bericht door ApriliaRacerke »

Weeral eens een heel dikke merci! + pbtje! ;)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Scheur 14mm gedicht met NoZisch !

Bericht door madskatingcow »

Afgelopen zondag in Bolland tijdens een afdaling mijn achterste Racing Ralph 29x2.25 gescheurd :(

Meteen gestopt : dit gaat nooit dicht #-o

Achterwiel gekanteld zodat de NoZisch het lek kon dichten, wat na enkele seconden gelukt was. Een paar minuten gewacht alvorens bij te pompen, waarna het lek opnieuw openging. Procedure herhaald, en een kleine 10 minuten later was ik weer vertrokken om de resterende 30km te rijden, zonder enig probleem ! :drunk: Gelukkig maar, want ik had geen binnenband bij me.

Band ligt er nog altijd op, sindsdien niet meer bijgepompt ! =D>

Zoals te zien heeft de NoZisch een soort plug gevormd om het gat te dichten. Zelfs als de scheur niet over de ganse lengte was, ben ik er zeker van dat het met een andere sealant niet gelukt was.

Afbeelding

Afbeelding
RD
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: do 27 mar 2008 12:32
Rijdt met: Speci Stumpy Marathon Carbon2007+ Sworks HT2010

Bericht door RD »

Die Nozisch is idd niet slecht, vorige zondag eveneens een flinke nagel los door het loopvlak en in de zijflank er aan de andere kant door… In het loopvlak was het gat bij het uittrekken van de nagel bijna ogenblikkelijk dicht, echter het gat in de zijflank ( wel maar zo’n 5 mm van de velgrand af ) ging niet zo snel, achteraf gezien moest ik m’n wiel uit de fiets hebben gehaald en zo hebben geschud dat de latex beter bij het scheurtje kon komen… Nu toch goed thuis geraakt met vrij slappe band. Ik had de band terug opgeblazen tot 1.5bar vorige week maar gisteren wilde ik een kort baanritje doen en bij het oppompen naar 1.8 bar vloog het Nozisch propje er simpelweg uit waarna hij weer even lek stond natuurlijk… het betreft een scheurtje van amper 3 a 4 mm, na wat schudden onmiddellijk terug dicht maar telkens als ik de band hoger dan pakweg 1.8bar zet vliegt ie terug lek… Nu ik rij normaal niet meer dan 1.4bar maar ik ga voorlopig eerst met dat wiel eens enkele toertjes rond de deur doen aangezien ik me niet echt zeker voel…
Ik ben dus benieuwd als jij jou band daar met die 14mm lange scheur ( nu het effectieve gat is blijkbaar ook op de foto te zien een 3 a 4 mm en geen 14mm ) naar pakweg 2 bar pompt wat er dan zou gebeuren ?
Plaats reactie